رژیم‌صهیونیستی: مذاکره مبادله اسرا با حماس پیشرفتی نداشته است

رژیم صهیونیستی اعلام کرد که هیچگونه پیشرفتی در مذاکرات مبادله نظامیان اسیر اسرائیلی با حماس حاصل نشده است.
کد خبر: ۳۶۹۵۹۰
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۴ - 10November 2019

رژیم‌صهیونیستی: مذاکره مبادله اسرا با حماس پیشرفتی نداشته استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، رژیم صهیونیستی گزارش‌ها درباره پیشرفت در گفت‌وگوها با حماس درباره دو نظامی اسیر اسرائیلی و اجساد دو نظامی دیگر که در نوار غزه قرار دارند را رد کرد.

«یارون بلوم» رئیس تیم مذاکره کننده رژیم صهیونیستی برای آزادی زندانیان اسرائیلی، در گفت‌وگو با رادیو «کان» گفت که گزارش‌ها درباره پیشرفت در خصوص آزادی نظامیان بازداشت شده اسرائیلی ناصحیح است. وی جنبش حماس را مقصر عدم پیشرفت در این زمینه معرفی کرد.

وی مدعی شد: «متأسفانه و با وجود تمامی تلاش‌ها، حماس از اتخاذ موضعی واقعی درباره این موضوع خودداری می‌کند که این باعث شده هرگونه تحول واقعی در این زمینه تضعیف شود.»

از سوی دیگر، «حازم قاسم» سخنگوی حماس نیز در گفت‌وگویی با خبرگزاری «آناتولی» گفت که رژیم صهیونیستی هیچ جدیتی در تعامل با پرونده سربازان اسیر خود ندارد و با احساسات خانواده‌های این سربازان بازی می‌کند و نمی‌خواهد بهای یک قرارداد تبادل اسرا را بپردازد. 

در آوریل ۲۰۱۶ میلادی گردان‌های «القسام» شاخه نظامی حماس برای اولین بار اعلام کرد، چهار اسرائیلی را نزد خود به اسارت گرفته و هیچ اطلاعات دیگری درباره زنده یا مرده بودن آنها یا هویتشان نداد.

حماس بارها اعلام کرده، تا زمانی که رژیم صهیونیستی اسرای آزاد شده بر اساس توافق «شالیت» را که یک بار دیگر بازداشت شده‌اند، آزاد نکند، اطلاعاتی درباره سرنوشت اسرای صهیونیست نمی‌دهد.

بر اساس توافق شالیت امضا شده در سال ۲۰۱۱، ۱۰۲۷ اسیر فلسطینی با نظامی اسرائیلی «گلعاد شالیت» مبادله شدند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها