عراقچی:

منافع ایران در برجام باید تامین شود

معاون سیاسی وزیر امور خارجه گفت: منافع ایران در برجام باید تامین شود که مهم‌ترین آن بحث توانایی ایران برای فروش نفت خود و دریافت درآمدهای ناشی از آن از طریق مبادلات بانکی است.
کد خبر: ۳۶۹۳۷۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰ - 09November 2019

منافع ایران در برجام باید تامین شودبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه در حاشیه کنفرانس بین‌المللی منع گسترش تسلیحات هسته‌ای و خلع سلاح در گفت‌وگو با «اسپوتنیک روسیه» درباره اینکه نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال آینده چه تاثیری بر برجام خواهد داشت؟، گفت: هیچ تاثیری بر برنامه‌ریزی‌های ما ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که رئیس سازمان انرژی اتمی، اعلام کرد که از ششم نوامبر ایران سطح غنی‍سازی اورانیوم در فردو را به پنج درصد می‌رساند، در صورت عدم انجام تعهدات برجام از سوی کشورهای اروپایی، گام های بعدی ایران در زمینه غنی‌سازی اورانیوم چگونه خواهد بود؟، اظهار داشت: ما بسته به تحولاتی که شکل خواهد گرفت، تصمیم‌گیری خواهیم کرد. هیچ تصمیمی را از الان نمی‌توانیم اعلام کنیم.

معاون وزیر امور خارجه درباره اینکه منتظر چه گام‌هایی در اجرایی شدن برجام از طرف اروپا و آمریکا هستید؟ گفت: منافع ایران در برجام باید تامین شود که مهم‌ترین آن بحث توانایی ایران برای فروش نفت خود و دریافت درآمدهای ناشی از آن از طریق مبادلات بانکی خواهد بود.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار