محمدرضا حقدوست:

جشنواره «سعدی» برای اولین بار به‌صورت بین‌المللی برگزار می‌شود

دبیر اجرایی جشنواره بین‌المللی «سعدی» از برگزاری نخستین جشنواره بین‌المللی علمی، ادبی و هنری سعدی با هدف کشف و تربیت و رشد استعداد‌های نهان کودکان، نوجوانان و جوانان خبر داد.
کد خبر: ۳۶۹۰۹۲
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۳ - 06November 2019

«محمدرضا حقدوست» دبیر اجرایی جشنواره بین‌المللی «سعدی» در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس در خصوص این رویداد فرهنگی اظهار داشت: این جشنواره به اهتمام پژوهشکده ادبیات تحلیلی و تطبیقی اسراء و با همکاری و حمایت معنوی وزارت علوم تحقیقات و فناوری، وزارت آموزش و پرورش، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دانشگاه علامه طباطبائی، دانشگاه تهران، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه آزاد اسلامی، انجمن استعداد‌های برتر ایران، کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان، قطب ادبیات کشور، مرکز نشر دانشگاهی راشدین و … هر ساله برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جشنواره «سعدی» از فروردین سال ۱۳۹۸ در سطح بین‌المللی برگزار خواهد شد، افزود: این جشنواره در ۱۲ رشته علمی، ادبی و هنری ویژه پنج گروه سنی کودک و نوجوان، دانش آموزان، دانشجویان، معلمان و اساتید دانشگاه و عموم مردم برگزار می‌شود.

حقدوست در خصوص موضوعات جشنواره گفت: موضوع‌های اصلی مسابقه عبارتند از رابطه خدا با انسان، رابطه انسان با خدا، رابطه انسان با انسان و رابطه انسان با طبیعت است.

برگزاری جشنواره «سعدی» برای اولین بار به صورت بین‌المللی برگزار خواهد شد

محور‌های جشنواره سعدی به این شرح خواهد بود؛

۱- ادبیات: (شعر کلاسیک و نو، داستان کوتاه، طنز، کاریکلماتور و….) ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان

۲- هنر: (خوشنویسی، تایپوگرافی، طراحی و نقاشی، کاریکاتور و ….)، ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان

۳- نمایش: نمایشنامه‌نویسی، فیلمنامه نویسی، موشن گرافیک، انیمیشن کوتاه، ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان

۴- مقالات میان رشته‌ای: ارتباط معماری، هنر و ادبیات، ویژه استادان، معلمان، دانشجویان

۵-مقالات ادبیات کودک، داستان و شعر، ویژه استادان، معلمان، دانشجویان

۶- مقاله علمی و پژوهشی، ویژه استادان، معلمان، دانشجویان

وی در باره نحوه شرکت در جشنواره سعدی گفت: علاقه‌مندان جهت اطلاعات بیشتر، ثبت نام و ارسال آثار می‌توانند به سایت رسمی جشنواره به نشانی Saadifestival.com مراجعه کنند. همه اطلاعات لازم برای شرکت در جشنواره در این سایت منتشر شده است.

انتهای پیام/161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار