لاریجانی:

تمرکز همه باید بر روی آبادانی کشور باشد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در نظام جمهوری اسلامی همه باید با همدلی و همراهی تنها برای آبادانی کشور تمرکز و تلاش کنیم.
کد خبر: ۳۶۹۰۶۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۶ - 05November 2019
تمرکز همه باید بر روی آبادانی کشور باشدبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم بهره‌برداری از تصفیه‌خانه آب مهاباد که با حضور وزیر نیرو و استاندار آذربایجان‌غربی برگزار شد، اظهار داشت: دشمن امروز توسعه و آبادانی کشور را هدف گرفته و قصد دارد از این طریق نظام جمهوری اسلامی را ناتوان کند که با تلاش و وفاق ملی این مهم تحقق نخواهد یافت.
 
لاریجانی ادامه داد: دولت در بهبود و احداث زیرساخت‌های توسعه و امکانات رفاهی برای مردم سرمایه‌گذاری عظیمی در بخش‌های مختلف از جمله گاز، برق، آب و راه‌های ارتباطی انجام داده است.
 
وی با اشاره به فشار‌های موجود از طرف استکبار جهانی اضافه کرد: این مشکلات گاه مانع شتاب در توسعه کشور می‌شود، اما به همان میزان که زمینه‌های جهش برای آبادانی با توجه به امکانات و نیرو‌های مستعد وجود دارد این مشکلات نیز از پیش رو برداشته می‌شود.
 
وی با بیان اینکه امروز ملت ما نیاز اساسی به وفاق ملی دارد، افزود: رییس جمهور آمریکا با سیاست‌های نسنجیده خود با بی‌توجهی نسبت حمله و جنگ قوم‌های مختلف در سوریه و دیگر نقاط خاورمیانه تنها به فکر چاه‌های نفتی این کشور‌ها است.
 
رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی همواره در نقطه مقابل تفکرات منفعت‌طلبانه آمریکا قرار دارد اظهار داشت: در کشور ما برخلاف سیاست‌های امریکا قوم‌های مختلف از جمله کرد و ترک در یک استان و حتی در کشور در کنار هم به صورت کاملا مسالمت‌آمیز زندگی می‌کنند.
 
لاریجانی ضمن قدردانی از تلاش‌های وزارت نیرو عنوان کرد: امروز طرح‌های خوبی در بخش آب و برق در شهر‌های آذربایجان‌غربی مورد بهره‌برداری قرار گرفت که امیدواریم این روند در همه استان‌های کشور و در بخش‌های مختلف تداوم داشته باشد.
 
نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با بیان اینکه دولت خدمات ارزنده‌ای را در زمینه‌های مختلف در این منطقه انجام داده است اظهار داشت: مردم مهاباد همواره قدرشناس خدمات و اقدامات دولت در منطقه بوده و با حضور همیشگی خود در صحنه‌های مختلف این وفاداری و قدرشناسی را به اثبات رسانده‌اند.
 
جلال محمودزاده گفت: در بخش بهداشت و درمان هم‌اکنون ۴۵۰ تخت بیمارستانی در این شهرستان در حال احداث است که برای ایجاد آن‌ها چهار هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در حال انجام است.
 
وی با اشاره به احداث یکی از بزرگترین کارخانه‌های قند آذربایجان‌غربی توسط بخش خصوصی در این شهرستان نیز افزود: در بخش کشاورزی نیز اقدامات بسیار خوبی در حال اجرا است که زیرپوشش بردن ۱۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی دشت مهاباد به آبیاری تحت فشار از جمله آنهاست که تاکنون ۲ هزار هکتار آن اجرا و چهار هزار هکتار دیگر نیز در دست مطالعه است.
 
وی ادامه داد: با اجرای کامل این طرح در مصرف آب کشاورزی در دشت مهاباد به میزان ۵۰ میلیون متر مکعب صرفه‌جویی خواهد شد.
 
«محمودزاده» گفت: آبرسانی به ۱۴۱ روستای این شهرستان نیز با سه هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال نیز از محل تصفیه‌خانه قدیمی مهاباد هم‌اکنون آغاز شده و ۶۰ کیلومتر از آن هم لوله‌گذاری شده است.
 
تصفیه‌خانه آب مهاباد با ۶۳۰ میلیارد ریال هزینه و با ظرفیت برداشت ۷۵۰ لیتر آب در ثانیه قادر است تا افق سال ۱۴۱۸ برای بیش از ۲۴۶ هزار نفر جمعیت شهری مهاباد آب شرب سالم و بهداشتی تامین کند.
 
امروز «علی لاریجانی» رییس مجلس شورای اسلامی و «رضا اردکانیان» وزیر نیرو علاوه بر تصفیه خانه آب مهاباد، نیروگاه سردشت، طرح فاضلاب شهرک گلمان ارومیه و سامانه فاضلاب پلدشت را نیز افتتاح کردند.
 
برای سه طرح حوزه آب و فاضلاب شهری شامل طرح فاضلاب گلمان ارومیه، تصفیه خانه آب مهاباد و سامانه فاضلاب پلدشت بیش از یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.
 
انتهای پیام/341
نظر شما
پربیننده ها