روایت زندگی شهید منفرد نیاکی در شبکه افق

شهیدی که برای روز شهادتش هم سفارش کرده بود

مجموعه «نیمه پنهان ماه» در این قسمت به سراغ زندگی شهید منفرد نیاکی، جانشین رئیس اداره سوم (عملیات) ارتش جمهوری اسلامی ایران رفته است.
کد خبر: ۳۶۹۲۵
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۴ - 27December 2014

شهیدی که برای روز شهادتش هم سفارش کرده بود

به گزارش سرویس فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس سرلشکر مسعود منفرد نیاکی، جانشین رئیس اداره سوم (عملیات) ارتش جمهوری اسلامی ایران و فرمانده لشکر 92 زرهی در زمان دفاع مقدس بود و در عملیات های مهمی همچون فتح المبین، بیت المقدس، والفجر، رمضان و طریق القدس حضور داشت.

او دوره های مقدماتی و عالی رسته زرهی، فرماندهی و ستاد و دانشگاه پدافند ملی را گذارنده بود و یکی از نیروهای زبده ارتش محسوب می شد و توانست پس از چندی به ستاد مشترک ارتش راه یابد.

شبکه سوم سیما چندی پیش فیلم مستند «آخرین فصل عشق» را که محصول نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی بود با محوریت شرح چگونگی تدوین کتاب «پدربزرگ» شامل زندگینامه امیر سرلشکر مسعود منفرد نیاکی پخش کرد.

نظم و انضباط، وفای به عهد، ساده زیستی، خوشرفتاری و کمک نسبت به سربازان زیردست، علاقه وافر به مقام ولایت و امام خمینی(ره) و آرزوی شهادت از جمله ویژگی هایی است که همسر و همرزمانش شهید منفرد نیاکی را به آنها می شناسند و معرفی می کنند.

عشق او به امام خمینی(ره) آنقدر زیاد بود که پس از هر پیروزی در عملیاتی مهم به محضر ایشان شرفیاب می شد و تکیه کلامش این بود که «وجود امام(ره) برکتی است که خداوند به ما عطا فرموده است».

مجموعه «نیمه پنهان ماه» که با هدف معرفی و شناساندن شهدای دوران دفاع مقدس با همسران آنها به گفت وگو می نشیند، در این قسمت میزبان خانم صفربگلو، همسر این شهید ارتشی است و مخاطبان خود را پای صحبت های او می نشاند.

در خاطرات خانم صفربگلو آمده است که شهید منفرد نیاکی همیشه کارتی در جیبش داشت که روی آن نوشته بود: اگر زمانی در حین خدمت جانم را از دست دادم و قرار شد ارتش مرا به خاک بسپارد، هرجا که برای ارتش راحت تر و ارزان تر است مرا خاک نماید.

سال 1361 بازنشسته شد ولی بسیار پیگیری کرد تا در ارتش بماند به همین دلیل به آیت الله خامنه ای که رئیس جمهور وقت بودند نامه ای نوشت و درخواست تمدید خدمتش را کرد که مورد موافقت ایشان قرار گرفت و سه سال بعد هم به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

این قسمت از نیمه پنهان ماه که امیر بنان تهیه کننده و یاسر انتظامی هم کارگردان آن است برای پخش از شبکه افق در ساعت 17 روز شنبه  6 دی ماه و تکرار آن روز بعد ساعت 14 در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار