شهادت‌ اسماعیل رضایی و طیب حاج‌رضایی یکی از بافضیلت‌ترین شهادت‌هاست

رهبر معظم انقلاب فرمودند: یکی از بالاترین و با فضیلت‌ترین شهادت‌ها، شهادتی است که شهیدان اسماعیل رضایی و طیّب حاج‌رضایی به آن شهید شدند. در دوران غربت، وحشت و اختناق؛ آن هم تنها.
کد خبر: ۳۶۸۲۰۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۴ - 31October 2019

شهادت‌ اسماعیل رضایی و طیب حاج‌رضایی یکی از با فضلیت‌ترین شهادت‌هاستبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‎پرس، به‌مناسبت سالگرد شهادت طیب حاج رضایی و اسماعیل رضایی خاطره‌ای از سوی رهبر انقلاب اسلامی در دیدار خانواده‌های این شهدا برای اولین بار منتشر شده است.

شهیدان اسماعیل رضایی و طیب حاج‌رضایی دو تن از مبارزین قبل از انقلاب بودند که پس از جریان حادثه‌ی ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ توسط رژیم پهلوی دستگیر و بعد از دادگاهی نمایشی در سحرگاه یازدهم آبان ۱۳۴۲ تیرباران شدند.

رهبر انقلاب در بخشی از خطبه‌های نماز جمعه، در تاریخ ۱۳۶۳/۳/۱۸، درباره‌ی مرحوم طیب و مرحوم رضائی چنین فرمودند: «خیلی خوب است که یاد کنم از چهره‌ی 2 نفر از شهدای عزیزی که حالا کمتر از ایشان یاد می‌شود: مرحوم طیّب و مرحوم رضائی که این 2 نفر عزیزانی بودند که مبارزه کردند در این مبارزات نقش داشتند بعد هم شدیدترین انتقام را از اینها دستگاه گرفت و آنها را به شهادت رساند.»

همچنین رهبر انقلاب در دیدار با 2 پسر مرحوم حاج اسماعیل رضایی در تاریخ ۱۳۷۵/۱۰/۱۰ چنین فرمودند: «یکی از بالاترین و با فضیلت‌ترین شهادت‌ها، شهادتی است که پدر شما و مرحوم طیب به آن شهید شدند. در دوران غربت، وحشت و اختناق؛ آن هم تنها. یک وقت انسان با هزار نفر به میدان جنگ می‌رود؛ یک وقت انسان، تنها در مقابل دشمن قرار می‌گیرد؛ این یک‌طور دیگر است. دوره‌ی اختناق واقعاً خیلی سخت بود؛ بخصوص نسبت به اینها که وضع عجیبی داشتند. خداوند ان‌شاءاللَّه درجاتشان را عالی کند.»

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها