حجت‌الاسلام خاموشی مطرح کرد؛

حمایت سازمان اوقاف از شرکت‎های دانش‌بنیان برای مقابله با تحریم‌ها

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: سعی کردیم با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان وارد مسیری شویم که به نوعی با تحریم‌ها مقابله کنیم و بتوانیم نقش خوبی در بهبود معیشت مردم داشته باشیم.
کد خبر: ۳۶۸۴۷۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۲ - 02November 2019

حمایت سازمان اوقاف از شرکت‎های دانش‌بنیان برای مقابله با تحریم‌هابه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «مهدی خاموشی» رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه عصر امروز در مراسم گشایش نمایشگاه میراث وقف و دستاورد‌های نهاد وقف در موزه ملی ایران اظهار داشت: اگرچه می‌گویند لفظ وقف در قرآن کریم نیامده است، ولی آیات زیادی راجع به ماهیت وقف در چندین سوره قرآن وجود دارد و سوره حاقه ازجمله این سوره‌هاست.

وی در ادامه با تشریح سوره‌هایی که به موضوع وقف پرداخته‌اند، افزود: میراث موقوفات ایرانی-اسلامی در ایران خیلی زیاد است. ما ضمن تبریک به مناسبت تشکیل وزارت میراث فرهنگی اعلام می‌کنیم که با یکدیگر هم‌خانواده‌ایم و قرابت زیادی بین وقف و میراث فرهنگی وجود دارد؛ به طوری که بر اساس آمار و ارقام، حدود هشت هزار و ۵۰۰ بقعه ثبت شده در اختیار ما است. همچنین ما دست‌نوشته‌ها و وقف‌نامه‌های عجیبی داریم که قدمت تاریخی دارند و مربوط به صد‌ها سال پیش هستند. در این باره به کمک میراث فرهنگی احتیاج داریم تا این آثار به خوبی حفظ شوند؛ چون برخی از آن‌ها نسخه‌های وقفی منحصر به فرد هستند.

رئیس سازمان اوقاف در ادامه با اشاره به راه‌اندازی موزه وقف افزود: ان‌شاءالله به‌زودی موزه وقف کلید می‌خورد. همچنین ما تصمیم گرفتیم به بهانه دهه وقف چهره‌های جدیدی از وقف نمایش دهیم؛ به عنوان مثال، برگزاری مراسم با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان یکی از آنهاست؛ به این ترتیب که ما سعی کردیم به شرکت‌های دانش‌بنیان از مرحله میانی به بعد یعنی در جایی که می‌خواهند تولید انبوه را آغاز کنند، مشارکت می‌کنیم. سعی کردیم در این باره وارد مسیری شویم که به نوعی با تحریم‌ها هم مقابله کند و بتواند نقش خوبی در معیشت مردم داشته باشد.

حجت‌الاسلام خاموشی خاطرنشان کرد: از اندیشمندان و کارشناسان کمک می‌خواهیم که درباره بعضی از شاخه‌های جدیدی که قرار است در سازمان اوقاف راجع به آن‌ها کار شود به ما کمک کنند؛ مثل صندوق وقف پول یا وقف اشتراکی.

در پایان این مراسم، تفاهم‌نامه‌ای میان حجت‌الاسلام خاموشی رئیس سازمان اوقاف و «علی اصغر مونسان» وزیر میراث فرهنگی و گردشگری امضا و نمایشگاه میراث و دستاورد‌های وقف افتتاح شد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها