حجت‌الاسلام «نصرالله پژمانفر» در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

اولویت کمیسیون فرهنگی مجلس برخورد با آثاری است که در تراز انقلاب اسلامی نیست/ وزارت ارشاد سینما را مدیریت نکند، ورود می‌کنیم

عضو کمیسیون مجلس شورای اسلامی گفت: اگر در تولیدات سینمایی آثاری دیده شود که در تراز جمهوری اسلامی نیست، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید ورود کند و اگر چنین نشد، کمیسیون فرهنگی مجلس با جدیت به وظایفش عمل خواهد کرد.
کد خبر: ۳۷۰۶۳۹
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۵:۱۱ - 20November 2019

حجت‌الاسلام «نصرالله پژمانفر» عضو کمیسیون فرهنگی و نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از خبرگزاری دفاع مقدس در خصوص ارتقای فرهنگ راهیان نور در کشور، نظارت بر تولیدات سینمایی و مقابله با فرقه ضاله بهائیت با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس به گفت‌وگو نشست که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید:

دفاع‌پرس: نقش مجلس شورای اسلامی به خصوص کمیسیون فرهنگی در ارتقای فرهنگ راهیان نور کشور چیست؟

دفاع مقدس حبل المتین وحدت مسئولان از جناح‌های مختلف

در واقع مهم‌ترین وجه اشتراک تمام مسوولان، محوریت و ارادت به دفاع مقدس است؛ لذا با وجود اختلاف نظری هم که میان مسوولان در خصوص سایر مسائل روز کشور پیش می‌آید، وقتی صحبت از دفاع مقدس و ارزش‌های آن دوران می‌شود، همه متحد و منسجم نسبت به وقایع و رخداد‌های آن دوران، احساس غرور و تکلیف کرده و برای صیانت از آرمان‌های دوران هشت سال دفاع مقدس با روحیه‌ای جهادی انجام وظیفه می‌کنند.

امروز که دشمن با استفاده از فناوری، فضای مجازی، و کانال‌های متعدد در شبکه‌های اجتماعی و نیز شبکه‌های ماهواره‌ای به دنبال تخریب فرهنگ کشور است و در این مسیر، شبانه‌روز برنامه‌ریزی و اقدام می‌کند، وظیفه تمام مسوولان و دستگاه‌های اجرایی کشور است که از راهیان نور که در مقابله با تهاجم فرهنگی غربی‌ها نقش مهم و غیرقابل انکاری ایفا می‌کند، به طرق مختلف حمایت کنند. در این برهه از زمان که کشورمان به واسطه استقلال، عزت، جایگاه منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای و توان دفاعی مورد هجمه‌های مختلف دشمنان قرار گرفته و جامعه و به ویژه جوانان و نوجوانان در معرض آسیب‌های اعتقادی، فرهنگی و فکری هستند، این وظیفه ما مسوولان است که فارغ از حاشیه‌ها، شعار و گفتاردرمانی، از فعالیت‌های فرهنگی که در کشور صورت می‌گیرد و در راس تمام آن‌ها از برنامه‌های راهیان نور حمایت کنیم.

حمایت از راهیان نور با اختصاص ردیف بودجه مستقل

من با ادبیات مختلف و در فرصت‌هایی که به‌وجود آمده گفته‌ام که هنوز از بخش‌های بسیاری از دفاع مقدس رونمایی نشده است که باید نشان داده شود چه فرهنگی در ایام جنگ تحمیلی وجود داشته است. همین میزان دستاوردی که توانسته‎ایم آن را حفظ و گسترش دهیم توانسته از مرزهای جغرافیایی ما عبور کند. اما کاری که ما در مجلس برای موضوع راهیان نور کردیم این بوده که ردیفی را به صورت مستقل برای آن در نظر گرفته‌ایم. تا در ارتباط با این موضوع کار شود. تلاش ما این است که یک مرکز فعال در هر استان داشته باشیم که در آینده‌ای نزدیک این مراکز را در سطح شهرستان‌ها توسعه دهیم.

در این مراکز علاقه‌مندان به موضوع دفاع مقدس فعالیت خواهند داشت؛ البته این فعالیت‌ها در عرض موزه دفاع مقدس نخواهد بود. در واقع محل تجمعی است برای نسل‌های مختلف دفاع مقدس، تا گفتمان آن دوران منتقل شود. در این مراکز فعالیت‌های فرهنگی و هنری می‌تواند شکل بگیرد. به هر حال در مقابل هجمه‌های گسترده دشمن در عرصه فرهنگی باید حرفی برای گفتن داشته باشیم.

اولویت کمیسیون فرهنگی مجلس برخورد با آثاری است که در تراز انقلاب اسلامی نیست

وقتی نسل امروز دنبال اسطوره می‌گردد ما باید تبیین کنیم که اسطوره‌هایی که دشمنان ارائه می‌کنند واقعی نیستند و باید به آنها قهرمانان دفاع مقدس را معرفی کرد. نمی‌خواهم بگویم کار نشده اما در مقابل حجمی که هنوز به سمت آن نرفته‌ایم بسیار محدود است. در بحث تولید لوازم‌التحریر و سینما کارهایی مشاهده می‌شود که کافی نیست و باید وارد حوزه‌های دیگری نیز بشویم.

دفاع‌پرس: با توجه به تهدیدات و اقدامات ضدایرانی دولتمردان آمریکایی علیه ملت و کشور ایران، آینده انقلاب اسلامی را چگونه ارزیابی می‌کنید.

صیانت از انقلاب با پشتوانه هوشیاری، بصیرت، دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی و مقاومت مردم

تهدیدات و تحریم‌های آمریکایی مسأله تازه‌ای نیست که منجر به وحشت مردم و مسوولان شود؛ چراکه دشمنی غربی‌ها با ملت و کشور ما ریشه در پیروزی انقلاب اسلامی دارد؛ لذا آن‌ها برای نابودی انقلاب اسلامی هرچه در توان و اختیار داشتند، به کار گرفتند، اما نتوانستند اهداف خود را محقق کنند؛ چراکه هوشیاری، بصیرت، دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی و مقاومت مردم ما از عوامل مهم و بزرگ خنثی‌کننده توطئه‌های غربی‌هاست. از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، هر رئیس جمهوری که بر مسند قدرت در آمریکا تکیه زد، هدفش نابودی نظام و انقلاب اسلامی ایران بود که به طور جدی دنبال کرد، اما آیا توانستند خللی در امنیت، استقلال و قدرت کشور ما وارد کنند؟

تهدید به جنگ با ایران، حاکی از استیصال استکبار در برابر انقلاب اسلامی است

تهدیدات و تحریم‌ها نه‌تنها باعث پسرفت ما نشد، بلکه منجر به تلاش بی‌وقفه مردم و مسوولان برای خودکفایی و جست‌وجوی راهی برای خلاصی از توطئه‌های دشمنان شده است. اینکه هر از گاهی دولتمردان آمریکایی علیه کشور ما زیاده‌گویی می‌کنند نشان از ضعف و شکست آن‌ها در تحقق اهداف ضدایرانی‌شان دارد. آن‌ها وقتی که دیدند توان رویارویی با ما از منظر نظامی را ندارند جنگ اقتصادی علیه مردم ما راه انداختند و زمانی‌که مشاهده کردند که مشکلات اقتصادی و معیشتی، ذره‌ای از حِس وطن‌دوستی، تعهد به آرمان‌های امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی و هم‌چنین از مقاومت مردم کم نکرد، پروژه شکست خورده و نخ‌نمای تهدید به راه اندازی جنگ نظامی علیه ایران را بار دیگر مطرح کردند. لذا به صراحت می‌گویم که جنگی میان ما و آمریکا در نخواهد گرفت؛ چراکه عواقب این جنگ، آمریکا را به ورطه نابودی خواهد کشاند. آمریکایی‌ها می‌دانند که نظام و انقلاب اسلامی ما خطرناپذیر است؛ چراکه مردم به شدت متعهد به آرمان‌های امام راحل و انقلاب اسلامی هستند. من آینده انقلاب اسلامی را همچون حال حاضر درخشنده، مقتدر و با صلابت می‌بینم که این مسأله همواره خاری در چشم دشمنان بوده و خواهد بود.

دفاع‌پرس: نقش مجلس شورای اسلامی بر آثار سینمایی چگونه است و در بحث نظارت چه وظیفه‌ای بر عهده دارد؟

وزارت ارشاد سینما را مدیریت نکند، ورود می کنیم

مجلس شورای اسلامی دو شأن قانون‌گذاری و نظارتی دارد و تلاش مجلس این است تا در حوزه نظارت نسبت به عملکرد دستگاه‌ها ورود پیدا کند و طبیعتا این نظارت به معنای دخالت در کار دستگاه‌های اجرایی نیست. بحث نظارت از طریق دستگاه‌های متولی صورت خواهد گرفت. متاسفانه یکی از مراکز فرهنگی که با آن چالش داریم، مراکز سینمایی هستند. در مرحله صدور پروانه ساخت و پروانه نمایش آثاری تولید می‌شوند که در تراز جمهوری اسلامی نیستند. این آثار متاسفانه در برخی موارد از خطوط قرمز تخطی می‌کنند. انتظار ما این است که خود وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این فضا را مدیریت کند و اگر چنین نشد کمیسیون فرهنگی مجلس ورود پیدا خواهد کرد.

اولویت کمیسیون فرهنگی مجلس برخورد با آثاری است که در تراز انقلاب اسلامی نیست

دفاع‌پرس: یکی از خطراتی که جوانان را مورد هدف قرار داده است ترویج فرقه ضاله بهائیت است، مجلس شورای اسلامی در این حوزه چه اقداماتی را انجام داده است؟

ممکن است در برخی از نقاط کشور تبلیغات این چنینی صورت بگیرد. در درجه اول مردم باید به مسئولین گزارش بدهند چون در کشوری با وسعت ایران ممکن است حرکاتی صورت بگیرد. مسلما نمایندگان مردم در مجلس نیز پیگیر خواهند بود و برخورد خواهد شد. البته مجلس امکانات این را ندارد که بخواهد همه حوزه‌ها در کشور را رصد کند لذا نمی‌توانیم به همه موضوعات ورود پیدا کنیم، البته در مواردی که مطرح می‌شود با جدیت ورود خواهد شد.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار