دریادار خانزادی عنوان کرد؛

حضور دائمی ناوگروه‌های نداجا در دریای سرخ برای تأمین امنیت خطوط مواصلاتی

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: علاوه بر ناوگروه‌هایی که در گذشته به صورت موردی در منطقه حضور می‌یافتند، با دو ناوگروه ۶۳ و ۶۴، حضور پایدار و پیوسته‌ای را در دریای سرخ تا کانال سوئز داریم تا امنیت خطوط مواصلاتی را تأمین کنیم.
کد خبر: ۳۷۰۷۱۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۷ - 20November 2019

خانزادیبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر دریادار «حسین خانزادی» فرمانده نیروی دریایی ارتش صبح امروز در مراسم اختتامیه سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم کارکنان پایور نداجا، اظهار داشت: امیدواریم قرآن کریم در عمق و جان ما نفوذ کند و ثمره این‌گونه جلسات را در رفتار و اعمال خود شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه قرآن مهمترین رکن و اساس برنامه زندگی انسان است، گفت: تلاش می‌کنیم تا قرآن کریم در تمامی پایگاه‌های نداجا مورد توجه ویژه قرار گیرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه امنیت باید در بستر پایدار شکل بگیرد، عنوان کرد: امنیت موضوعی خودجوش و خودکفاست و همه حکومت‌ها و دولت‌ها برای شکل‌گیری هر نوع فعالیت اقتصادی، سیاسی و فرهنگی، نیاز به امنیت دارند.

دریادار خانزادی نیرو‌های مسلح را بخشی از نیرو‌هایی دانست که در راستای تأمین امنیت فعالیت می‌کنند و افزود: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران حافظ تمامیت ارضی کشور و دفاع از منافع کشور در حوزه دریا و آب‌های آزاد است، به همین دلیل تا کنون ۶۴ ناوگروه را برای دفاع از منافع کشور به آب‌های آزاد اعزام کرده‌ایم.

وی ادامه داد: امروز به واسطه شرایط امنیتی خاصی که در منطقه دریای سرخ به وجود آمده است و به دلیل اینکه ناامنی‌های تروریستی در خطوط مواصلاتی، ما را تهدید می‌کند، دریای سرخ به عنوان یک دریای ناامن، مورد توجه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش اضافه کرد: علاوه بر ناوگروه‌هایی که در گذشته به صورت موردی در منطقه حضور می‌یافتند، با دو ناوگروه ۶۳ و ۶۴، حضور پایدار و پیوسته‌ای را در دریای سرخ تا کانال سوئز داریم تا امنیت خطوط مواصلاتی را تأمین کنیم.

امیر خانزادی در بخش دیگری از سخنان خود به روند جذب و استخدام افرا در نداجا اشاره و بیان کرد: عزیزانی که به نیروی دریایی ملحق شده‌اند، افرادی هستند که نه در صف ثروت و مال‌اندوزی، بلکه در صف سربازی و پاسداری از کشور و شهادت ایستاده‌اند. به همین دلیل نیروی انسانی لازمه نیروی دریایی، ویژگی‌های بسیار خاصی دارند که رهبر معظم انقلاب اسلامی این ویژگی‌ها را ایمان، شجاعت و دانش می‌دانند.

وی با بیان اینکه کسب آموزش‌های دینی در مراکز آموزش ما باید دانایی و شکوفایی را تقویت کند، گفت: در جامعه اسلامی برای تقویت نیرو‌های مسلح در تراز انقلاب اسلامی، باید بر آموزش‌های دینی تأکید کنیم؛ زیرا این ویژگی می‌تواند در مقابله با دشمنی که در همه عرصه‌ها مقابل ما صف‌آرایی کرده است، نمایشی از اقتدار، صلابت و بازدارندگی باشد.

دریادار خانزادی اقتدار و صلابت را در گرو برخورداری از نیروی انسانی کارآمد، ولایی و بهره‌مند از قرآن کریم دانست و تأکید کرد: برای تقویت بنیه معنوی، نیر‌های مسلح باید با قرآن کریم ارتباط برقرار کنند و از آن بهره بیشتری ببرند. خوشبختانه این ویژگی و روحیه انس با قرآن یکی از مهمترین ویژگی‌های نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران به‌ویژه نیروی دریایی راهبردی ارتش است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش خاطرنشان کرد: انس با قرآن کریم در جمهوری اسلامی ایران و به‌ویژه نیرو‌های مسلح یکی از شاخص‌های بارز نیرو‌های ما و شاخصی برای جذب نیروهاست.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار