رییس جهاد دانشگاهی:

پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن دانشجویان مسلمان 11 دی آغازمی شود

رییس جهاد دانشگاهی از آغاز به کار پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن دانشجویان مسلمان 11 دی ماه خبر داد و گفت: این مسابقات با حضور 80 شرکت کننده از 50 کشور جهان برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۳۶۸۹۴
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۲ - 27December 2014

پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن دانشجویان مسلمان 11 دی آغازمی شود

به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، دکتر طیبی رییس جهاد دانشگاهی در نشست خبری پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن دانشجویان مسلمان گفت: از آنجایی که دانشجویان قشر فرهیخته هر جامعه ای به حساب می آیند ضروری است تا این قشر نگاهی ویژه به قرآن داشته باشند.

وی با اشاره به رویدادهای اخیر در جهان اسلام خاطرنشان کرد: ما شاهدیم طی سال های گذشته هجمه گسترده ای نسبت به اسلام صورت می گیرد که این حرکت بسیارناخوشایند است دشمان با شناخت کامل از اسلام همه گونه تلاش می کنند تا این دین رحمانی را توسط عده ای مسلمان خود فروخته بد جلوه دهند.

 وی ادامه داد: جهاد دانشگاهی مولود انقلاب اسلامی است لذا خود را در چالش های پیش روی دنیای اسلام موظف می دانیم و با برگزاری مسابقات بین المللی دانشجویان مسلمان جهان به دنبال وحدت بیش از پیش بین دانشجویان مسلمان در سطح جهان هستیم چرا که بر این باوریم این دانشجویان مدیران آینده کشورهای اسلامی هستند .

رییس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه باید از ظرفیت های قرآنی جهت ترویج فرهنگ استفاده کرد،تصریح کرد: قرآن نمادی از وحدت و کرامت انسانی است لذا 80 شرکت کننده از 50 کشور جهان در این مسابقات حضور خواهند یافتند و طی این حضور با جمهوری اسلامی ایران و پیشرفت های صورت گرفته در کشور بیش از پیش حاصل می شود.

طیبی خاطر نشان کرد: خوشبختانه در این دوره از مسابقات شهرداری تهران حامی اصلی این دوره از مسابقات می باشد.

وی ادامه داد: وحدت به عنوان یک تاکتیک در گفتمان سیاسی ما جایگاهی ندارد بلکه بر اساس نظرامام (ره) و رهبر معظم انقلاب بحث وحدت یک بحث حقیقی بوده که زمینه ساز ظهور امام زمان(ع) خواهدشد.

طیبی افزود : برخی با دلارهای امریکایی و اسرائیلی به دنبال خدشه دار کردن جایگاه اسلام هستند که اگر ما با هوشمندی بتوانیم در مسیر وحدت گام برداریم یقینا این دسته از دشمنان نمی تواند به هدف خود برسند.

در ادامه این نشست خبری مهدی فیض معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی با اشاره به اهداف نزول قرآن در جامعه اسلامی گفت: تدبیردر آیات قرآن یکی از مهم ترین دلایل نزول این کتاب آسمانی که بر همین اساس رهبری انقلاب تاکیدات ویژه ای را بر آن داشتند. تدبیر در مطالعه قرآن داشته اند و در سخنانی تلاوت و حفظ را مقدمه دستیابی به تدبیر معرفی می کند.

وی با بیان اینکه دانشجویان آینده سازان فردای جامعه هستند،اذعان داشت: ما اگر دانشجویان را نسبت به معارف قرآنی حساس کنیم بهترین سرمایه گذاری را صورت داده و به هدف خود دست یافته ایم.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی اظهار داشت: در دنیایی که توطئه های مختلف و وسیعی علیه اسلام صورت می گیرد باید به سمتی حرکت کرد که قرآن منادی وحدت باشد چرا که برخی مذهب شیعه را به بی توجهی به قرآن محکوم می کنند.

وی در ادامه بیان داشت: این مسابقات قرآنی بستری را برای ما فراهم می کند که برای نمایندگان 50 کشور جهان نشان دهیم که ایران هراسی نقشه ای از سوی دشمن است تا با دیدن واقعیت نگاهشان به ایران تغییر کند.

وی از ایجاد بخش پژوهش میان رشته ای دراین دوره از مسابقات خبر داد و گفت: 2 کنفرانس جانبی با عنوان وحدت جهان اسلامی و روش شناسی مطالعات میان رشته ای قرآن کریم برگزار می شود.

فیض خاطر نشان کرد: در حوزه پژوهش 200  مقاله تاکنون مورد بررسی قرار گرفته و برای اینکه سطح مسابقات نزول پیدا نکند نفر اولی تاکنون برای این مسابقات انتخاب نشده است.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی اذعان داشت: در حوزه قرائت و حفظ به نفر اول 30 سکه بهار آزادی، نفر دوم 20 سکه و نفر سوم 15 سکه اهدا می شود . این درحالی است که در حوزه پژوهش به نفر اول 7 سکه بهار آزادی، نفر دوم 5 سکه و نفر سوم 3 سکه اهدا می شود که این جوائز برای نفرات برتر غیر ایرانی معادل ارزی این جوائز خواهد بود .

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار