حمیدرضا آذرنگ مطرح کرد؛

میراث‌داران خوبی برای حفظ فرهنگ دفاع مقدس نبوده‌ایم

دبیر بیست و دومین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر از سیر نزولی حضور هنرمندان جوان در این جشنواره انتقاد کرد و گفت: میراث‌داران خوبی برای حفظ فرهنگ دفاع مقدس نبوده‌ایم و درست نتوانسته‌ایم این اتفاق را منتقل کنیم.
کد خبر: ۳۶۸۳۹۱
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۵ - 02November 2019

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌‌پرس، نشست خبری بیست و دومین جشنواره ملی «تئاتر فتح خرمشهر» صبح امروز با حضور حمیدرضا آذرنگ دبیر جشنواره در سالن قشقایی تئاتر شهر برگزار شد.

آذرنگ در ابتدای این نشست جنگ را درماتیک‌ترین و تلخ‌ترین اتفاق هر تمدن بشری دانست و اظهار داشت: سیر نزولی تعداد گروه‌های جوان در جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر نشان می‌دهد که میراث‌داران خوبی برای حفظ فرهنگ دفاع مقدس نبوده‌ایم و درست نتوانسته‌ایم این اتفاق را منتقل کنیم. جنگ حرمتی ندارد اما ما این جشنواره را برای بزرگ‌ترین مناسبت ملی ایران که بهانه جشن برای آزادی بخشی از وطنمان بوده است را برگزار می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: وقتی خرمشهر آزاد شد سراسر ایران غرق در شکوه بود اما نمی‌دانم امروز چه اتفاقی رخ داده که وقتی چنین مناسبتی بهانه تئاتری پیدا می‌کند، انسان اینقدر تنها می‌ماند. من در تمام عمرم محمد جهان‌آرا و مردانی که کنار او بود را دوست داشته‌ام چراکه مقاومت آن‌ها منجربه آزاد شدن این سرزمین‌ها شد. 

بیست و دومین جشنواره ملی «تئاتر فتح خرمشهر» تصریح کرد: من در ۴۷ سالی که عمر کرده‌ام به اندازه این روزها که دبیری این جشنواره را پذیرفته‌ام تنها نبوده‌‌ام و فکر می‌کنم به اندازه محمد جهان‌آرا تنها بوده‌ام.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار