عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی:

فرهنگ دفاع مقدس به‌عنوان «گفتمان مقاومت» در جهان شناخته شده است

حجت‌الاسلام «نصرالله پژمانفر» گفت: فرهنگ دفاع مقدس امروز علاوه بر کشور ما، به کشورهای دیگر جهان نظیر لبنان، فلسطین، سوریه، عراق، یمن و... نیز صادر شده و به‌عنوان «گفتمان مقاومت» شناخته می‌شود.
کد خبر: ۳۷۰۶۳۸
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۲ - 19November 2019

فرهنگ دفاع مقدس امروز به‌عنوان «گفتمان مقاومت» شناخته می‌شودبه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «نصرالله پژمانفر» نماینده مردم مشهد و کلات و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، امروز (سه‌شنبه) ضمن بازدید از خبرگزاری دفاع مقدس، در جمع خبرنگاران این خبرگزاری، اظهار داشت: کاری که در خبرگزاری دفاع مقدس انجام می‌شود، یک فعالیت ویژه‌ای است؛ چراکه ترویج فرهنگ دفاع مقدس، یکی از موضوعات مهم انقلاب اسلامی ایران است که ابعاد آن هنوز برای کسانی که در این دوران حضور داشتند نیز مشخص نشده است، چه برسد به نسل‌های جدید و مردم دنیا.

وی افزود: برخی افراد معتقد بودند که دوران دفاع مقدس بخشی از تاریخ تلخ کشورمان است و باید فراموش شود؛ اما رهبر انقلاب اسلامی پرچمداری کرده و چفیه را به دوش انداختند و آن را به‌عنوان یک نماد برای زنده نگه داشتن بخشی از تاریخ کشور، مطرح کردند.

حجت‌الاسلام پژمانفر گفت: هر اقدامی که می‌تواند در زنده نگه داشتن حماسه‌های دوران دفاع مقدس موثر باشد، انجام شده است؛ اما رهبر انقلاب اسلامی بیش از همه، به موضوع دفاع مقدس اهمیت داده‌اند.

وی تأکید کرد: باید تلاش کرد که دنیا دفاع مقدس را درک کند؛ چراکه دفاع مقدس تنها یک جنگ نبود؛ بلکه یک حرکت اعتقادی، فرهنگ و گفتمانی بود که ما توانستیم با آن گفتمان، بازی را در جهان برهم بزنیم و گفتمان سازش را عملا کنار گذاشته و با گفتمان مقاومت پیروز شدیم.

حجت‌الاسلام پژمانفر تصریح کرد: فرهنگ دفاع مقدس امروز علاوه بر کشور ما، به کشورهای دیگر جهان نظیر لبنان، فلسطین، سوریه، عراق، یمن و... نیز صادر شده و به‌عنوان «گفتمان مقاومت» شناخته می‌شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دفاع مقدس باید به یک جریان فکری تبدیل شود و ما باید سبک زندگی رزمندگان را برای نسل امروز دست یافتی تعریف کنیم.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار