یادداشت/ سودابه رعیت‌نژاد:

درس‌های شکست حصر سوسنگرد

شکست حصر سوسنگرد در آبان سال 59 که به فرمان امام خمینی و اراده فولادین مردم و فرماندهان انجام شد، گام‌ها را برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی محکم‌تر می­‌کند.
کد خبر: ۳۷۰۰۶۸
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۲ - 21November 2019

شکست حصر سوسنگرد، گام ها را در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب محکم تر می کندگروه استان‌های دفاع‌پرس - «سودابه رعیت‌نژاد»؛ در ماه آبان سالروز شکست حصر سوسنگرد بر صفحه تقویم نقش بسته که قلم را به جولان در می­‌آورد تا از سوسنگرد و نقش ویژه ولی فقیه در شکست حصر آن نوشت. ولی فقیه زمانی که این روزها بیشتر به نقش ویژه او در پیش‌برد اهداف انقلاب و تحقق بیانیه گام دوم انقلاب می‌توان پی برد.

سوسنگرد شهر خون و حماسه، شهری که با وجود مقاومت‌­های جانانه نیروهای مردمی، 7 روز پس از آغاز جنگ تحمیلی به تصرف دشمن متجاوز در آمد. شهری که فرماندهان دلیری چون شهید غیور اصلی در دامان خود پرورش داده بود، در آغازین روزهای جنگ سه بار تحت تصرف دشمن زبون درآمد و سرانجام در تاریخ 26 آبان سال 59 به دستور ولی فقیه، آن پیر جماران مبنی بر اینکه حصر سوسنگرد تا فردا باید شکسته شود، از محاصره خارج شد و تاریخ یکی از زیباترین فرمان‌های امام خمینی را در قلب خود حک کرد و زیباتر از آن ندای رهروان راه طریقت و ولایت که به فرمان پیر و مرشد خود لبیک گفته و دست در دست هم یک تنه در مقابل تانک‌ها و لیبرال‌هایی چون بنی صدر ایستادند، در یاد خود ماندگار کرد.

دیروز نیروهای ولایت‌مدار در مقابل افکار لیبرالی چون بنی صدر ایستادند و با پیگیری‌های خود موفق شدند به دستور پیر فرزانه انقلاب، بنی صدر را برای فرستادن تیپ زرهی مجبور به همکاری کنند.

و اما اکنون چه شده که مشق روزهایمان سیاه و تکراری شده؟! چه شده که صدای قنوت‌های شهید قنوتی زیر تانک‌های عراقی‌ها به گوشمان نمی‌رسد؟! چه شده که ندای پیر جماران که فرمود «جنگ برای ما نعمت است» را از یاد برده‌ایم و چرا چون دیروز در مقابل افکار لیبرال نمی‌ایستیم و میان دقایق گم شده و جهاد برای ساختن ایران بزرگ را از سر نمی‌گیریم؟! آیا جز این است که رهبر جان آگاه انقلاب حضرت امام خامنه‌ای در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی می­‌فرمایند «برای ساختن گام‌های استوار در آینده، باید گذشته را درس شناخت» آیا گذشته چیزی جز ندای لبیک چمران‌ها و کدخداها به فرمان ولی فقیه در عملیات‌هایی چون سوسنگرد بود؟

امروز ولی فقیه زمان امام خامنه‌ای در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به اصل «مدیریت جهادی و اعتقاد به اصل«ما می‌توانیم» که عامل عزت و پیشرفت ایران در همه عرصه‌ها» است اشاره می‌کند چرا که رهبر معظم انقلاب اسلامی آگاه است که دیروز جوانان و دلیرمردان جهادهای بزرگی چون شکست حصر سوسنگرد در کمتر از 24 ساعت رقم زدند که برای همیشه تاریخ بر تارک این مرز و بوم می­‌درخشد.

آیا امروز اگر عیار معنویت و اخلاص اسلامی نسب‌ها، جاویدی‌ها و ستوده‌ها در وجود مردم و مسئولان ریشه دار و عمیق می گردید، دست تطاول تبلیغات و حصر تبلیغاتی دشمن در فضای رسانه ای شکسته نمی شد؟ آیا با احساس وظیفه دینی و پیروی از ولی فقیه زمان همچون گذشته که مردان خدا مشتاقانه از زندگی دنیایی دل کندند و به سوی جهاد شتافتند نمی توان در عرصه جهاد اقتصادی نیز پیروز بود؟

دیروز پیرجماران فرمان شکست حصر سوسنگرد در کمتر از 24 ساعت صادر می‌کرد و رهروان راه لبیک گویان و مشتاق جلو تانک‌ها می‌ایستادند و امروز نائب بر حقش در بیانیه گام دوم انقلاب می‌فرمایند «جوانان، محور تحقق نظام پیشرفته اسلامی هستند باید با همت و هشیاری و سرعت عمل و ابتکار جوانان طی شود. مدیران جوان، کارگزاران جوان، اندیشمندان جوان، فعالان جوان، در همه میدان‌های سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و بین‌المللی و نیز عرصه‌های دین و اخلاق و معنویت و عدالت، باید شانه‌های خود را به زیر بار مسئولیت دهند و از تجربه‌ها و عبرت‌های گذشته بهره گیرند، نگاه انقلابی و روحیه انقلابی و عمل جهادی را به کار بندند و ایران عزیز را الگوی کامل نظام پیشرفته اسلامی سازند».

آری جوانان و مسئولان امروز با الگوگیری از گذشته و اسوه‌های دفاع مقدس و با امید به آینده و لبیک به ولی فقیه زمان می‌توانند همچون شکست حصر سوسنگردها و آبادان‌ها، حصر تبلیغاتی دشمن در فضای رسانه‌ای را شکسته و جهاد گونه در عرصه‌های جنگ اقتصادی و روانی این خاک مقدس را بر چکاد افتخار و سربلندی بنشانند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار