آیت الله سعیدی:

بسیجیان شایسته‌ترین افراد برای تاسی به سیره اهل بیت (ع) هستند

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) با اشاره به جانفشانی بسیج در دوران دفاع مقدس گفت: در عصر ما شایسته‌ترین افرادی که می‌توانند به سیره نبی مکرم اسلام و اهل بیت (ع) تاسی کنند بسیجیان هستند.
کد خبر: ۳۷۰۰۸۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۶ - 14November 2019

بسیجیان شایسته‌ترین افراد برای تاسی به سیره اهل بیت (ع) هستندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، آیت‎الله «سیدمحمد سعیدی» نماینده ولی فقیه در استان قم و تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) در دیدار سردار «غلامرضا سلیمانی» رئیس سازمان بسیج مستضعفین که صبح امروز در سالن محراب حرم مطهر صورت گرفت، اظهار داشت: خداوند در قرآن فرموده است «لقد کان لکم فی رسول الله اسوه حسنه» و این ایام مبارک، فرصت بسیار مغتنمی است که سیری در سبره نبی مکرم اسلام داشته باشیم.

وی افزود: در قرآن کریم تاکید شده که اگر ایمان و امید به روز قیامت دارید، بهترین اسوه، رسول‌الله (ص) است؛ البته اسوه‌های دیگری هم داریم، ولی قله آن‌ها حضرت رسول (ص) و تاسی به وجود آن بزرگوار است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) ادامه داد: تاسی به پیامبر (ص) یک محدوه‌ای دارد، زیرا آن شخصیت بزرگوار سمت‌ها ومنصب‌هایی دارند که هیچ احدی نمی‌تواند به مقامات و مراتب آن تاسی و طمع داشته باشد مثل عباداتی که پیامبر انجام می‌داده اند، هیچکس را یارای انجام دادن آن‌ها نیست، اما به برخی مقامات ایشان می‌توان تاسی کرد.

وی با اشاره به رهنمود‌های چند سال قبل مقام معظم رهبری پیرامون سبک زندگی اسلامی تاکید کرد: اگر در این زمینه تعلل کنیم، فرصت‌ها از بین می‌رود و چه بهتر که در این ایام میلاد، تاسی به اخلاق و سیره نبوی را از دست ندهیم.

آیت الله سعیدی ادامه داد: اگر به آن مقام و منزلت نزدیک شدیم، در واقع در زمره اولیاءالله قرار گرفته‌ایم و در این صورت است که آگاهی به غیب و کرامت انسانی شامل افراد می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت بسیج تصریح کرد: خداوند این موقعیت‌ها را در اختیار بسیج گذاشته است تا به آن مقام‌ها برسد و در عصر ما شایسته‌ترین افرادی که می‌توانند به اخلاق و سیره پیامبر اسلام و اهل بیت (ع) تاسی کنند، بسیجیان هستند.

نماینده ولی فقیه در استان قم خاطرنشان کرد: نیرو‌های مسلح در دوران دفاع مقدس نقش آفرینی کردند، اما حماسه آفرینی بسیج، چیز دیگری بود که نشان داد می‌توان با نیروی بسیج مردمی مشکلات عدیده را حل و گره‌های کور را باز کرد.

امام جمعه قم تاکید کرد: طبق مفاد بیانیه گام دوم انقلاب، پرداختن به معنویات و اخلاقیات از ضروریات سپاه و بسیج است و اگر از خود و خانواده شروع کنیم و آن را در جامع تسری بخشیم، در آن صورت است که مدیریت، مسئولیت و فرماندهی بسیار شیرین و نافذ خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار