ما قوی هستیم- ۳۵/

دفاع مقدس با نبود راهیان نور فراموش می‌شد

سردار «عابدین خرم» گفت: بعد از دفاع مقدس اگر راهیان نور نبود، بعد از مدتی دفاع مقدس فراموش می‌شد.
کد خبر: ۳۷۰۸۴۰
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹ - 21November 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان شرقی، سردار سرتیپ دوم پاسدار «عابدین خرّم» فرمانده سپاه عاشورا امروز در مراسم اختتامیه‌‌ اولین جشنواره استانی ره‌آورد سرزمین نور اظهار داشت: امروز فرصتی است تا یاد و خاطر شهدا، امام خمینی را گرامی بداریم.

وی با بیان اینکه در این مجلس جمعی از راویان، خادمان، علما، بسیجیان، جوانان و همه آنهایی که در این حرکت الهی، انقلابی قدمی می‌زنند، گرد هم جمع شده‌اند، عنوان کرد: ما همیشه دفاع مقدس را به‌عنوان اوج افتخارات این کشور یاد می‌کنیم زیرا آن چیزی که دفاع مقدس برای ما آفریده، حماسه و ارزش‌هاست.

فرمانده سپاه عاشورا عنوان کرد: اگر دفاع مقدس نبود ما باید دنبال ایثار و اخلاص، فداکاری در لابه‌لای کتاب‌ها بودیم تا آنها را مطالعه می‌کردیم ولی دفاع مقدس باعث شد تا شاخص‌های قرآنی را لمس کرده و با آنها عجین شویم.

وی بیان داشت: شورآفرینی و حماسه اتفاق افتاد و الآن می‌گوییم که حماسه یعنی شهادت، رشادت و ایثار که ما همه آن را در دفاع مقدس دیدیم.

خرّم با اشاره به ۱۰ هزار آلاله به خون خفته آذربایجان‌ شرقی تصریح کرد: تبریز جنگ و مرز ناامنی نداشت ولی جوانان هزاران کیلومتر طی کرده و به طلائیه، شلمچه و اروند رفتند و در قطعه‌ای از بهشت به شهادت نائل شدند.

این مسئول یادآور شد: بعد از دفاع مقدس اگر راهیان نور نبود، بعد از مدتی دفاع مقدس فراموش می‌شد اما بعد از ۳۰ سال آن ارزش‌ها زنده ماند.

وی با تاکید بر اینکه یکی از اصلی‌ترین دلایل زنده ماندن دفاع مقدس همین راهیان نور است، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی با سخن، قدم‌های مبارک خود توجه زیادی به راهیان نور کرده‌اند و تاکنون ۹ بار سفر به این مناطق داشته‌اند به‌طوری که این ۹ بار سفر برای همه مسئولان، مردم و تاریخ سخن و حرف دارد که دیگران در ایام اوقات و فراغت کجا می‌روند و رهبر عظیم‌الاشان این ملت را به کجا راهبری می‌کنند.

فرمانده سپاه عاشورا متذکر شد: وقتی هنرمندی با سخن و اثری از عمق جان داشته و در مورد دفاع مقدس اثری را خلق می‌کند به سرنوشت آیندگان تبدیل می‌شود که باید اوراق تاریخ بر خود ببالد که چنین فرهنگ دفاع مقدسی شکل گرفته است.

وی ابراز داشت: آذربایجان و تبریزی‌ها در این حرکات انقلابی حقیقتاً اولین‌ها بودند به‌ طوری که چه کسانی حماسه سوسنگرد را آفریدند؟ این فرزندان عاشورایی بودند که حماسه آفریدند.

فرمانده سپاه عاشورا با اشاره به جانباز ۷۵ درصد این دیار، آقای بیرقی، گفت: او تعریف می‌کرد که در سوسنگرد چه بر سر آنها آمد زیرا شهر دست به دست می‌شد ولی از سرنگونی شهر جلوگیری کردند.

این مسئول با بیان اینکه از این قطعه‌های درخشان در تاریخ عاشورای تبریز مکرر دیده می‌شود، اضافه کرد: مهدی و حمید باکری، یاغچیان و همه شهدای دفاع مقدس تاریخ سربلندی هستند و اگر بخواهیم تاریخ را سر بلند نگه داریم، راهی نداریم جز اینکه فرهنگ دفاع مقدس را زنده نگه داریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها