در گفت‌و‌گوی دفاع‌پرس با مادر شهید «محمد زبیدی» مطرح شد؛

شوق نزدیک شدن مادر به فرزند شهیدش/ پسرم دوباره به خانه بازگشت

«سعیده غبیشاوی» گفت: احساس می‌کنم پسرم زنده شده و به خانه بازگشته است، شوق نزدیک شدن یک مادر به فرزند را فقط مادران شهدا می‌دانند.
کد خبر: ۳۷۰۳۴۸
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵ - 16November 2019

شوق دیدار یک مادرشهید به فرزند را فقط مادر شهداء می فهمند«سعیده غبیشاوی» مادر شهید «محمد زبیدی» پس از تدفین فرزند شهیدش در ماهشهر در گفت‌و‌گو با خبرنگار ‌دفاع‌پرس در اهواز اظهار داشت: احساس می‌کنم، پسرم زنده شده و به خانه برگشته است؛ البته می‌دانم که شهدا همه زنده‌ هستند، اما شوق نزدیک شدن یک فرزند به مادر را فقط مادر شهدا می‌دانند.

وی افزود: پسرم «محمد» در اوائل جنگ تحمیلی در روستای منیوحی در منطقه اروند کنار آبادان به شهادت رسید. با توجه به اینکه منطقه زیر آتش مستقیم نیروهای بعثی بود و فاصله چندانی تا مرز نبود به اجبار پیکر پسر شهیدم را در همان نخلستان به خاک سپردیم.

این مادر شهید گفت: همزمان با خاکسپاری محمد، پدرش نیز جلوی درب منزل با اصابت خمپاره مجروح شد و ما به بندر ماهشهر مهاجرت کردیم. 40 سال از شهادت پسرم می‌گذرد، در این مدت همیشه دلم پیش محمد بود، تا بر سر مزارش حاضر نمی‌شدم، آرام نمی‌گرفتم، به همین خاطر هر هفته باید مسافت بیش از 150 کیلومتری ماهشهر به اروندکنار را می‌رفتم و بر می‌گشتم.

وی افزود: من همیشه شوق دیدار پسر شهیدم را داشتم، اما فرزندانم را در این مسیر خسته کرده بودم و طی این مدت خیلی تلاش کردم که بتوانم فرزندم را به محل سکونت‌مان انتقال دهم تا اگر عمرم به پایان رسید، لااقل در کنار او آرام بگیرم. 

مادر شهید زبیدی ادامه داد: «پس از سال‌ها تلاش و البته ملاقات با سرلشکر باقری که خداوند همیشه حافظ شان باشد، موفق شدم دستور انتقال پیکر پسرم از اروندکنار به ماهشهر بگیرم. بعد از گرفتن دستور انتقال، سردار کارگر و سردار علیپور نیز به جد این دستور را پیگیری کردند تا این کار خداپسندانه صورت گیرد».

وی درحالی‌که زیر لب برای همه دعا می‌کرد، گفت: با مراجعه به دفتر آیت‌الله موسوی جزایری مراحل شرعی انتقال را به انجام رساندیم و به لطف خدا و حرمت خون شهید، همه مسئولان همت کردند و این کار را به بهترین شکل ممکن به انجام رساندند.

این مادر شهید در پایان از همه عوامل مربوط به انجام این خدمت خداپسندانه تشکر کرد و افزود: تا نفس در سینه دارم برای همه کسانی‌که در راه انتقال پیکر پسرم تلاش کردند، دعا می‌کنم و امیدوارم که دعای من و نگاه شهید بدرقه راه همه در خدمت صادقانه به خلق خدا باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها