رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان بیرجند:

164 پایگاه بسیج در مدارس بیرجند فعال است

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان بیرجند گفت: 164 پایگاه مقاومت بسیج در مدارس و آموزشگاه‌های بیرجند فعال است که از این تعداد 83 پایگاه در مدارس پسرانه و 81 پایگاه هم در مدارس دخترانه است.
کد خبر: ۳۶۸۰۶۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۷ - 30October 2019

بیش از 160 پایگاه بسیج در مدارس بیرجند فعال استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، «رضا یکه‌خانی» رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان بیرجند امروز در دیدار دانش‌آموزان بسیجی با نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی به مناسبت هفته دانش آموزی اظهار داشت: سال گذشته نزدیک به 11 هزار نفر در رشته‌های قرآنی، فرهنگی و هنری شرکت کردند و رتبه‌های خوبی نیز در سطح کشوری را به دست آوردند.

وی افزود: در ایام تابستان نیز دارالقرآن‌ها مامن خوبی برای دانش‌آموزان بود و حضور چشمگیر دانش‌آموزان را در کلاس‌ها و برنامه‌های قرآنی داشتیم.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان بیرجند ادامه داد: کسب بیش از 45 رتبه اول و دوم و سوم کشوری در رشته‌های مهارتی، بیش از 90 رتبه زیر هزار کنکور و کسب مقام اول استان در میانگین رتبه امتحانات نهایی در سطح کشور از جمله افتخارات آموزش و پرورش در سال گذشته است.

یکه‌خانی با بیان اینکه امروز ما میراث‌دار بزرگان، ارزشمندان و علمای بزرگی هستیم، تصریح کرد: وظیفه ما است که این وضعیت را حفظ و ارتقا دهیم.

وی یادآور شد: علی‌رغم اینکه بیرجند کمتر از یک درصد جمعیت کشور را دارد ولی با افتخار می‌گوییم بیش از پنج یا شش پدر علم از این منطقه هستند.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان بیرجند به اجرای طرح شهید محمد بهنام در مداس سطح شهرستان بیرجند اشاره کرد و گفت: این طرح سال گذشته با هفت مدرسه متوسطه با هدف جذب دانش‌آموزان به مساجد اجرا شد و امسال هم در حال اجرا است و امیدواریم این سهمیه برای ما افزایش پیدا کند.

یکه‌‌خانی همچنین به اعزام 9 دستگاه اتوبوس دانش آموزان دختر و پسر به راهیان نور در سال گذشته اشاره کرد و متذکر شد: امسال 6 دستگاه اتوبوس به این سفر معنوی اعزام می‌شود.

وی برگزاری طرح اردوهای طرح هجرت، اردوهای آمادگی دفاعی برای دانش آموزان و دوره توانمندسازی مربیان آمادگی دفاعی، همایش چهل سال بیداری و مقاومت، ارائه آموزش‌های مهارت محور با محوریت اقتصاد مقاومتی، برگزاری سلسه نشست‌های برنامه‌ریزی برگزاری یادواره شهدای دانش‌آموز شهرستان بیرجند را از جمله کارهای انجام شده آموزش و پروش شهرستان با همکاری بسیج دانش‌آموزی عنوان کرد.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان بیرجند یادآور شد: در حال حاضر 164 مدرسه متوسطه اول و دوم شهر پایگاه‌های بسیج دانش‌آموزی فعال است که از این تعداد 83 پایگاه مربوط به مدارس پسرانه و 81 پایگاه مربوط به مدارس دخترانه است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها