تقی‌پور:

همدستی تلگرام با اغتشاشگران قابل کتمان نیست

عضو شورایعالی فضای مجازی کشور گفت: وقتی مقام قضایی از صاحبان تلگرام درخواست می‌کرد فلان تروریست را باید معرفی کنند و آنها خودداری می‌کردند، هیچ تضمین و تعهدی برای عدم سوءاستفاده از اطلاعات کاربران نبود.
کد خبر: ۳۷۰۶۶۵
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۹ - 19November 2019

واقعیتی که قابل کتمان نیست/ همدستی تلگرام با اغتشاش گرانبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «رضا تقی‌پور» در مصاحبه با برنامه «رویداد» اظهار داشت: شبکه ملی اطلاعات در کلان دو هدف اصلی داشت؛ نخست آنکه پهنای باند ارزان را برای همه کاربرها فراهم کند؛ چراکه هزینه اینترنت خارجی با داخلی متفاوت است. ما هیچ محدودیتی برای پهنای باند نداریم و با آمار و ارقام نیز اثبات شده بالغ بر 85 درصد کاربرها اساسا نیاز به پهنای باند اینترنت بین المللی ندارد.

وی ادامه داد: هدف دوم امنیت است و در زمان هایی نظیر چند روز اخیر که دشمن فضا را نا امن کرده، [باید اقدام به امنیت سازی فضای داخلی کنیم] و استقلال اینترنت ملی موجب طیب خاطر می شود. اپلیکیشن هایی که در فضای کنونی کار می کنند نشان می دهد که ما از اینترنت بین الملل مستقل هستیم و همین رویه برای ما موجب امنیت راهبردی می شود تا اگر دشمن روزی تصمیم گرفت اینترنت ما را مختل کند، چنین اجازه ای نداشته باشد.

تقی‌پور در عین حال تاکید کرد: شبکه ملی اطلاعات تکمیل نشده است ولی بخش هایی از آن اجرا شده و با برنامه مصوب مجلس باید شبکه اطلاعات کامل را در اختیار می داشتیم تا شاهد اشکالات امروز نباشیم. با شبکه ملی اطلاعات، اگر فضای اینترنت از سوی دشمن ناامن شود، خیال ما راحت است که به زیر ساخت ها صدمه ای وارد نمی شود.

وی ادامه داد: کل مدیریت آدرس ها باید در شبکه ملی اطلاعات اجرا شود که هنوز اتفاق نیافتاده است؛ همچنین زیر ساخت های حیاتی باید به این فضا منتقل شوند که در الزامات شورایعالی فضای مجازی و مصوبه مجلس آمده است. زمانی شبکه ملی اطلاعات کامل می شود که با استقلال کامل ارتباط با اینترنت حفظ و کلیه نیازهای مردم برطرف شود.

تقی‌پور در بیان داشت: برخی به عمد تکرار می کنند شبکه ملی اطلاعات در صورت مستقل شدن، با اینترنت قطع ارتباط خواهد کرد ولی در حقیقت شبکه ملی اطلاعات دارای مدیریتی ایرانی است. هرکس الفبای امنیت را بداند مطلع است که هرکس رمز را ایجاد می کند، قادر است رمز را باز کند لذا این شعار خارجی ها که می گویند از ابتدا تا انتها رمزنگاری می کنند، اشتباه است چون خود آنها قادر به رمزگشایی هستند.

وی ادامه داد: با اشاره به اینکه تلگرام اطلاعات مردم را از کشور خارج می کند و بستری برای اغتشاشگران فراهم می‌سازد، افزود: وقتی مقام قضایی از صاحبان و مدیران درخواست می کرد فلان تروریست را باید معرفی کند و آن ها خودداری می کردند، هیچ تضمینی و تعهدی برای عدم سو استفاده از اطلاعات کاربران نبود.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار