سردار سلیمانی در نشست خبری:

عوامل اصلی اغتشاشات دستگیر شدند/ بسیج در کمک به دستگاه‌های کشور از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند

رئیس سازمان بسیج مستضعفین از شناسایی و دستگیری عوامل اصلی اغتشاشات اخیر خبر داد و گفت: در هر جایی که ناجا از بسیج کمک خواسته است، ما نیز کمک کرده‌ایم؛ البته تلاش‌های ما بیشتر جنبه پیشگیری دارد.
کد خبر: ۳۷۰۴۷۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۶ - 18November 2019

عوامل اصلی اغتشاشات دستگیر شدند/ بسیج در کمک به دستگاه‌های کشور از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کندبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ پاسدار «غلامرضا سلیمانی» رئیس سازمان بسیج مستضعفین صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به‌منظور تشریح برنامه‌های این سازمان در هفته بسیج برگزار شد، اظهار داشت: برنامه‌های امسال بسیج از ۳۰ آبان تا ششم آذر برگزار می‌شود که طی این مدت، برنامه‌های متعددی پیش‌بینی شده است.

وی تجدید میثاق بسیجیان با آرمان‌های امام خمینی (ره) در روز پنجشنبه ۳۰ آبان در مرقد مطهر امام راحل، گلباران و عطرافشانی مزار شهدا و برگزاری ۴۰۰ یادواره شهدا را از برنامه‌های اولین روز هفته بسیج برشمرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: در دومین روز از هفته بسیج، حضور بسیجیان در نماز‌های جمعه و سخنرانی در خطبه‌های پیش از نماز جمعه توسط مسئولان بسیج را خواهیم داشت. همچنین دوم آذر جشنواره جهادگران علم و فناوری را برگزار خواهیم کرد.

سردار سلیمانی در ادامه این نشست، در پاسخ به سوالی درباره حوادث روز‌های اخیر گفت: این حوادث به ۲ بخش تقسیم می‌شود؛ یک بخش از اعتراضات مردمی بود که نسبت به شیوه سهمیه‌بندی سوخت داشتند که این باید شنیده می‌شد؛ اما بخش دیگر تخریب‌هایی است که عده‌ای از اراذل و اوباش از شرایط موجود، سوء استفاده و به بخش‌های عمومی و خصوصی خساراتی را وارد کردند.

وی اضافه کرد: آمریکا در سال ۹۷ تلاش داشت که پروژه اغتشاش را در کشورمان عملیاتی کند، اما مردم با تلاش‌هایی که انجام دادند، اجازه ندادند که آمریکایی‌ها به اهداف خود دست یابند؛ اما در اعتراضاتی که مردم به افزایش قیمت سوخت داشتند، عده‌ای از منافقین و وابستگان به پهلوی به میدان آمدند و با سوء استفاده از اعتراضات مردمی به مراکز دولتی و خصوصی خساراتی را وارد کردند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به خیانت‌های رژیم پهلوی به ملت ایران یادآور شد: شاه منحوس زمانی که از ایران فرار می‌کرد، ۴۰ میلیارد دلار از منابع ارزی ما را خارج کرد.

سردار سلیمانی گفت: خوشبختانه دیروز و امروز به واسطه تلاش‌هایی که صورت گرفته، شرایط خوبی را شاهد بوده و هستیم و حتی عوامل اصلی این اغتشاشات شناسایی و دستگیر شده‌اند؛ به این ترتیب باید گفت آمریکایی‌ها که در این رابطه تلاش‌هایی را آغاز کرده بودند، همچون گذشته به موفقیت دست نیافتند و شکست دیگری را در کارنامه خود در برابر ایران ثبت کردند.

وی در ادامه با اشاره به نقش بسیج در حل مشکلات کشور عنوان کرد: بسیج به عنوان یک نیروی مردمی همواره پشتیبان نظام بوده است؛ لذا هر جا که دستگاه‌های مسئول نیاز به بسیج داشتند، بسیج در کمک به آن‌ها از هیچ تلاشی دریغ نکرده است؛ به‌عنوان مثال در موضوع واکسیناسیون فلج اطفال، بسیج در مدت یک ماه ۲۰ میلیون دوز قطره را برای واکسیناسیون اطفال با همکاری وزارت بهداشت توزیع کرد؛ بنابراین در موضوع اغتشاشات اخیر نیز هر جایی که ناجا از بسیج کمک خواسته است، ما نیز کمک کرده‌ایم؛ البته تلاش‌های ما بیشتر جنبه پیشگیری دارد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تأکید کرد: هر نهادی، مجموعه‌ای به نام «بسیج» دارد که در مواقع اغتشاشات اخیر و مشابه آن مسئولیت حفاظت از آن اداره را بر عهده داشته است؛ در کنار این موضوع، سپاه‌های استانی هم در جا‌هایی که نیاز به کمک بوده است، طبق مصوبات شورای تأمین حضور یافته‌اند.

سردار سلیمانی در بخش دیگر سخنان خود گفت: در هفته بسیج، جامعه برخط ناب که به صورت اینترانت است، رونمایی خواهد شد.

وی افزود: در سومین روز از هفته بسیج برگزاری جشنواره اسوه، افتتاح ۱۲۰ مهد قرآنی و همایش چهار هزار نفری خواهران بسیجی را در تهران خواهیم داشت. همچنین مراسم رونمایی از آثار فاخر فرهنگی بسیج، جشنواره شعر بسیج که در یزد برگزار می‌شود، تجلیل از پیشکسوتان بسیجی و برگزاری نشست‌های تبیین مسایل روز جامعه ازجمله بر نامه‌هایی است که برای چهارم آذر پیش‌بینی شده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: بسیجیان به صورت سازماندهی شده مراسم شکوه پایداری را به نمایش می‌گذارند و هم‌زمان گشت‌های محله‌محور که با عنوان «رضویون» اجرا می‌شود در جهت تأمین امنیت محلات فعالیت بیشتری خواهند داشت.

سردار سلیمانی ادامه داد: در آخرین روز از هفته بسیج نیز افتتاح شش هزار پروژه محرومیت‌زدایی را خواهیم داشت و علاوه بر این، رونمایی از سامانه جامع خدمات‌رسانی به بسیجیان را خواهیم داشت؛ البته هفتم آذر نیز طی مراسمی که با حضور سردار سلامی فرمانده کل سپاه برگزار می‌شود، از گروه‌های جهادی بسیج تجلیل به عمل می‌آید.

وی افزود: یکی از اقدامات بسیج، راه‌اندازی صندوق‌های قرض‌الحسنه مسجدمحور است که تاکنون ۱۲ هزار صندوق از مجموع ۲۰ هزار صندوقی که قرار است راه اندازی شود، فعالیت‌های خود را آغاز کرده‌اند که در این رابطه، مردم مبالغی را بالغ بر ۱۷۰ میلیارد تومان به این صندوق‌ها واریز کردند و چنانچه تمامی صندوق‌ها راه‌اندازی شوند، ۲۷ هزار شغل ایجاد می‌شود.

سردار سلیمانی تصریح کرد: بسیج گسترده‌ترین شبکه مردمی کشور است که در طول ۴۰ سال فعالیت خود در صحنه‌های مختلف در قالب فعالیت‌های گوناگون توانسته به بخشی از نیاز‌های مردم پاسخ دهد تا جایی که فعالیت‌های بسیج، الگویی برای سایر ملت‌های آزاده جهان شده است و علاوه بر این، بسیج به عنوان شبکه مردمی در تحقق جنبه‌های مردم‌سالاری دینی نیز تلاش‌هایی را انجام می‌دهد.

وی افزود: چهلمین سال تأسیس بسیج با بیانیه گام دوم انقلاب که سندی راهبردی برای تکمیل موفقیت‌ها و فتح قلل رفیع علم و فنلوری و پیشرفت است، توأم شده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اضافه کرد: بسیج ۱۴ هزار گروه جهادی در کشور دارد که علاوه بر این در تلاش هستیم تا ۴۰۰ قطب تولیدی را هم که در راستای اقتصاد مقاومتی هستند، ایجاد کنیم.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها