در نخستین روز هفته کتاب انجام شد؛

همایش «دوچرخه‌‎سواران کتاب‌دوست» یزدی در پایتخت کتاب ایران

همایش «دوچرخه‌سواران دوستدار کتاب» همزمان با نخستین روز بیست و هفتمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران و با حضور بیش از ۱۵۰ نفر از اهالی فرهنگ برگزار شد.
کد خبر: ۳۷۰۰۸۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲ - 14November 2019

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، همایش «دوچرخه‌سواران دوستدار کتاب» صبح امروز (پنج‌شنبه) همزمان با نخستین روز بیست و هفتمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با حضور «نیکنام حسینی‌پور» دبیر هفته کتاب، «سید خلف حوتی‌نژاد» معاون فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد یزد و بیش از ۱۵۰ نفر از اهالی فرهنگ برگزار شد.

کتاب دوستدان دوچرخه‌سوار در این همایش فاصله بین میدان آزادی تا اداره کل فرهنگ و ارشاد یزد را رکاب زدند.

نیکنام حسینی‌پور پس از همایش «دوچرخه‌سواران کتاب‌دوست» در ادامه با حضور در تالار فرهنگ اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد اظهار داشت: روح سالم در بدن سالم است. یزد سابقه تاریخی و ثبت ملی دارد و ۲۳ سال است که در آزمون کنکور، استان اول در کسب رتبه‌های برتر است. این نشان دهنده فعالیت خوب یزدی‌‎ها در کشور است.

وی افزود: با کتاب و آگاهی بخشی است که می‌توانیم در زندگی و رفتار‌های شهروندی خود تغییر ایجاد کنیم. من از برگزاری این همایش بسیار خوشحالم و امیدوارم ادامه‌دار باشد.

حسینی‌پور در جمع کتاب دوستدان دوچرخه‌سوار و تشویق آن‌ها به مطالعه کتاب‌های غیر‌ درسی، عنوان کرد: شما سفیر دانایی در جامعه هستید و مطالعه کتاب ذهن شما را با فضا‌های دیگر آشنا می‌کند. همچنین آینده پُر باری برای یزد و جوانان کتاب‌خوان آن آرزو دارم و امیدواریم با تداوم فعالیت‌های فرهنگی یزد، این شهر به عنوان پایتخت کتاب جهان نیز انتخاب شود.

دبیر برگزاری بیست و هفتمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: من امیدوارم با شروع طرح پاییزه از امروز در بیش از ۵۰۰ کتاب‌فروشی سراسر کشور آغاز می‌شود، جوانان و نوجوانان یزد با حضور خود در کتاب‌فروشی‌ها از این پاتوق فرهنگی حمایت کنند.

سپس، سید خلف حوتی‌نژاد ادامه داد: امروز شما را به عنوان «دوچرخه‌سواران دوست‌دار کتاب» در رسانه‌ها معرفی کردیم و بابت این مشارکت کتاب و ورزش در کنار بسیار خوشحالیم و امیدواریم که همکاری ورزش و کتاب در بحث فرهنگ‌سازی کتاب‌خوانی در جامعه ادامه‌دار باشد.

همچنین در پایان مراسم نیز به قید قرعه به ۲۷ نفر از «دوچرخه‌سواران کتابدوست» جوایزی اهدا شد.

بیست و هفتمین دوره هفته‌ی کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «حال خوش خواندن» از تاریخ ۲۳ تا ۳۰ آبان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها