جوادی در دورهمی بانوان کتابخوان مطرح کرد؛

اهمیت سهم بانوان در مطالعه/ تاریخ معاصر را درست بنویسیم

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به اهمیت سهم بانوان در مطالعه اشاره کرد و گفت: باید تاریخ معاصر را درست بنویسیم تا سهم ارزشمند بانوان در جهان دیده‌ شود.
کد خبر: ۳۷۰۰۵۵
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۱ - 13November 2019
اهمیت سهم بانوان در مطالعه/ تاریخ معاصر را درست بنویسیمبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‎پرس، «محسن جوادی» معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و «نیکنام حسینی‌پور» دبیر بیست و هفتمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در «دورهمی فرهنگی بانوان کتاب‌خوان» شرکت و با بانوان کتاب‌خوان بحث و تبادل نظر کردند.  
 
در این دیدار محسن جوادی ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع بانوان کتابخوان اظهار داشت: بسیار خوشحالم که در جمع  فرهیختگان کتاب‌خوان حضور دارم. از اینکه این کار در یک کتاب‌خانه عمومی انجام می‌شود و این کتاب‌خانه را به یک پاتوق فرهنگی تبدیل کرده است، بسیار خرسندم و از مسئولان کتابخانه تشکر می‎کنم.  
 
وی تصریح کرد: تاریخ ما کمی مردانه نوشته ‌شده ‌است اما بسیاری از این قله‌های رشد توسط بانوان فتح شده‌ است و بسیاری از این اقدامات توسط بانوان شکل گرفته که در تاریخ ذکر نشده ‌است اما ما امروزه متوجه این اقدامات و فعالیت‌های گسترده و موفق خانم‌ها هستیم.
 
معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: امیدوارم که این‌ بار تاریخ معاصر را درست بنویسیم و سهم ارزشمند بانوان در جهان دیده‌ شود. وقتی بانوان یک جامعه کتاب‌خوان می‌شوند تاثیر بیشتری نسبت به کتاب‌خوانی مردان دارد زیرا به فرزندان خود و نسل آینده منتقل می‌کنند و این باعث خرسندی ما است. 
 
بانوان؛ قهرمان کتابخوان یزد
 
در ادامه این نشست، محمد مهدی جوادیان‌زاده؛ مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد اظهار کرد:  یزد در آستانه تحول در حوزه‌های مختلف است. یزد تفریبا از سال‌های گذشته به دلیل شرایط اقلیمی سعی کرده‌است که یک شهر تولیدی باشد و جز چهارمین شهر صنعتی و دومین شهر معدنی ایران باشد. میل به کتاب و کتاب‌خوانی و میل به معنایابی در میان مردم یزد فراگیر است. 
 
وی اظهار کرد: وقتی ما از یک مرحله توسعه عبور می‌کنیم قطعا قهرمانانی در این میان وجود دارند که به دنبال جنبه‌های عمیق توسعه در حوزه‌های فرهنگی هستند و این بانوان کتاب‌خوان از جمله این افراد هستند که سعی می‌کنند در همه جا بحث کتاب و کتاب‌خوانی را برپا کنند. 
 
دورهمی زنانه با محور معرفی کتاب
 
همچنین «مصطفوی‌پور» دبیر برگزارکننده این مراسم در ابتدا گفت: «دورهمی فرهنگی بانوان کتاب‌خوان» از سال ۹۶ در کتاب‌خانه دکتر محمد جوادی برگزار می‌شود. این دورهمی با هدف تشویق بانوان به فرهنگ کتاب و کتابخوانی و نشست صمیمانه با بانوان برگزار می‌شود. بیشتر کتاب‌های زندگی‌نامه و مشاهیر در این دورهمی معرفی می‌شوند. 
 
وی افزود: ما گردهمایی‌‌ها را در یک مکان مشخص برگزار نمی‌کنیم بلکه به صورت سیار در مکان‌های متفاوتی با حضور بانوان کتابخوان برگزار می‌کنیم. ما نشست‌های متفاوتی در موسسات خیریه، شورای شهر و دیگر مکان‌های شهر یزد برپا می‌کنیم. در هر جلسه یک کتاب معرفی خواهیم کرد و دیگر اعضا نیز می‌توانند از هر کتابی که خوششان آمده و علاقه‌مند بوده‌اند را در این نشست معرفی کنند. امروز کتاب «نیمه تاریک وجود» از دبی فورت و به ترجمه فرناز فرود را معرفی می‌شود.
 
بر اساس این گزارش، همچنین در «دورهمی فرهنگی بانوان کتاب‌خوان» از مرحوم ملیحه اقبالی؛ مروج فرهنگ کتاب‌خوانی در یزد که در پی سانحه تصادف اعضای بدن خود را اهدا کرده بود، تقدیر و تجلیل شد. 
 
در پایان نیز از پوستر دومین جشنواره مروجان کتابخوانی استان یزد و یادمان مرحوم ملیحه اقبالی با حضور پدر و پسر ملیحه اقبالی رونمایی شد.
 
انتهای پیام/ ۱۲۱
نظر شما
پربیننده ها