برگزاری جلسه کمیته اجرایی مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان رضوی+ تصاویر

جلسه کمیته اجرایی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس و المان­‌های شهری و یادمان­‌های مشهد با حضور شهردار مشهد و مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی برگزار شد.
کد خبر: ۳۷۰۷۴۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱ - 20November 2019

به گزارش خبرنگار دفاع­‌پرس از مشهد، اولین جلسه کمیته اجرایی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس و المان­‌های شهری و یادمان­‌های مشهد - کنگره 18 هزار شهید استان خراسان رضوی به ریاست «محمدرضا کلائی» شهردار مشهد و با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌­زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس خراسان رضوی و دبیر این کمیته امروز در مشهد برگزار شد.

سردار یوسفعلی­‌زاده در ابتدای این نشست ضمن تشریح ساختار کنگره 18 هزار شهید استان خراسان رضوی به بیان محورهای اولین جلسه کمیته اجرایی مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان پرداخت.

وی احداث و بهره‌­برداری از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در مرکز استان، احداث یادمان‌­های شهدای گمنام مشهد، بهینه‌‌سازی مزار شهدای تدفین شده در جغرافیای شهرستان مشهد، بهینه­‌سازی المان­‌های دفاع مقدس و ایثار و شهادت در میادین و بزرگراه‌­ها، انجام تبلیغات محیطی و فضاسازی در محورهای مواصلاتی شهر مشهد، اجرای طرح مناسب فرهنگی در معراج شهدا، شناسایی منازل شهدا و نصب تابلو و پلاک­ و برقراری راه ارتباطی بین مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان با مجتمع فرهنگی آیه‌­ها را به عنوان محورهای پیش­‌بینی شده‌­ای که در دستور کار کمیته اجرایی قرار دارد، برشمرد.

در ادامه این جلسه، اعضا به ارائه گزارش از اقدامات صورت گرفته در حوزه ساخت المان­‌ها­ و یادمان‌­های شهری پرداختند و «کلائی» نیز تأکیدات لازم را در خصوص فعالیت­‌های این حوزه بیان کرد.

کلایی در پایان این جلسه، برگزاری جلسات کمیته اجرایی را به صورت مستمر و ماهیانه، اعلام فراخون با موضوع المان­‌های شهری، بررسی راه‌­های برقراری ارتباط بین مجتمع آیه­‌ها با مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان، پیگیری محتوایی معراج شهدا، ارائه طرح جهت نصب تابلو و پلاک­‌ در سر درب منازل شهدا و بهره‌­برداری از یکی اقدامات اجرایی در حوزه المان­‌های شهری و یادمان­‌های مشهد به صورت ماهیانه را ضروری دانست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار