ماهنامه «گاه نقد» منتشر می‌شود

ماهنامهٔ «گاه نقد» با محوریت نقد کتاب در موضوعات گوناگون به‌زودی منتشر می‌شود.
کد خبر: ۳۶۹۸۴۶
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۷ - 12November 2019

ماهنامه «گاه نقد» منتشر می‌شودبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌‌پرس، در روزگاری که نیاز بسیاری به نقد کارشناسی کتاب در حوزه‌های مختلف احساس می‌شود، گاه نقد قرار است با پشتوانه سامانه کارشناسی مجمع ناشران انقلاب اسلامی و تشکیل کارگروه برای حوزه‌های گوناگون کتاب، به نقد آثار مکتوب و واکاوی تازه‌های نشر ایران بپردازد.

حوزه‌هایی همچون ادبیات داستانی، تاریخ، علوم اجتماعی، فلسفه، کودک و نوجوان، زبان فارسی و درست‌نویسی، روان‌شناسی و دین از جمله موضوعات کلان هستند که هریک از شماره‌های این مجله به یک سوژه ذیل این موضوعات اختصاص خواهد یافت و به علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی عرضه خواهد شد.

«گاه نقد» به‌عنوان ویژه‌نامه نقد کتاب مجله «شیرازه کتاب» به‌طور مستقل منتشر می‌شود و موضوعات آن در سامانه کارشناسی کتاب مجمع ناشران انقلاب اسلامی با بررسی آثار و اقتضائات روز کتاب و نشر انتخاب و به سفارش تحریریه تولید خواهند شد.

هرکدام از این پرونده‌ها به‌طور مشخص، با مسئله و موضوع خاص و به‌طور هدفمند تدوین شده‌اند و افزون بر معرفی تازه‌های نشر، پرونده‌های ویژه‌ و مصاحبه و نقد کتاب را هم شامل می‌شوند و مخاطب را با گستره متنوعی از محتواهای علمی و تخصصی در حوزۀ کتاب آشنا می‌کنند.

اولین شماره ماهنامه «گاهِ نقد» با موضوع «زبان فارسی و درست‌نویسی» به سردبیری محسن ملاباشی از آبان ۱۳۹۸ منتشر و در باجه‌های فروش روزنامه و کتاب‌فروشی‌های منتخب توزیع و روانه بازار می‌شود.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها