دفاع پرس از آخرین تحولات فلسطین گزارش می دهد/

ترور دبیرکل جنبش فتح فلسطین در اردوگاه «یرموک»/ تعیین روز ملی «شکست محاصره غزه»

اسماعیل هنیه معاون دفتر سیاسی جنبش حماس با تاکید بر پایبندی به توافقنامه قاهره لزوم پایبندی رژیم صهیونیستی را نیز به این توافقنامه یادآور شد.
کد خبر: ۳۶۸۹۳
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۱ - 28December 2014

ترور دبیرکل جنبش فتح فلسطین در اردوگاه «یرموک»/ تعیین روز ملی «شکست محاصره غزه»

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس ، ترور یکی دیگر از مقامات فلسطینی، ادامه حفاری ها زیر مسجدالاقصی، تعیین روز ملی شکست حصر غزه، تیر اندازی صهیونیست ها به سمت کشاورزان فلسطینی و ادامه درگیری ها در کرانه باختری از مهمترین تحولات یک هفته گذشته فلسطین است.

انتقاد حماس از عملکرد محمود عباس مقابل رژیم صهیونیستی
 
 
مسئول روابط خارجی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، از سیاست رئیس تشکیلان خودگردان فلسطینی مقابل اسرائیل انتقاد کرد.


اسامه حمدان، مسئول روابط خارجی جنبش حماس روز جمعه با اشاره به امتیازهای متعدد تشکیلات خودگردان فلسطین به اسرائیل، گفت: محمود عباس، رئیس تشکیلان خودگردان فلسطینی عقب نشینیهای خطرناکی در زمینه حق بازگشت و مرزهای فلسطین انجام داده است.


وی تاکید کرد که جنبش حماس روشی که محمود عباس برای تشکیل کشور مستقل فلسطین دنبال میکند، نمیپذیرد.


تشکیلات خودگردان فلسطین تلاش دارد تا از طریق تصویب قطعنامهای در شورای امنیت سازمان ملل زمینه تشکیل کشور مستقل فلسطینی را براساس مرزهای 1967 فراهم کند.

زخمی شدن 2 افسر پلیس رژیم صهیونیستی در بیت المقدس


در پی تداوم حرمت شکنی صهیونیستها به صحن مسجد الاقصی، یک فلسطینی روز جمعه 2 افسر پلیس مرزی رژیم صهیونیستی را در بخش قدیمی شهر بیت المقدس با ضربات چاقو زخمی کرد.


به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، این فلسطینی در حالی که نمازگزاران صحن مسجد الاقصی را ترک میکردند، به افسران پلیس نزدیک و آنها را هدف ضربات چاقو قرار داد.


در همین حال،«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی،«محمود عباس» رییس حکومت خودگردان فلسطین را به تحریک خشونت در پی درخواست وی از مسلمانان برای دفاع از مکان مقدس بیت المقدس متهم کرده است.


ادامه حفاری های رژیم صهیونیستی در زیر مسجد الاقصی

در پی حفاری های رژیم صهیونیستی در زیر و اطراف مسجد مبارک الاقصی دیروز جمعه 26/12/2014 بخش هایی از زمین محوطه براق واقع در داخل باب المغاربه فرو ریخت.  

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع آگاه، این رانش بسیار شدید بود و عمق آن به 2 متر می رسد و هنوز خبری در مورد میزان تلفات جانی این حادثه مخابره نشده است.  

این منابع تاکید کردند: شبکه ای از تونل ها در زیر محوطه ها و صحن های مسجد الاقصی وجود دارد و دشمن صهیونیستی به منظور ساخت معبد کذایی همچنان به این حفاری ها ادامه می دهد.

تعیین روز ملی «شکست محاصره غزه»

بنا به گزارش وبگاه خبری «الیوم السابع»، گروههای مختلف فلسطینی یکشنبه هفته آینده (7 دیماه) را روز ملی شکست محاصره غزه اعلام و از ملت فلسطین دعوت کردند با برگزاری تظاهرات گسترده به جهان اعلام کنند غزه هنوز در محاصره است.

این گروههای فلسطینی سهشنبه هفته گذشته کنفرانسی مطبوعاتی مقابل گذرگاه بیت حانون واقع در شمال نوار غزه تشکیل دادند و از دولت توافق ملی فلسطین خواستند برای فعالیت و عمل به مسئولیتهای خود به نوار غزه بیاید.

ترور دبیرکل جنبش فتح فلسطین در اردوگاه «یرموک«
 
بر اساس گزارش وبگاه خبری«معا»، مسلحان ناشناس سهشنبه شب هفته گذشته «محمد احمد مصطفی طرویه» 54 ساله را در اردوگاه یرموک واقع در سوریه ترور کردند.


جنبش فتح ضمن محکوم کردن این اقدام، بیانیهای صادر و اعلام کرد که عاملان این اقدام به دنبال هدف قرار دادن فتح و شیوه ملی و قومی آن هستند.


در ادامه این بیانیه آمده است: ما این جنایت را به مثابه هدف قرار دادن ملت فلسطین و سیاست رهبران آن میدانیم و تاکید میکنیم کسانی که درباره مسئله فلسطین، آوارگان آن و تلاش برای لغو حق بازگشت آنها به توطئه روی آوردهاند، با ترور رهبران آن به هدف خود نخواهند رسید.

هر نقض آتشبس از سوی صهیونیستها بهمنزله "اعلان جنگ" است


به گزارش رسانههای خبری فلسطین، گردانهای ناصر صلاحالدین شاخه نظامی جنبش مقاومت مردمی فلسطین تأکید کرد: هر نقض آتشبسی از سوی دشمن صهیونیستی بهمعنای اعلان جنگ است و ما هرگز در برابر آن سکوت نخواهیم کرد.


 گردانهای ناصر صلاحالدین در بیانیهای اعلام کرد: هرگونه نقض آتشبس از سوی دشمن صهیونیستی اعم از نفوذ از مرزها و یا تیراندازی بهسمت شهروندان فلسطینی، خانهها و مایملک آنها بهمنزله اعلان جنگ است و ما هرگز در برابر آن دستبسته نخواهیم ماند و فوراً با تمام قدرت به آن پاسخ خواهیم داد.


این گردانها از گروههای فلسطینی خواست با هم متحد شوند و همچنین از دولت وفاق ملی نیز خواست تا به مسئولیت خود در قبال نوار غزه عمل و تمامی موانع و مشکلات بر سر راه گذرگاهها، حقوق کارکنان و بازسازی نوار غزه را حل نماید.


بازداشت 10 فلسطینی در نابلس و قدس


نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی بامداد روز پنجشنبه هفته گذشته دستکم 7 شهروند را در شهر نابلس واقع در کرانه باختری بازداشت کردند.


منابع امنیتی گفتند که نیروهای اشغالگر با یورش به شهر نابلس و تعدادی از منازل شهروندان در مناطق مختلف این شهر، 7 نفر را بازداشت کردند.


نیروهای اشغالگر اسرائیلی همچنین در شهر قدس 3 نفر را بازداشت کرده به مراکز بازجویی و بازداشت در این شهر انتقال دادند.

تیراندازی صهیونیستها بهسمت کشاورزان فلسطینی در شرق خانیونس


نیروهای اشغالگر رژین صهیونیستی صبح روز پنجشنبه هفته گذشته بهسمت کشاورزان و منازل شهروندان فلسطینی در جنوب نوار غزه تیراندازی کردند.


برخی منابع محلی گفتند که نیروهای اشغالگر مستقر در پایگاههای نظامی بهسمت منازل شهروندان و کشاورزان حاضر در منطقه مرزی تیراندازی کردند.


همزمان با تیراندازی گسترده صهیونیستها بهسمت فلسطینیان، همچنین تحرکات غیرعادی نیروهای اشغالگر در نوار مرزی و پرواز هواپیماهای شناسایی اسرائیل مشاهده میشد.


ابو لیلی
: رژیم صهیونیستی تمامی مفاد توافقنامه آتشبس را نقض کرده است


عضو هیئت مذاکرات غیرمستقیم فلسطینیان با اسرائیل برای برقراری آتشبس در غزه گفت که رژیم اشغالگر اسرائیل تمامی مفاد توافقنامه آتشبس را نقض کرده است بهگونهای که این رژیم بند مربوط به مساحت ماهیگیری را نقض و هر از چند گاهی بهسمت ماهیگیران تیراندازی میکند، از «منطقه مرزی» عبور کرده و کشاورزان را مورد تعرض قرار داده و با یورش به مناطق مرزی تعدادی از فلسطینیان را شهید و زخمی میکند.


»
قیس عبدالکریم» (ابولیلی(افزود که رژیم اشغالگر همچنین با کارشکنی در برابر بازسازی نوار غزه و بستن گذرگاهها، آتشبس را نقض میکند.


وی اظهار داشت: گروههای مقاومت و سازمان آزادیبخش فلسطین تجاوزات مکرر اسرائیل و نقض توافقنامه آتشبس را پیگیری میکنند و آن را به ناظر مصری ابلاغ کردهاند و مسئولان مصری نیز گفتند که در تلاش برای تثبیت آتشبس هستند.

انتهای پیام/ف

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار