مرگ یک نظامی آمریکایی همزمان با حمله خمپاره‌ای به پایگاه ارتش آمریکا در عراق

وزارت دفاع آمریکا از مرگ یک نظامی این کشور در پایگاه «التاجی» خبر داده، اما از بیان جزئیات بیشتر در این رابطه خودداری کرده است.
کد خبر: ۳۶۸۱۶۵
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱ - 31October 2019

مرگ یک نظامی آمریکایی همزمان با حمله خمپاره‌ای به پایگاه ارتش آمریکا در عراقبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، وزارت دفاع آمریکا روز چهارشنبه از مرگ یک نظامی این کشور در عراق خبر داد.

به نوشته پایگاه «آرمی تایمز»، در این بیانیه عنوان شده است که «ناتان جی. آیریش» در یک «حادثه غیررزمی» در پایگاه «التاجی» واقع در شمال شهر بغداد کشته شده است.

در این بیانیه به نحوه دقیق مرگ این نظامی اشاره‌ای نشده و صرفا گفته شده است که پنتاگون در حال تحقیق در مورد این حادثه است.

مشخص نیست که آیا این حادثه با حمله خمپاره‌ای ادعایی به پایگاه التاجی ارتباطی دارد یا نه، اما همزمانی این دو حادثه موجب شده تا برخی این گمانه را مطرح کنند که احتمال دارد این نظامی آمریکایی بر اثر حمله خمپاره‌ای کشته شده باشد.

دوشنبه شب برخی از رسانه‌های محلی در عراق گزارش دادند که پایگاه التاجی هدف سه گلوله خمپاره‌ قرار گرفته است. هنوز مسئولیت آن حمله را هیچ گروهی بر عهده نگرفته است.

پایگاه التاجی که زمانی مقر گارد ریاست جمهوری نظام بعثی حاکم بر عراق بود، از سال ۲۰۰۳ میلادی و بعد از تجاوز آمریکا به عراق، در اختیار نظامیان آمریکایی قرار گرفته است.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار