اردکانیان در حاشیه جلسه دولت مطرح کرد؛

جزئیات مذاکرات ایران و مسکو در زمینه پروژه‌های وزارت نیرو

وزیر نیرو جزئیات پروژه‌های وزارت راه و نیرو را که در سفر به مسکو مورد مذاکره قرار خواهد گرفت، تشریح کرد.
کد خبر: ۳۷۰۷۴۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۷ - 20November 2019

جزئیات مذاکرات ایران و مسکو در زمینه پروژه‌های وزارت نیروبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، رضا اردکانیان وزیر نیرو در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مذاکرات و قراردادهای راه آهن اینچه برون-گرمسار با اعتبار حدود یک میلیارد انجام شده است، ولی برای باقیمانده آن تا پنج میلیارد در یک سال گذشته پیگیری‌های فراوانی انجام شد. خوشبختانه دو هفته قبل این پیگیری‌ها به نتیجه رسید و پروژه‌های پیشنهادی مورد تأیید قرار گرفت و هیئت دولت در جلسه قبل آن را تصویب کرد.

وی ادامه داد: کمک به حمل و نقل شهری با دو هزار واگن مترو و راه آهن زاهدان-بیرجند، دو پروژه وزارت نیرو شامل توسعه نیروگاه برق‌آبی گتوند از هزار مگاوات به هزار و ۶۴۰ مگاوات و بازتوانی و توسعه نیروگاه رامین اهواز که ۱۸۰ مگاوات به ظرفیتش افزوده می شود از مصوبات جلسه قبل هیئت دولت بوده است.

وزیر نیرو اظهار داشت: فردا ان‌شاء‌الله در مسکو وزارت اقتصاد، بانک مرکزی، وزارت صنعت، نیرو و راه و شهرسازی حضور خواهند داشت تا مراحل نهایی این مذاکرات انجام شود.

اردکانیان با تأکید بر لزوم توسعه روابط منطقه‌ای گفت: بعد از اندکی کندی در برگزاری جلسات مشترک اقتصادی، تا نیمه آذرماه اجلاس کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی با تاجیکستان که مسئولیتش با وزارت نیرو است در تهران با حضور وزیر انرژی تاجیکستان و مسئولین دستگاه های مختلفشان برای توسعه روابط اقتصادی و حضور فعال‌تر بخش خصوصی ما در پروژه‌های عمرانی تاجیکستان برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: برگزاری شورای حکام مرکز منطقه‌ای مدیریت آب که سال‌ها پیش تأسیس شد، قرارداد آن به انتها رسیده بود، سال قبل برای شش سال تمدید شد، امسال در دهه اول آذرماه این اجلاس با حضور ۱۶ کشور عمدتا وزرای آب کشورهای منطقه و سازمان های بین المللی در تهران برگزار خواهد شد که اساس آن همکاری‌های منطقه‌ای در زمینه آب است و وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران، رئیس شورای حکام این مرکز است.

وزیر نیرو در خصوص پویش «الف ب ایران» گفت: وعده کرده ایم که هر هفته در استان‌های مختلف پروژه‌هایی را افتتاح کنیم که تا پایان سال جمعا ۲۲۷ پروژه با سرمایه‌گذاری ۳۳ هزار میلیارد تومان در ۳۱ استان کشور افتتاح خواهد شد. هفته جاری در استان سمنان بودیم و هفته آینده ۱۴۰۰ میلیارد تومان پروژه‌های آب و برق را در استان کرمانشاه افتتاح خواهیم کرد.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار