سرلشکر باقری:

پیشکسوتان عرصه مقاومت و جهاد باید تربیت نسل جوان را بر عهده بگیرند

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح خطاب به پیشکسوتان این ستاد گفت: شما عزیزان وابسته به نیرو‌های مسلح هستید و باید در دوران فراغت مسئولیت‌های سنگینی از جمله تربیت نسل جوان را بر عهده بگیرید.
کد خبر: ۳۷۰۱۱۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۶ - 14November 2019

پیشکسوتان عرصه مقاومت و جهاد باید تربیت نسل جوان را بر عهده بگیرندبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح صبح امروز (پنجشنبه) در مراسم تجلیل از پیشکسوتان ستاد کل نیرو‌های مسلح و قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا در محل ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شد، اظهار داشت: لفظ پیشکسوت برای نسل انقلاب و دفاع مقدس تداعی کننده امنیت، ثبات، حماسه آفرینی، ایثارگری و از خودگذشتگی است.

وی با اشاره به آیه‌های «السابقون السابقون * اولئک المقربون» گفت: امیدوارم شما پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت با آن پیشینه ایثارگری مشمول این آیه شریفه در سوره واقعه شوید.

سرلشکر باقری ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی هنگامی که درباره بازنشستگان سخن می‌گویند از تعابیر عالی استفاده می‌کنند و ایشان طبق آیات قرآنی معتقدند که افراد بازنشسته هنگامی که از کاری مهم فارغ می‌شوند باید عزم خود را برای کار‌های دیگر جزم کنند.

وی با بیان اینکه نسل شما بازنشسته نیست، افزود: شما عزیزان وابسته به نیرو‌های مسلح هستید و باید در دوران فراغت مسئولیت‌های سنگینی از جمله تربیت نسل جوان را بر عهده بگیرید.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با اشاره به اینکه نسل شما پیشکسوتان عرصه دفاع مقدس با بازنشستگان دیگر سازمان‌ها و دیگر کشور‌ها تفاوت ماهوی و اساسی دارد، افزود: چراکه شما دوران ستمشاهی را به خوبی درک کرده اید و حقارتی که توسط رژیم طاغوت و مستشاران علیه نظامیان کشور اعمال می‌شد را مشاهده کرده‌اید.

وی خاطرنشان کرد: شما در پیروزی انقلاب اسلامی در امنیت‌بخشی به کشور در زمان بحران‌های پس از انقلاب و نیز از همه مهمتر در دوران دفاع مقدس نقش‌آفرین بوده و حماسه‌های بزرگی را رقم زدید.

سرلشکر باقری با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس همه دنیای کفر پشت سر حزب بعث قرار گرفت و به دشمن جسارت تهاجم و قتل و غارت ملت بزرگ ایران را داد، گفت: اما نسل شما با تمام توان و قدرت ایمان جلوی دشمن تا بن دندان مسلح ایستاد و بسیاری از شما در این راه جانباز و بسیاری از همرزمانتان به شهادت رسیدند.

وی ادامه داد پس از دوران دفاع مقدس شما وارد عرصه بازسازی کشور شدید و در ادامه نیز مقابله با تهدیدات استکبار جهانی را طرح‌ریزی کردید.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: رشادت‌ها و ایثارگری‌های نسل شما سبب شده تا امروز از قدرت بازدارندگی برخوردار باشیم و دشمنان نتوانند دیگر به کشور ما طمع زده و تعدی کنند.

وی تصریح کرد: شما به جهت الزاماتی که در دوران خدمت داشته اید و به جهت خدمت در دوران دفاع مقدس و رشادت‌هایی که در دوران‌های مختلف انقلاب اسلامی و پس از آن از خود نشان داده‌اید، امروز بازنشسته محسوب نمی‌شوید، بلکه شما همواره وابسته به نیرو‌های مسلح و در واقع سرمایه‌های معنوی نیرو‌های مسلح محسوب می‌شوید.

وی در خصوص بهبود وضعیت معیشتی بازنشستگان نیرو‌های مسلح گفت: البته اقدام در این مورد توسط سازمان بازنشستگان نیرو‌های مسلح صورت می‌گیرد، اما ستاد کل نیرو‌های مسلح نیز در طول سه سال گذشته تلاش کرد تا فاصله حقوقی بازنشستگان نیرو‌های مسلح را کاهش دهد، اما متاسفانه به جهت بالا رفتن سریع نرخ تورم این تلاش‌ها کم‌اثر شد.

سرلشکر باقری با تاکید بر اینکه تلاش و برنامه ریزی‌ها در راستای بهبود وضعیت معیشتی بازنشستگان نیرو‌های مسلح ادامه خواهد داشت، گفت: قرارگاهی با مسئولیت سردار «تمیزی» ایجاد شده است تا وضعیت معیشت، توانمندی و منزلت بازنشستگان نیرو‌های مسلح را بهبود بخشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت ترویج ارزش‌های دفاع مقدس اظهار داشت: در جلسه‌ای که طی آن مورخ چهارم مهر سال گذشته خدمت رهبر معظم انقلاب اسلامی رسیدیم، ایشان فرمودند که انتظار می‌رود کار‌هایی که برای دفاع مقدس تاکنون انجام شده است، 100 برابر شود، و فرمودند این گنج ارزشمندی است که باید برای 100 تا 200 سال مایه سرافرازی و سربلندی ملت ایران باشد.

سرلشکر باقری افزود: خاطرات و حماسه آفرینی‌های نسل انقلاب و دفاع مقدس باید هر چه سریعتر در قالب کتاب، فیلم و سایر ابزار هنری منتشر شود تا نسل جدید بدانند و از رشادت‌های رزمندگان کشورشان آگاه شوند.

وی با تاکید بر اهمیت استفاده از تجربیات پیشکسوتان گفت: خلاقیت و انرژی جوانی در کنار پختگی و تجربه پیشکسوتان می‌تواند در یک سازمان و نهاد پیشرفت و رشد ایجاد کند. امروز بسیج و سپاه پاسداران آمادگی به خدمت گرفتن شما عزیزان را در تربیت نسل جوان انقلابی هستند.

انتهای پیام/ ۲۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار