امام جمعه بندر دیر:

شهدای دانش‌آموز استقلال و امنیت را برای کشور به ارمغان آوردند

حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی گفت: شهدای دانش‌آموز و حسین فهمیده‌ها با آن ایمان و بصیرتی که داشتند جلوی دشمن ایستادند و برای ما استقلال و امنیت را به ارمغان آوردند.
کد خبر: ۳۶۸۲۱۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۰ - 31October 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بوشهر، حجت‌الاسلام «سیدعلی حسینی» امام جمعه بندر دیر امروز در یادواره شهدای دانش‌آموز شهر دوراهک در دبیرستان پروین اعتصامی با گرامیداشت سالروز شهادت محمدحسین فهمیده، اظهار داشت: برگزاری یادواره شهدا در راستای مسیر روشنگری زینب کبری (س) و تداوم‌بخش کاروان تبلیغاتی اباعبدالله (ع) است.

وی با بیان اینکه ما از رهگذر برگزاری این یادواره‌ها باید به فکر مسؤولیت خود در قبال شهدا باشیم، گفت: انس با شهیدان، کشور را در مقابل خطرات بیمه می‌کند و ملتی امنیت و آزادی خواهد داشت و می‌تواند استقلال خود را حفظ کند که از مرگ سرخ نترسد.

وی اضافه کرد: شهدای دانش‌آموز و حسین فهمیده‌ها با آن ایمان و بصیرتی که داشتند جلوی دشمن ایستادند و برای ما استقلال و امنیت را به ارمغان آوردند و اگر امروز ما امنیت و آسایشی داریم به برکت همت و اراده زنان و مردان و نوجوانان پاکی است که احساس تکلیف کردند و راهی جبهه‌ها شدند.

حسینی یادآور شد: شهیدان در وصیت‌نامه‌ خود، ما را به اطاعت از اسلام و حمایت از ولایت‌فقیه و حفظ حجاب توصیه کرده‌اند و امروز ما باید این توصیه‌ها را نقشه راه خود قرار داده و از شهیدان درس بصیرت بگیریم.

وی با اشاره به اینکه شهادت دو رکن آگاهانه و فی سبیل‌الله دارد، ادامه داد: شهیدان حسین فهمیده‌ها، موسی دوراهکی‌ها، مظاهر زارعی‌ها و دیگر شهدای دانش‌آموز از نوجوان امام حسن مجتبی (ع) درس گرفتند.

امام جمعه دیر در رابطه با حوادث اخیر کشورهای عراق و لبنان بیان داشت: مردم این دو کشور مطالباتی دارند که مسئولان عراقی و لبنانی باید به آنها توجه کنند اما دشمن همانند فتنه سال 88 و 96 در ایران که عده‌ای از منافقین و نفوذی‌ها می‌خواستند از حضور مردم در خیابان سوءاستفاده کنند، این بار در حال پیاده‌سازی این دسیسه در این دو کشور هستند.

وی با بیان اینکه دشمن با پول عربستان به‌دنبال پیاده‌سازی نقشه‌های رژیم صهیونیستی و آمریکا در کشورهای منطقه است، افزود: دشمن امروز نیز می‌خواهد در کشورهای منطقه فتنه‌گری کند. در چنین موقعیتی ما هم نیاز به بصیرت داریم زیرا دشمن بیکار ننشسته است.

حسینی با بیان اینکه دشمن از شکوه اربعین و پیاده‌روی اربعین دچار شوک شده و عصبانی است و در صدد فروپاشی جبهه مقاومت است، ادامه داد: دشمن از راه‌های مختلف جنگ نظامی، اقتصادی و فرهنگی وارد صحنه می‌شود و ما امروز باید از جنگ فرهنگی بترسیم که  دشمن با استفاده از ماهواره می‌خواهد اراده ما را ضعیف کند.

وی تأکید کرد: اگر دشمنان باورهای ما نسبت به اسلام و انقلاب را تضعیف کنند به اهداف خود خواهند رسید بنابراین ما باید از شهدا درس بصیرت و ولایت‌مداری و پایبندی به ارزش‌های اسلامی را فرا گیریم تا بتوانیم نقشه‌های دشمن را خنثی کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار