عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

کمک نخبگان جوامع اسلامی نزدیک‌ترین راه رسیدن به وحدت دینی است

اکبر رنجبرزاده گفت: یکی از راه‌های ایجاد وحدت، نزدیک کردن فعالان سیاسی سراسر جهان اسلام به یکدیگر است؛ لذا در اجلاس بین‌المللی وحدت اسلامی از نخبگان سیاسی سراسر جهان دعوت به عمل آمده است، چرا که قدرت نفوذ و تاثیرگذاری آن‌ها در جوامع خود بیشتر است.
کد خبر: ۳۷۰۰۰۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۴ - 14November 2019

واهمه مستکبرین عالم از وحدت مسلمین/ توجیه کردن نخبگان جوامع اسلامی نزدیک‌ترین راه رسیدن به وحدت دینی استاکبر رنجبرزاده عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، ضمن تبریک میلاد حضرت رسول اعظم (ص) و گرامی‌داشت هفته وحدت اظهار داشت: «وحدت» شعار راهبردی نظام جمهوری ایران است. این واژه ریشه قرآنی و اسلامی دارد و یکی از اصول فکری انقلاب اسلامی ایران محسوب می‌شود.

این مقام مسوول با بیان اینکه جمهوری اسلامی برای ایجاد وحدت بین امت اسلامی از ابزار‌های مختلفی استفاده می‌کند، افزود: امام راحل بر محور وحدت توجه و عنایت زیادی داشتند. امام (ره) یکی از محور‌های وحدت امت اسلامی را مسأله قدس می‌دانستند چون قدس از ظرفیت بالایی برای ایجاد وحدت بین امت اسلامی برخوردار است.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با توجه به اینکه راه‌های مختلفی برای ایجاد وحدت بین امت اسلامی وجود دارد، تصریح کرد: یکی از راه‌های ایجاد وحدت، نزدیک کردن فعالان سیاسی سراسر جهان اسلام به یکدیگر است؛ لذا در اجلاس بین‌المللی وحدت اسلامی از نخبگان سیاسی سراسر جهان دعوت به عمل آمده است چون این افراد از نخبگان جوامع خودشان هستند و قدرت نفوذ و تاثیرگذاری آن‌ها بیشتر است.

رنجبرزاده با بیان اینکه دشمن درصدد ایجاد اختلاف بین امت اسلامی است، گفت: عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی از سوی برخی از کشور‌های حاشیه خلیج فارس، روند خاصی پیدا کرده است که همین روند منطقه ما را به چالش کشانده است؛ بنابراین شرایط کنونی ایجاب می‌کرد که از چهره‌ها و فعالان سیاسی برای ایجاد وحدت دعوت شود تا امت اسلامی را به هم نزدیک کنند.

نماینده مردم شهرستان اسدآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح‌های آمریکا در منطقه با شکست مواجه شده است. طرح «خاورمیانه بزرگ» اجرایی نشد، نقشه تجزیه سوریه نقش بر آب شد و داعش و سایر گروه‌های تروریستی نیز با مجاهدت نیروهای مقاومت اسلامی به همت و غیرت جبهه مقاومت سرنگون شدند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه محور مقاومت در سوریه، عراق، یمن، بحرین و لبنان سرافراز است، خاطرنشان کرد: آمریکا و متحدان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای به این نتیجه رسیده‌اند که با گزینه نظامی نمی‌توانند محور مقاومت را تضعیف کنند لذا به دنبال عادی سازی روابط رژیم جعلی صهیونیستی با برخی از کشورهای مرتجع عربی منطقه هستند.

این مقام مسوول با تاکید بر اینکه حفظ و ارتقای وحدت امت اسلامی منجر به تضعیف قدرت استکبار جهانی می‌شود، تصریح کرد: عملکرد ایران در ایجاد وحدت بین مسلمانان جهان بسیار موثر است؛ چراکه مسلمانان دنیا به این نتیجه رسیده‌اند که جمهوری اسلامی ایران به دنبال اسلام ناب محمدی است و هیچ وقت این کشور به دنبال شیعه کردن اهل تسنن نیست. مسلمانان جهان جمهوری اسلامی ایران را متعلق به خودشان می‌دانند؛ لذا تمام گرفتاری‌های جهان اسلام ناشی از شرارت و توطئه‌های آمریکا و متحدان منطقه‌ای است.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار