برگزاری بیست و ششمین یادواره ۶ هزار شهید استان قم

بیست و ششمین یادواره سردار سرلشکر شهید مهدی زین‌الدین و ۶ هزار شهید استان قم در مجتمع امام خمینی (ره) گلزار شهدای قم برگزار شد.
کد خبر: ۳۷۰۵۶۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۷ - 20November 2019

برگزاری بیست و ششمین یادواره ۶ هزار شهید استان قم/// زمان خبر لحاظ شود/// فاصله عکس با متن اصلاح شود// در خبر گردید   نداریم///به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، بیست و ششمین یادواره سردار سرلشکر شهید مهدی زین‌الدین و سرداران، امیران، فرماندهان شهید و شش هزار شهید استان قم در مجتمع امام خمینی (ره) گلزار شهدا برگزار شد.

در این مراسم که همزمان با سی و پنجمین سالگرد شهادت مهدی زین الدین فرمانده لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) و برادرش «مجید» برگزار شد، ابتدا سردار شاهچراغی فرمانده سپاه استان قم طی سخنانی اظهار داشت: برای معرفی سیره شهدای قم باید کار‌های عمیق تری صورت بگیرد، زیرا همچنان برخی از شهدای قم در بین مردم گمنام و بی نام نشان هستند.

در ادامه، گروه نمایش «بچه‌های آفتاب» نمایشی را با موضوع ایثار و شهادت اجرا کردند؛ سپس بخش ویژه «یاد یاران» با تشکیل میزگردی با حضور حجت‌الاسلام حسین جوشقانیان عضو هیئت مدیره موسسه روایت سیره شهدا به بازگویی خاطراتی از دفاع مقدس پرداخت.

حجت الاسلام جوشقانیان در این میزگرد اظهار داشت: شهدای ما اسطوره‌هایی بودند که به افسانه‌ها نپیوستند.

وی در مورد خصوصیات شهید زین الدین گفت: فرمانده وقت سپاه در مورد این سردار شهید می‌گوید، اولین کسی که در مورد راهبرد جنگ با من سخن گفت، مهدی زین الدین بود.

در ادامه، سردار احمد فتوحی جانشین لشکر ۱۷ در دوران دفاع مقدس که از حاضران در این میزگرد بود، گفت: لشکر ۱۷ در کل دوران دفاع مقدس ۱۷ عملیات آفندی در کنار شمار زیادی ماموریت‌های پدافندی داشت که همه آن‌ها با تفکر عرصه جهادی و برنامه ریزی و اتکال به خدا و توجه به معنویت انجام می‌شد.

همچنین حبیب الله معصوم از آزادگان هم‌بند شهید حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد با ذکر خاطره‌ای ابراز داشت: من اهل جبهه نبودم تا اینکه پیکر مطهر شهیدی به نام محمدعلی بستان شیرین را از خرمشهر را آوردند و گویا از سوی این شهید عزیز به من الهامی شد که «بیا! ما هستیم و خدا هست» و بعد از آن دیوانه‌وار به دنبال رفتن به جبهه بودم.

وی افزود: بعثی‌ها دو میلیون نفر از مردم کشور خود را اعدام کردند و می‌خواستند با تبلیغات خاص خود، اسرای ایرانی را استحاله کنند، اما با صبر و مقاومت اسرا، کم کم از شدت آزار و اذیت و سخت‌گیری آنان کاسته شد.

یادواره شش هزار شهید استان قم با حضور پیکر شهید گمنام دفاع مقدس و رونمایی از جلد دوم کتاب «نبرد‌های انقلابی» با عنوان «از فاو تا شلمچه» همراه بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها