بیانیه سازمان بسیج دانش آموزی سپاه همدان به مناسبت 13 آبان

سازمان بسیج دانش آموزی سپاه انصارالحسین (ع) به مناسبت 13 آبان و هفته بسیج دانش آموزی بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۳۶۸۶۰۶
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹ - 03November 2019

به گزارش دفاع‌پرس از همدان، سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه انصارالحسین (ع) به مناسبت 13 آبان و هفته بسیج دانش‌آموزی بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

«...استکبار یعنی چه؟ استکبار یک تعبیر قرآنی است؛ در قرآن کلمه استکبار به کار رفته است؛ آدم مستکبر، دولت مستکبر، گروه مستکبر، یعنی آن کسانی و آن دولتی که قصد دخالت در امور انسان‌ها و ملّت‌های دیگر را دارد، در همه کارهای آنها مداخله می‌کند برای حفظ منافع خود؛ خود را آزاد می‌داند، حقّ تحمیل بر ملّت‌ها را برای خود قائل است، حقّ دخالت در امور کشورها را برای خود قائل است، پاسخگو هم به هیچ کس نیست؛ این معنای مستکبر است.

در بین تمامی مناسبت‌های انقلاب عزیزمان، 13 آبان روز پرحادثه‌تری است. تبعید بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) در سال 1343 ، کشتار ناجوانمردانه دانش‌آموزان انقلابی در سال 1357 مقابل دانشگاه تهران و نهایتاً تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام در سال 1358 سیزدهم آبان‌ماه را ماندگار کرده است.

در کنار این مناسبت‌های مهم، اختصاص عنوان «روز دانش‌آموز» در تقویم رسمی کشور اهمیت 13 آبان را به ویژه برای ما دانش‌آموزان دو چندان کرده است.

13 آبان روز استکبارستیزی و مبارزه با یزیدیان زمان در حیات سیاسی- اجتماعی ملت مبارز ایران است در عین حال ایران اسلامی مدافع صلح پایدار جهانی و روابط دوستانه با همه ملت‌های صلح دوست و آزاده جهان است.

استکبار جهانی بی‌شک کلاف سردرگمی است که قلب تپنده‌اش شیطان بزرگ آمریکا است که خون شقاوت و جنایت را بر جان نحیف ملت های مظلوم دنیا می‌گستراند.

امام خمینی (ره) همواره بر ترویج روحیه مقاومت و فرهنگ استکبارستیزی به عنوان یکی از اصول انقلاب اسلامی تلاش کرده بودند و حال که چهار دهه از آغاز انقلاب می گذرد، بازخوانی بدعهدی‌ها و دشمنی‌های ایالات متحده آمریکا و اقدامات خصمانه دولتمردان کاخ سفید می‌تواند علت نفرت ملت ایران از مقامات و رژیم جنگ افروز و فتنه‌گر آمریکایی، متحدان غربی و منطقه‌ای آنان را مشخص سازد و به سایر ملت‌ها نیز صادر کند.

از این رو مستضعفان جهان خواهند آموخت که می‌توانند چپاولگران را به زباله‌دان تاریخ بسپارند و هویت خود را با نفی قدرت‌های استعماری تعریف و تقویت کنند.

روابط ایران و آمریکا چه قبل از انقلاب و چه مناسبات بعد از انقلاب حکایت از مداخلات مخرب، دشمنی و بدعهدی‌های مختلف داشته است، به خصوص بعد از انقلاب از همان روز اول دولتمردان آمریکایی اعم از جمهوری‌خواه و یا دموکرات برای براندازی نظام جمهوری اسلامی به هر وسیله‌ای و هر گزینه‌ای متوسل شده‌اند.

متاسفانه یا خوشبختانه نتیجه برجام جز اثبات بدعهدی و غیرقابل اعتماد بودن آمریکایی‌ها برای مردم ایران و حتی جهانیان نبوده است، بر این اساس لازم است همگان هوشمندی لازم را در برخورد با جبهه استکبار داشته باشند و همواره ازاینتجربهتلخدرتصمیماتخودبهرهبگیرندوبرتارکتاریخ بنویسند که دلخوش کردن به دشمن نتیجه‌ای جز شکست را درپی نخواهد داشت.

اما امروز بازخوانی سیاهه دشمنی‌های ایالات متحده آمریکا و اقدامات خصمانه دولتمردان کاخ سفید نه تنها نفرت ملت ایران از خباثت‌ها، بدعهدی‌ها و تحریم‌های جدید مقامات حیله‌گر و فتنه‌گر آمریکایی است بلکه عامل اصلی ترویج روحیه استکبارستیزی در میان نسل جدید نیز خواهد بود. لذا «مرگ بر آمریکا» یک شعار سیاسی صرف نبوده و برآمده از اعتقادات مردم ایران در راستای مبارزه با استکبار جهانی است که امروزه بلای جان همه ملت‌ها است. حال هم‌صدا با تمامی ملت‌های آزاده جهان این ندا را سرتاسرجهانسر می‌دهیم که: «هيهات من الذله»، «مرگ بر آمريكا»

وعده دیدار ما در 13 آبان در راهپیمایی روز استکبارستیزی و با صدای رسا و به یاد شهداء امام راحل و رهبر عظیم الشأنمان حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) فریاد برمی‌آوریم: «مرگ بر آمریکا»

دعا کنید که خدای متعال به ما توفیق بدهد بتوانیم صراط مستقیم حق را همچنان‌که تا امروز به توفیق الهی، فضل الهی شناخته‌ایم تا آخر عمرمان بشناسیم و در آن راه حرکت کنیم و ثابت‌قدم باشیم.

و السلام علیکم و رحمة الله و برکاته

پایان پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار