محمود اربابی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

راهکار نجات سینمای ایران/ «رد خون» و «شبی که ماه کامل شد» ادامه سینمای دفاع مقدس است

معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی سازمان سینمایی به تشریح راه نجات سینمای ایران پرداخت و فیلم‌های «رد خون» و «شبی که ماه کامل شد» را ادامه آثار سینمای دفاع مقدس دانست.
کد خبر: ۳۷۰۳۰۷
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۰۶:۲۰ - 17November 2019

«محمود اربابی» معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی سازمان سینمایی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، علت مورد توجه قرار گرفتن آثار سینمایی دفاع مقدس در دهه‌های گذشته را قهرمان محوری این آثار دانست و اظهار داشت: قهرمان‌پردازی در سینمای دفاع مقدس مهمترین ویژگی است که علت استقبال مخاطبین از این گونه سینمایی بوده است.

وی تصریح کرد: همچنان پربیننده‌ترین فیلم سینمایی ایران، فیلم «عقاب‌ها»ست درحالی که شاید ما اعتنایی به این اثر به عنوان یک فیلم از سینمای دفاع مقدس نداشته باشیم درحالی که این مدل فیلم با یک محتوا از جنس فیلم‌های دفاع مقدس که ما به عنوان دیدگا‌همان به آن باور و اعتقاد داریم، اگر تلفیق شود می‌توانیم بحث ارتباط با مخاطب را جدی‌تر مورد توجه قرار دهیم.

معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی سازمان سینمایی افزود: مشکل ما این است که بخشی از فیلم‌های دفاع مقدس را جدی نمی‌گیریم و از طرفی فیلم‌هایی را جدی می‌گیریم که مخاطب ندارند.

اربابی تاکید کرد: تلفیقی از فیلم‌هایی از جنس عقاب‌ها و آثاری که به لحاظ سینمایی از استاندارد مناسبی برخوردار هستند، مدل مناسبی است که می‌تواند مخاطب سینمای دفاع مقدس را راضی نگه دارد.

وی به آثار جدید سینمای دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: وقتی آثار جدید سینمای دفاع مقدس را نگاه می‌کنیم، فیلمی مانند «رد خون» و «شبی که ماه کامل شد» ادامه آثار سینمای دفاع مقدس است که ترکیبی از سینمای قهرمان محور و با کیفیت است که با مخاطب مواجه خوبی دارد.

معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی سازمان سینمایی، راه‌کار نجات سینمای ایران را توجه به سینمای قهرمان‌محور دانست و اظهار داشت: قطعاً پرداختن به سینمای قهرمان‌محور راه‌کار نجات سینمای ایران است اما این مسئله سعه‌صدر می‌خواهد که فیلم قهرمان محور، قهرمان دارد و قهرمان ویژگی‌های خودش را می‌طلبد و باید این قهرمان با مناسبات اجتماعی، سیاسی و فرهنگی ما نسبت برقرار کند.

اربابی تاکید کرد: یکی از مشکلات سینمای ایران عدم وجود قهرمان است؛ قهرمان ساختار متناسب با خودش را می‌آورد و آن ساختاری است که در سینمای ایران مغفول واقع شده است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار