سلیمی در گفتگوی تفصیلی با «دفاع پرس»:

نهم دی دانشگاهی بود که مردم ایران مدرک عالی بصیرت را در آن اخذ کردند

عضو فراکسیون روحانیون مجلس گفت: فتنه 88 یک آزمون سخت برای خواص کشور بود و تنها ملت ایران از آن سربلند و پیروز بیرون آمد و فتنه 88 چشم ملت ما را باز کرد و این ملت با بصیرت و انسجام ملی و رهبری داهیانه مقام معظم رهبری غبارهای فتنه را در 9 دی کنار زدنند.
کد خبر: ۳۶۹۴۳
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۵ - 28December 2014

نهم دی دانشگاهی بود که مردم ایران مدرک عالی بصیرت را در آن اخذ کردند

حجت السلام علیرضا سلیمی، عضو فراکسیون روحانیون مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، با تأکید بر این مطلب که فتنه سال 88 یک اعتراضات صفر انتخاباتی نبود، گفت: به گفته یکی از صاحب منسبان آمریکا، مقامات آمریکا برای فتنه سال 88، بیست سال برنامه ریزی و یار گیری کرده بودند و آقای مایکل هدسون جهت اجرای آشوب و فتنه در سال 88 هزاران ساعت مطالعه و کار تحقیقاتی کرده بود.

وی در ادامه به شعارهای فتنه گران همچون این شعار "انتخابات بهانه است اصل نظام نشانه است" که در خیابان ها سر می دادند اشاره کرد و افزود: این گونه شعارها به معنای این است اعتراضهای خیابانی در سال 88 یک اعتراض صفر انتخاباتی نبود و چه ساده انگارانه است که افرادی امروز در کشور به دنبال ساده کردن قصه فتنه هستند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یادآور شد: فتنه 88 علاوه بر منشأ خارجی، منشأ داخلی نیز برخوردار بود و نباید فریب خوردگانی که در دام دشمن اسیر شدند را فراموش کرد.

*** جاسوسی سازمان سیا با بهره گیری مهره های داخلی

وی افزود: در فتنه 88 سازمان سیا از مهره های خود در داخل نظام جمهوری اسلامی ایران به عنوان جاسوسی استفاده می کرد و این افراد را برای ایجاد آشوب و فتنه در سطح شهر تهران جابجا می کرد.

سیلمی در ادامه گفتگوی خود با دفاع پرس به بحث خواص در داخل کشور که در زمان فتنه 88 تنها سکوت را برای خود برگزیده بودند نیز اشاره کرد و اظهار داشت: خواص در داخل به دلیل این که نتوانستند در قضایای فتنه سال 88 به موقع اقدام کنند لذا باعث شدند تا نظام هزینه های بسیاری را متحمل شود و کشور هشت ماه در تلاطم و آشفتگی بسر برد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در ادامه اذعان داشت: برخی از فتنه گران از داخل به کشورهای بیگانه کد دادند تا کنگره آمریکا ایران را تحریم اقتصادی کنند و نباید این افراد را فراموش کرد و از آنان غافل شد.

وی با بیان این مطلب که برخی از افراد در درون نظام که مخالف جمهوری اسلامی ایران بودند از آشفتگی کشور جهت پیش برد اهداف خود بهره مند شدند، بیان کرد: نخست وزیر اسرائیل از وابستگان داخلی ایران به خارج از کشور بویژه آمریکا و اسرائیل این افراد را سربازان خود برشمرد به آنها آموخت که در خیابان های تهران شعار نه غزه نه لبنان را سر داد.

*** حضور بیگانگان به داخل نظام ایران هدف اصلی فتنه گران

سلیمی به افرادی که در نماز جمعه تهران که خطیب آن هاشمی رفسنجانی بود اشاره کرد و گفت: جوانانی که در این نماز جمعه حضور پیدا کردند الفبای تقید را بلد نبودند و با کفش و دوش به دوش جنس مخالف خود به نماز ایستادند و شأن و قداست نماز جمعه را زیر سوال بردند نباید حضور این جوانان را در فتنه سال 88 فراموش کرد.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس در ادامه بیان کرد: در فتنه سال 88 کومله، بهائیان، بهائیت و خود فردختگان نظام حضور داشتند و با آشوبگری و تخریب بانک ها و به آتش کشیدن اتومبیل باعث خسارت میلیاردی به مردم شد و حتی در این سال بیش از 30 نفر از جوانان کشته شدند.

عضو فراکسیون رهروان ولایت با طرح پرسشی مبنی بر این که پاسخ این همه تخریب و صدمه به ملت را چه کسی باید پاسخگو باشد؟ گفت: فتنه گران در سال 88 شعار رأی مردم حق ناس است را در خیابان های تهران سر دادند و از نظر این افراد تنها رأی مردم در سال 88 حق ناس بود و در سالهای دیگر نبود و این در حالی است که مقام معظم رهبری بارها فرمودند: رأی مردم حق ناس است و باید از آن صیانت شود.

*** ضرورت تشکیل کمیته ای در کشور جهت پیگیری مسائل فتنه گران

نماینده مردم محلات و دلیجان در خانه ملت اذعان داشت: فتنه گران و برخی از آشوب طلبان سلطنت طلب به دلیل این که می خواستند حزب و گروه خود در رأس قرار گیرد اجازه دخالت بیگانگان در آشوب های خیابانی را دادند و حتی حاضر بودن  که بیگانگان به داخل کشور ورود پیدا کرده و بر این مردم حکومت کنند.

وی خطاب به مسئولان و خدمتگزاران نظام گفت: بهتر است جهت پاسخگویی به سوالات مردم کمیته ای تشکیل شود و مسائل و سوالات مردم در خصوص فتنه پاسخ داده شود زیرا که اگر به مسأله فتنه گران رسیدگی نشود چه تضمینی وجود دارد که این افراد در آینده دست به آشوب های دیگری نزند.

سلیمی در ادامه به قطعنامه 1929 در ایام فتنه سال 88  اشاره کرد و یادآور شد: باید مسئولان پیگیری کنند چه کسانی به کنگره آمریکا رفتند و به اعضای این کنگره کد دادند تا سخت ترین تحریم ها را علیه کشورمان تصویب واعمال کنند و ملت را بعد از گذشت شش سال با رنج و سختی مواجه کنند.

*** فتنه 88 آزمونی سخت برای خواص کشور

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: فتنه 88 یک آزمون سخت برای خواص کشور بود و تنها ملت ایران از آن سربلند و پیروز بیرون آمد و فتنه 88 چشم ملت ما را باز کرد و با بصیرت و انسجام ملی و رهبری داهیانه مقام معظم رهبری غبارهای فتنه را در 9 دی کنار زدنند و به جهانیان نشان دادند که این نظام یک نظام استوار و مبانی نظام مستحکم تر از آن است که یک عده ای فرصت طلب بخواهند با آن بازی کنند.

وی افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران یک ایران نظام مقتدری است که جنگ هشت ساله را پشت سر گذاشته است و در تمام تحولات منطقه حضور پرشور داشته باشد و همه تحرکات را با قدرت هرچه تمام تر پاسخ دهد و در میدان های علمی بسیار درخشان ظاهر شده است و جوانانی رزمنده دلاور فراوانی است که هیچ کشو.ری نمی تواند با این نظام شوخی کند و اگر باز بخواهند دست به تحرکات بچه گانه علیه این نظام بزنند باید بدانند که ملت ایران سیلی محکم تر از 9 دی به آنها خواهند زد.

سلیمی 9 دی را روز بصیرت و حضور به موقع مردم در صحنه دانست و افزود: 9دی نمایش اقتدار یک ملت بزرگ و نظام عمیق ریشه دار بود.

*** نهم دی ماه جلوه باشکوه پیوند رهبری با مردم

وی با تأکید بر این مطلب که 9 دی نشان داد که ملت ایران از خواص ساکت جلوتر حرکت می کنند، گفت: 9 دی به جهانیان و شرق و غرب و وابستگان به غرب نشان داد که اگر خواص به صحنه نیایند باید بدانند که مردم به میدان می آیند و اجازه هیچ اهانتی به نظام خود را نمی دهند.

عضو روحانیون مجلس 9 دی را جلوه باشکوه پیوند رهبری با مردم عنوان کرد و اظهار داشت: مردم در 9 دی نشان دادند که این رهبر حکیم چگونه در زوایای مختلف و دل و قلب مردم جای دارد.

عضو فراکسیون رهروان ولایت اذاعان داشت: 9 دی نشان داد آنچه که این نظام را از کوران حوادث دور می سازد تنها بصیرت مردم است و 9 دی دانشگاهی بود که ملت مدرک عالی بصریت را اخذ کردند.

*** نهم دی ماه جلوه اقتدار خداوندی

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تأکید بر این مطلب که 9 دی منشأ کور شدن چشم فتنه شد، گفت: نباید خوش بین باشیم که فتنه گران دست از فتنه گری خود علیه نظام جمهوری اسلامی ایران دست بر می دارند ولی فتنه گران نباید سیلی مردم را فراموش کنند چراکه این ملت آماده اند تا هر حرکتی را با سیلی محکم تر پاسخ دهند.

سلیمی اظهار داشت: مانور ملی 9 دی منشأ یأس دشمنان و فتنه گران و معاندین و امید واقعی ملت ایران می باشد  و نهم دی ماه را باید جلوه اقتدار خداوندی دانست.

وی در خاتمه به درس دیگر نهم دی ماه به ملت اشاره کرد و گفت: درس 9 دی ماه به ملت و مسئولان و انقلابیون این است که همواره در رصد تحرکات دشمن و فتنه گران باشند تا مبادا افرادی که صد ها هزار چهره دارند بخواهند با چهره جدید به دنبال فتنه گری در این نظام باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار