فرهنگسرای گلستان با ۲۷ برنامه به استقبال هفته کتاب می‌رود

برنامه‌های هفته کتاب کتابخانه‌های منطقه هشت تحت عنوان «کتاب سایبان شهر» با هدف ارتقاء آگاهی و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۷۰۰۳۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۵ - 13November 2019

فرهنگسرای گلستان با ۲۷ برنامه به استقبال هفته کتاب می‌رودبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «سعید رنجبریان» رییس فرهنگسرای گلستان ضمن تبریک فرارسیدن هفته کتاب و تاکید بر نقش فرهنگ مطالعه، کتاب را به عنوان یکی از رسانه‌ها و ابزار مهم در افزایش آگاهی جمعی و رشد علمی برشمرده و اظهار داشت: مدیریت فرهنگی هنری منطقه هشت در این هفته ۲۷ عنوان برنامه اجرا خواهد کرد.

نمایشگاه‌های موضوعی کتاب

رنجبریان گفت: با توجه به ضرورت ارائه و دسترسی شهروندان به منابع معتبر مطالعاتی در مختلف و آزاد، شش نمایشگاه موضوعی کتاب با عنوان «گلستان اندیشه» با همکاری نشر عقیل در کتابخانه گلستان، «گلستان کتاب سلام» در خانه فرهنگ سلام، «گلستان کتاب فرزانگان در کتابخانه فرزانگان»، «گلستان کتاب شهربانو» در کتابخانه شهربانو «گلستان کتاب شهیدی» در کتابخانه دکتر شهیدی و «گلستان کتاب شقایق» در کتابخانه شقایق برپا می‌شود.

نقد و بررسی کتاب

وی یکی دیگر از برنامه‌های فرهنگی هفته کتاب را برگزاری نشست‌های ادبی و نقد و بررسی آثار منتشر شده عنوان کرد و افزود: نشست نقد و بررسی کتاب «اسپان دشت نیسایه» به قلم فرزاد عزیزی کدخدایی که روایتی از دو سال زندگی مردم زاگرس را در ۲۷۰۰ سال پیش است و توسط نشر «هنگام هنر» به چاپ رسیده روز دوشنبه ۲۷ آبان جاری با حضور نویسنده و منتقدین در فرهنگسرای گلستان برگزار می‌شود.

دیدار با نویسندگان

رنجبریان همچنین افزود: در هفته کتاب برنامه‌هایی با حضور نویسندگان نیز برگزار می‌شود از جمله «قلم میهمان» در کتابخانه سلام و «زنگ کتاب» در کتابخانه شهربانو.

وی گفت:همچنین قرار است در ایام هفته کتاب، «نگاه گذر کاریکاتور کتاب» نیز به همت کتابخانه گلستان برپا شود و در معرض تماشای مخاطبان قرار گیرد.

اتوبوس هدهد در بوستان شقایق

رییس فرهنگسرای گلستان افزود: اتوبوس هدهد یک اتوبوس سیار کتابگرد است که نمادی از کتابخانه‌ها در این اتوبوس برای آشنایی بیشتر خانواده‌ها و کودک و نوجوان مشاهده می‌شود. در اتوبوس هدهد، تمامی فعالیت‌هایی که در کتابخانه‌ها برگزار می‌شود، و فعالیت‌هایی جنبی مانند روزنامه خوانی، قصه گویی و... به طور مختصر به نمایش گذاشته می‌شود. این اتوبوس از روز یکشنبه ۲۶ آبان تا چهارشنبه ۲۹ آبان در بوستان شقایق و به همت کتابخانه شقایق مستقر است.

بازدید جمعی

رنجبران تصریح کرد: برنامه‌ای با عنوان «یک روز با یار مهربان» طراحی شده است که طی چهار روز دانش آموزان منطقه از کتابخانه گلستان بازدید به عمل خواهند آورد و در این کتابگردی با محیط کتابخانه و مدیریت کتابخانه؛ نحوه فعالیت کتابداران (امانت، مجموعه سازی، خدمات فنی و ...)، ثبت نام اعضاء، معرفی بخش مرجع، و ... از نزدیک آشنا می‌شوند.

برنامه‌های متمرکز در منطقه

وی در ادامه خاطرنشان کرد: برنامه‌های متمرکز کتابخانه‌های منطقه هشت نیز در این هفته عبارت خواهد بود از: ثبت نام رایگان مراجعه کنندگان، مبادله کتاب، بخشودگی جرایم دیرکرد عودت کتاب، کارگاه‌های آموزش مهارت‌های مطالعه و بازدید گروهی از کتابخانه‌های منطقه.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها