حمایت سوئد از اجرای کامل توافق استکهلم؛

دستیابی به راه‌حل سیاسی برای بحران یمن

نماینده ویژه سوئد در امور یمن در دیدار با علی‌اصغر خاجی اعلام کرد که کشورش از اجرای کامل توافق استکهلم و تلاش‌های صورت گرفته برای دستیابی به راه‌حل سیاسی بحران یمن حمایت می‌کند.
کد خبر: ۳۷۰۰۲۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۶ - 13November 2019

حمایت سوئد از اجرای کامل توافق استکهلم و دستیابی به راه‌حل سیاسی برای بحران یمنبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «پیتر سمنی بی» نماینده ویژه سوئد در امور یمن امروز (چهارشنبه) ۲۲ آبان با علی‌اصغر خاجی دستیار ارشد وزیر خارجه در امور ویژه سیاسی در محل وزارت خارجه ایران در تهران دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار خاجی با تأکید بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از هرگونه تلاش برای برقراری صلح و ثبات در یمن گفت: توقف جنگ، رفع محاصره از یمن و برقراری گفت‌وگو‌های یمنی - یمنی لازمه رسیدن به راه حل سیاسی جامع و فراگیر در این کشور است و جمهوری اسلامی ایران در این زمینه از ادامه همکاری‌ها با سوئد استقبال می‌کند.

دستیار ارشد وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به پایبندی انصارالله به تعهدات خود در توافق استکهلم و اجرای یکجانبه آن، از کارشکنی ائتلاف سعودی در انجام تعهدات خود انتقاد و ابراز امیدواری کرد با پیگیری‌های جامعه بین‌الملل این توافق احیا و به طور کامل اجرا شود.

نماینده ویژه سوئد در امور یمن نیز در این دیدار با اشاره به اینکه توافق استکهلم اولین توافق پذیرفته شده بین طرف‌های یمنی است، افزود: سوئد از اجرای کامل این توافق و همچنین تلاش‌های سازمان ملل و نماینده ویژه این سازمان در امور یمن در خصوص دستیابی به راه‌حل جامع سیاسی حمایت می‌کند.

وی همچنین بر ضرورت ادامه همکاری‌های سوئد و جمهوری اسلامی ایران برای کمک به خاتمه بحران یمن تأکید کرد.

بر اساس این گزارش، «پیتر سمنی بی» نماینده ویژه سوئد در امور یمن مهرماه سال گذشته (۱۳۹۷) نیز در سفر به تهران با حسین جابری‌انصاری دستیار سابق وزیر خاجه در امور ویژه سیاسی دیدار و درباره اوضاع یمن گفتگو کرده بود.

انتهای پیام/241

نظر شما
پربیننده ها