سهیلا زکزاکی:

وضعیت جسمانی «شیخ زکزاکی» وخیم است/ سازمان‌‌های بین‌المللی در «سکوت محض» به‌سر می‌برند

دختر شیخ ابراهیم زکزاکی با بیان اینکه پدرش به خاطر گلوله‌ای که به بدنش اصابت کرده دچار مسمومیت سربی شده است، گفت: وضعیت جسمانی پدرم در دو سال اخیر وخیم بوده و در طول یک سال گذشته دو بار دچار حمله قلبی شده است.
کد خبر: ۳۶۹۳۲۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۹ - 09November 2019

وضعیت جسمانی شیخ زکزاکی وخیم است/ سازمان‌‌های بین‌المللی در سکوت محض به‌سر می‌برند«سهیلا زکزاکی» دختر شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر جنبش اسلامی نیجریه در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس درخصوص آخرین وضعیت جسمانی پدرش اظهار داشت: وضعیت جسمانی پدرم در دو سال اخیر خیلی وخیم بوده است تا جایی‌که در طول یک ساله گذشته دو بار دچار حمله قلبی شده است.

وی با بیان اینکه پدرم به خاطر گلوله‌ای که به بدنش اصابت کرده، دچار مسمومیت سربی شده است و حالش اصلا خوب نیست، گفت: چشم چپ پدرم کاملا از بین رفته است و بینایی چشم راستش نیز هر روز کاهش پیدا می‌کند.

دختر شیخ زکزاکی با تاکید بر اینکه پدر و مادرش به فوریت‌های پزشکی 100 درصدی نیاز دارند، تصریح کرد: متاسفانه سازمان‌های بین‌المللی در سکوت محض به سر می‌برند و هیچ اقدام انسان‌دوستانه‌ای از آن‌ها نمی‌بینیم.

به گزارش دفاع‌پرس، نظامیان ارتش نیجریه در آذر سال 1394 در یورشی وحشیانه در سالروز شهادت امام رضا (ع)، حسینیه بقیه‌الله، منزل و شهرک فرهنگی و هنری‌ را که شیخ زکزاکی به وجود آورده بود، تخریب کردند. نظامیان به محل سکونت رهبر جریان اسلامی نیجریه، حمله و 2 هزار نفر را شهید و هزاران نفر دیگر را زخمی کرده و شیخ و همسرش را نیز دستگیر کردند.

«نیجریه» را می‌توان سومین کشور پرجمعیت شیعه جهان پس از ایران و عراق به شمار آورد. این مساله را می‌توان در راهپیمایی روز قدس، راهپیمایی روز اربعین و مراسم روز عاشورا در این کشور به‌خوبی دید. قطعاً نیجریه یک استثنا نیست و می‌توان این‌گونه برنامه‌های موفق را دیگر کشورهای جهان هم دید اما تلاش‌های ۳۰ ساله شیخ زکزاکی واقعیت دیگری را در این نقطه از غرب آفریقا به تصویر می‌کشد؛ تلاش‌هایی که بدون پشتوانه مالی و سازمانی و با ایثار و همت مردم توانست گامی موفق در توسعه ارزش‌های اسلامی بردارد؛ ایثار و بندگی که می‌توان با شهادت ۶ فرزند رهبر شیعیان نیجریه در راه احیا و بیداری مردم در سال‌های اخیر به‌روشنی مشاهده کرد. شیخ زکزاکی ۹ فرزند دارد که هفت نفر آنان پسر و دو نفرشان دختر بوده است. حماد، حمید و علی در ژوئن ۲۰۱۴، هنگام راهپیمایی روز قدس به دست نظامیان نیجریه، به شهادت رسیدند و سه فرزند دیگر وی هم سال ۲۰۱۵ در مراسمی دینی به شهادت رسیده‌اند. از فرزندان زکزاکی ۲ دختر به‌نام‌های دکتر «نصیبه» و «سهیلا» و یک پسر به‌نام «محمد» باقی مانده است.

تیرماه سال جاری بود که وضعیت سلامتی شیخ زکزاکی «بسیار وخیم و اورژانسی» عنوان شد و دلیل آن چیزی جز وجود سرب بالا در خون نبود؛ پس از آن مرداد ماه اخباری مبنی بر ورود شیخ زکزاکی به هند برای پیگیری روند درمانش، منتشر شد.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار