رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

پیروزی جبهه مقاومت بر جریان تکفیری ثمره وحدت امت اسلامی است

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری گفت: تا زمانی‌که مسلمانان به این باور قلبی که پیروزی‌شان در گرو حفظ همبستگی و انسجام آنهاست، نرسند، دشمنان به گستاخی‌شان در برابر امت اسلامی ادامه می‌دهند. پیروزی جبهه مقاومت بر جریان تکفیری مصداق بزرگی از ثمره وحدت امت اسلامی است.
کد خبر: ۳۷۰۱۰۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۳ - 15November 2019

///حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با تاکید بر اینکه هیچ قدرتی بالاتر از وحدت امت اسلامی برای شکست اهداف استکبار جهانی کارساز نیست، اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم فرموده است که سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی‌دهد، تا زمانی که خود آن‌ها در رفتار، کردار و گفتارشان دگرگونی و تغییر ایجاد کنند؛ لذا مسلمانان باید با اراده‌ای قوی آینده‌ای بهتر از امروز را برای خود به ارمغان آورند و تحقق این امر با حفظ وحدت و افزایش این مهم میسر می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه تاریخ گواهی می‌دهد که مسلمانان هر کجا وحدت خود را از دست داده‌اند، ضربات بزرگ و خطرات سنگینی را از سوی دشمنان متحمل شده‌اند، افزود: تا زمانی‌که مسلمانان به این باور قلبی که پیروزی‌شان در گرو حفظ همبستگی و انسجام آنهاست، نرسند، دشمنان به گستاخی شان در برابر امت اسلامی ادامه می‌دهند. پیروزی جبهه مقاومت بر جریان تکفیری مصداق بزرگی از ثمره وحدت امت اسلامی است.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی با توجه به این نکته که آمریکا درصدد است تا با ابزاری همچون تفرقه میان مسلمانان به جان امت اسلامی افتاده تا قدرت و اقتدار جهان اسلام را به چالش بکشاند، گفت: همسو بودن آل سعود با اهداف و سیاست‌های کشورهایی که دستشان به خون مسلمانان آغشته است، نشان از جهل، بی‌خردی و کذب بودن داعیه‌ اسلام داشتن آنهاست.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی جنایات جریان تکفیری در منطقه را ریشه در خیانت آل سعود به امت اسلامی عنوان کرد و با بیان اینکه وحدت رمز غلبه بر این جریان خبیث بود، تصریح کرد: هر جای دنیا به واسطه حملات تروریستی که ناامنی، آشفتگی و ظلم در حق مردم صورت می‎گیرد، قطعا پشت پرده آن نام و اثری از آمریکا خواهد بود. امروز نه تنها امت اسلامی، بلکه کشورهای اروپایی نیز به نقش انکارناپذیر دولتمردان آمریکایی در تروریسم‌پروری واقف هستند.

حجت‌الاسلام ذوالنوری با تاکید بر اینکه تروریسم دست‌پرورده آمریکاست و در حقیقت نه‌تنها برای امت اسلامی بلکه برای جهان تهدید و خطری بزرگ محسوب می‌شود، افزود: آمریکا مطمئن باشد در آینده‌ای نه چندان دور به دست تروریست‌هایی که اکنون از این کشور ارتزاق می‌شوند، خطرات و آسیب‌های جدی خواهد دید.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی به عنوان کشوری که خود قربانی تروریسم بوده است، امروز به جایگاهی از قدرت رسیده که می‌تواند علاوه بر ارتقای امنیت داخلی برای مبارزه با تفکر افراطی و جریان تکفیری به کشورهای هدف کمک کند؛ کما اینکه مصداق بارز این مسئله در خشکاندن تفکر و جریان تکفیری در منطقه برای همگان به اثبات رسید.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: مبارزه با تروریسم برجسته‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی است و در این مسیر همیشه ثابت قدم هستیم و هرگاه مشاهده کنیم کشوری با این پدیده دست به گریبان است با رعایت قوانین و موازین آن کشور قطعا به یاری آن‌ها خواهیم شتافت؛ چراکه مبارزه با تروریسم فواید عظیمی برای تمام کشورها دارد و زمانی امنیت و صلح در جهان حاکم می‌شود که اثری از تروریسم در جهان نباشد.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی از بدو ظهور انقلاب تاکنون به شدت در مسیر مبارزه با تروریسم ثابت قدم بوده و جهاد کرده، تصریح کرد: در حقیقت ما در مبارزه با تروریسم و جریان تکفیری به برخی از کشورهای فرامنطقه اعتماد نداریم و از نظر ما ادعای کسانی که خود در ایجاد و رشد این جریان نقش داشته‌اند، قابل باور و پذیرفتنی نیست.

این نماینده خانه ملت با توجه به این نکته که آمریکا بزرگترین کشور حمایت کننده تروریسم است، گفت: قطعا اگر اهداف و سیاست‌های دولتمردان آمریکایی کالبدشکافی شود متوجه خواهیم شد که نام و نشانی از آنها پشت پرده تمام جنایات در منطقه و سایر کشورهاست.

حجت‌الاسلام ذوالنوری مبارزه با تروریسم و اقدام در جهت ثبات امنیت در منطقه را رسالت و دستاورد انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: کشورمان به عنوان حافظ امنیت در منطقه، همواره از کشورهایی که در خط اول مبارزه با تروریسم و گروه‌های افراطی ایستاده‌ و جهاد می‌کنند، حمایت می‌کند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها