روحانی در آیین افتتاح کارخانه احیای مستقیم و شروع عملیات اجرایی طرح توسعه فولاد بافت:

سر میزی که برای منافع ملی کشور سودآور باشد می‌نشینیم

رئیس جمهور گفت: ما سر هر میزی که برای منافع ملی کشور سودآور باشد می‌نشینیم و مذاکره می‌کنیم.
کد خبر: ۳۶۹۶۶۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۸ - 11November 2019

///به گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در آیین افتتاح کارخانه احیای مستقیم و شروع عملیات اجرایی طرح توسعه فولاد بافت با بیان اینکه تحریم‌های غربی‌ها علیه جمهوری اسلامی نمی‌تواند مانع از تحقق اهداف و سیاست‌های ما در راستای رونق اقتصادی شود، اظهار داشت: اینکه مشاهده می‌کنیم آمار افتتاح کارخانجات و واحدهای تولیدی سال به سال رو به رشد است این به معنای افزایش امید در جامعه و شکست اهداف دشمنان است.

روحانی با تاکید بر اینکه مقاومت، ایستادگی، تحمل، سخت‌کوشی و تعامل با دنیا می‌تواند کشور را در مسیر توسعه و پیشرفت چشم‌گیر قرار دهد، گفت: بعضی‌ها فکر می‌کنند اگر ما با دنیا حرف بزنیم ضعیف و ناتوان می‌شویم؛ مگر می‌شود کشوری در مسیر پیشرفت قرار بگیرد و منزوی شود. دشمنان ما می‌خواهند منزوی شویم، ما سر هر میزی که برای منافع ملی کشور سودآور باشد می‌نشینیم و مذاکره می‌کنیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه قدرت دیپلماسی، قدرت علم و قدرت سخن گفتن برای ما افتخار است، گفت: یکی از عوامل مهمی که منجر به توسعه در کشور و افتتاح کارخانجات شد، حضور ایران در توافق برجام است؛ چراکه ما از طریق این توافق توانستیم بسیاری از محدودیت‌ها را از بین ببریم.

وی بیان داشت: ۱۵۰۰ میلیارد تومان ارزش کار و مجموعه سرمایه‌گذاری است که امروز به ثمر رسیده است؛ اقدامات مربوط به این پروژه‌ها به معنای آن است که ما با همه توان و تلاش مان راه توسعه و پیشرفت کشور را ادامه می دهیم.

رئیس جمهور در مورد حفظ عزت ملی گفت: عزت ملی تنها با عمل انجام می‌شود و با شعار محقق نمی‌شود، اینکه ما می‌توانیم نیازمندی‌های فولاد کشور را در بخشی زمینه‌ها تامین کنیم و مازاد آن را به دنیا صادر کنیم به آن معناست که این ملت تحریم ناپذیر است، اگر یک جایی را تحریم کنند از مسیر دیگر راه دیگر فعالیت خود را ادامه می‌دهیم.

روحانی با تاکید بر این که جوانان باید اشتغال داشته باشند و امنیت خانواده با اشتغال محقق می‌شود، اظهار داشت: امنیت در سایه اشتغال نسل جوان عزیز ما است؛ ما باید اشتغال در خور آن‌ها را ایجاد کنیم.

وی با اشاره به افتتاح‌های روز گذشته در استان یزد گفت: این طرح‌ها و پروژه‌های عظیمی که افتتاح می‌شود به معنای آن است که ما دلگرمیم، با نشاطیم و آینده را آینده روشنی می‌بینیم. اگر امید نبود این آمار و ارقام افزایش پیدا نمی‌کرد.

وی بیان داشت: امروز مدیر عامل همین مجتمع به من گفت راه‌اندازی امروز این کارخانه در سایه برجام بود. بسیاری از بخش‌های این کارخانه در خارج گیر بود و نمی توانست وارد شود برجام اینها را وارد کرد آنهایی که نمی توانند این واقعیت را بفهمند باید خوب درک کنند که این کارخانه بلکه در یزد هم این گزارش را به ما دادند که در سایه برجام توانستیم بخش‌های مهم را وارد کنیم.

وی با اشاره به لزوم واردات در برخی از موارد بیان داشت: اینکه توانستم ۱۱ فاز پارس جنوبی را افتتاح کنیم به خاطر برجام بود. تمام کمپرسورهایی که بود در گمرکات مختلف دنیا خوابیده بود و با برجام راه باز شد و اینها همه آمد نمی‌دانم چرا برخی از برخی کلمات خیلی خوشحال نمی‌شوند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه ما حکیمان بزرگ در این کشور داریم، گفت: قبل از این قرار بود در بخش‌هایی مهندس خارجی برای ما راه‌اندازی کند حالا که نیامد خودمان را راه‌اندازی می‌کنیم؛ البته خط قرمز همیشه داریم خط قرمز ما این است که حقوق ما محفوظ بماند و در مسیری که ما حرکت می‌کنیم عزت ملی ما محفوظ بماند اما اینکه بخواهیم با کسی بنشینیم سخن بگوییم و حرف بزنیم برای منافع ملی‌مان در چارچوب عزت ملی چیزی است که خداوند به ما هم امر کرده، راه ما بوده است.

روحانی اضافه کرد: پیغمبر ما با همه حرف می‌زد و با همه پیمان می‌بست؛ نعوذبالله کسی می‌آمد می‌گفت پیغمبر چقدر ساده‌لوح بوده است در آن پیمان شکست خورد و باز هم دارد پیمان می‌بندد.  راه این است آن کسی که پیمان می‌شکند ضرر می‌کند، آن کس که پای عهد و پیمان ایستاده همیشه پیروز میدان است و موفق است.

وی خطاب به حاظرین در این جلسه بیان داشت: پس کار و تلاش شما به معنای موفقیت، مقاومت ملت و ایستادگی واقعی است و به معنای کار و تلاش و به معنای آبادانی کشور و به معنای اشتغال است.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار