موسوی:

ائتلاف‌های آمریکایی باعث ناامنی در مناطق مختلف جهان شده است

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ائتلاف‌های آمریکایی نه تنها امنیت ایجاد نکرده بلکه باعث ناامنی و بی‌ثباتی بیشتر در مناطق مختلف جهان شده است.
کد خبر: ۳۶۹۴۰۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۳ - 09November 2019

ائتلاف‌های آمریکایی باعث ناامنی در مناطق مختلف جهان شده استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به خبر تشکیل ائتلاف آمریکایی در خلیج فارس، اظهار داشت: تاریخ نشان می‌دهد که ائتلاف‌های آمریکایی همواره جز اسمی بی‌مسمی نبوده و تاکنون نه تنها امنیت ایجاد نکرده بلکه باعث ناامنی و بی‌ثباتی بیشتر در مناطق مختلف جهان شده است.

وی با اشاره به نیاز آمریکا به سوءاستفاده از نام دیگر کشورها برای مشروع نشان دادن اقدامات یکجانبه خود، افزود: این اقدام آمریکا که اهداف و مطامع خود را پشت نام معدود کشورهای دیگر پنهان می سازد نشانه ضعف و فقدان مشروعیت بین‌المللی است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی از کشورهای منطقه خواست تا با اتکاء به ظرفیت‌های خود و همسایگان در جهت امنیت پایدار و همه جانبه در منطقه گام بردارند.

موسوی گفت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری که طولانی‌ترین سواحل را در خلیج فارس دارد همچنان با قدرت تمام به حفظ منافع اقتصادی و امنیتی خود از جمله امنیت و ایمنی کشتیرانی در این پهنه آبی ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار