پورمختار:

بودجه‌های فرهنگی دریغ می‌شوند/ در آینده باید صد‌ها برابر صرف زندان و اعتیاد کنیم

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با بیان اینکه بودجه‌های فرهنگی دریغ می‌شوند، گفت: در آینده باید صد‌ها برابر صرف زندان و اعتیاد کنیم.
کد خبر: ۳۷۰۰۹۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲ - 14November 2019

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، آیین بزرگداشت «روز کتاب و کتابخوانی و کتابدار» همزمان با بیست و هفتمین هفته کتاب در یزد با حضور «سید عباس صالحی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، «علیرضا مختارپور» دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، «محسن جوادی» معاون امور فرهنگی وزارت ارشاد، «نیکنام حسینی» مدیرعامل خانه کتاب در یزد برگزار شد.

«علیرضا مختارپور» دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در این مراسم اظهار داشت: خوشبختانه در کشورمان و در مراسم‌های مختلف درباره بزرگداشت کتاب و مطالعه از سوی مسوولین مختلف مطالب بسیار مختلفی گفته می‌شود، اما متاسفانه و سوگ‌مندانه این اتفاق فقط در حد بیان باقی می‌ماند و تاثیری در پشتیبانی‌ها و فراهم آوردن زمینه در تحقق اهداف فرهنگی نظام و توصیه‌های مقام معظم رهبری که از مبلغان و مروجان کتاب است، ندارد.

وی گفت: هفته‌ای بر نهاد عمومی کتابخانه‌های عمومی کشور و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نمی‌گذرد که درخواست تاسیس، توسعه و یا بازسازی کتابخانه‌ای از سوی نمایندگان مجلس و دیگر مسوولین کشور نداشته باشیم درحالی بودجه و امکانات لازم در اختیار نداریم.

دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تصریح کرد: مجموعه بودجه فرهنگی کشور پایین‌ترین سهم اعتبارات کشور را دارد و نمایندگان شورای اسلامی و مسوولین باور بفرمایید که صد‌ها برابر هزینه‌ای که امروز به فرهنگ کشور دریغ می‌شود در آینده‌ای نزدیک باید خرج زندان‌ها، مبارزه‌ها با اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی کنیم.

مختارپور تاکید کرد: همانطور از نظر اقتصادی محض نیز صرفه در توجه برای مصون‌سازی نوجوانان و جوانان که آینده کشور است می‌باشد که با گسترش امور فرهنگی سالم موجب معرف دینی و بصیرت سیاسی می‌شود.

وی عنوان کرد: کتابخانه‌های عمومی کشور در سال گذشته در اقصا نقاط کشور فعالیت گسترده‌ای داشته‌اند و در هفته کتاب سال‌جاری ۲۶ کتابخانه سیار فعلیت داشته‌اند و با وجود مشکلات و تنگنا‌ها بر مشکلات غلبه خواهیم کرد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار