یادداشت/ مونا معصومی

13 آبان نماد اعتماد به جوانان است

حماسه‌های عظیمی مثل ۱۳ آبان بهترین تلنگر برای مسئولان کشور است که به نوجوانان و جوانان اعتماد کنند و به آن‌ها فرصت دهند و زمینه را برای پیشرفت آن‌ها و خنثی کردن توطئه‌های دشمنان فراهم کنند.
کد خبر: ۳۶۸۰۲۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۱ - 01November 2019

۱۳ آبان یک تلنگر است!گروه حماسه و جهاد دفاع‎‌پرس ـ مونا معصومی؛ نیمه اول آبان به لحاظ تعمیق مبارزات و مجاهدت‌های امت اسلامی به رهبری حکیمانه امام راحل از جایگاه ویژه و منحصر به‌فردی برخوردار و هر یک از حوادث رخ داده در این ماه دارای ارزش فراوانی است.

نخستین اتفاق تاریخی در این ماه که به سال ۱۳۴۳ بازمی‌گردد، «بازداشت» و «تبعید» حضرت امام (ره) به ترکیه است که فصل تازه‌ای را در مبارزات اسلامی و پیروزی انقلاب اسلامی باز کرد؛ زمانی‌که شاه پهلوی، معمار کبیر انقلاب اسلامی را به دلیل اعتراض ایشان به حاکمیت قضایی دولت آمریکا در ایران به ترکیه تبعید کرد، هرگز گمان نمی‌کرد که پس از ۱۴ سال پیروان پیر جماران، انقلابی را که پایه‌هایش آن سال‌ها پیش پی‌ریزی شده، به پیروزی برسد؛ انقلابی که ظهور و بروز آن در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ با قیام دانشجویان و دانش‌آموزان در دانشگاه تهران و سایر شهر‌های کشور نمایان‌تر شد و پایه‌های کاخ ستمشاهی را متزلزل‌تر از قبل و نگرانی‌هایی رژیم پهلوی را افزون‌تر کرد.  

یک سال بعد از این واقعه در تاریخ ۱۳ آبان ۵۸ دانشجویان پیرو خط امام به پا خاستند و لانه جاسوسی آمریکا را تسخیر کردند. این کار دانشجویان انقلابی، لرزه بر اندام استکبار جهانی انداخت تا آنجایی که «کارتر» اعتراف کرد که سال ۱۹۸۰ برایش یک سال جهنمی بوده است.

۱۳ آبان سالروز گرامی‌داشت قیام و حماسه‌آفرینی دانش آموزان و همچنین تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان خط امام (ره) است. این نوجوانان و جوانان با ایستادگی و ازخودگذشتگی‌شان عزت را به کشور هدیه کردند و به دشمنان ثابت کردند که نمی‌توانند با جنگ نظامی آن‌ها را شکست دهند یا آن‌ها را نسبت به آرمان و ارزش‌های انقلاب اسلامی که دفاع از مظلوم در هر کجای گیتی مهم‌ترین و بارزترین شاخصه آن است، دلسرد کنند.  

با توجه به اینکه دشمنان در جنگی که علیه این انقلاب در اوایل پیروزی آن به راه انداختند تا اجازه ندهند نهال انقلاب ریشه بدواند و به درختی تنومند تبدیل شود، شکست خوردند؛ لذا همین دشمنان قسم‌خورده بیکار ننشسته‌اند و امروز نیز با به راه انداختن جنگ‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی جوانان کشور را مورد هدف قرار داده و می‌خواهند نوجوانان و جوانان کشور را نسبت به آرمان‌هایی که جوانان و نوجوانان دهه‌های ۴۰ و ۵۰ به خاطر حفظ آن‌ها آنچه در توان داشتند در طبق اخلاص گذاشته و فدا کردند، بی‌تفاوت کنند.

در پایان باید گفت که مسئولان ذی‌ربط ضمن اینکه جنگ همه‌جانبه دشمن اعم از فرهنگی، اقتصادی و ... را برای مردم به ویژه نوجوانان و جوانان تبیین کنند باید به آن‌ها در مدیریت این جنگ همه‌جانبه اعتماد کنند و راهکار‌های آن‌ها را به عنوان افسران جنگ نرم جدی بگیرند؛ چرا که ما جنگ تحمیلی عراق علیه کشورمان را با رشادت و ازجان‌گذشتگی هم‌سن و سالان همین نوجوانان و جوانان به پیروزی رسانیدم. پس حماسه‌های عظیمی مثل ۱۳ آبان بهترین تلنگر برای مسئولان کشور است که به نوجوانان و جوانان اعتماد کنند و به آن‌ها فرصت دهند و زمینه را برای پیشرفت آن‌ها و خنثی کردن توطئه‌های دشمنان فراهم کنند.

انتهای پیام/ ۱۳۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار