15 تروریست کشته و زخمی شدند؛

دفع حملات عناصر الترکستانی در لاذقیه سوریه

عناصر الحزب الترکستانی در شمال شرق استان لاذقیه قصد داشتند به مواضع ارتش سوریه حمله کنند که این حملات دفع شد و بیش از 15 نفر از آنان، کشته و زخمی شدند.
کد خبر: ۳۷۰۹۱۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴ - 22November 2019

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، شماری از نیروهای ارتش سوریه شامگاه پنجشنبه (روز گذشته) با گروه‌های تروریستی حاضر در استان لاذقیه واقع در غرب این کشور درگیر شدند.

یک منبع میدانی از ریف لاذقیه خبر داد که عناصر تروریستی، وابسته به گروه موسوم به «الحزب الإسلامی الترکستانی» بودند و این درگیری در محورهای شهرک «کنسبا» و «رویسه الملک» در شمال شرق لاذقیه رخ داده است.

خبرنگار خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از این منبع میدانی گزارش داد که یگان‌های شناسایی ارتش سوریه موفق شدند، مسیر نفوذ تروریستها به سمت مواضع ارتش در لاذقیه را شناسایی کنند.

وی تصریح کرد، پس از شناسایی مسیر حرکت تروریست‌ها، ارتش سوریه با آنان درگیر شد که در پی آن، چندین تروریست کشته و زخمی شدند.

به گفته این منبع، جنگنده‌های روس نیز یک کاروان نظامی الحزب الترکستانی را که از «جسر الشغور» در حال حرکت به سمت جبهه‌های عملیاتی شمال شرق لاذقیه بودند، بمباران کردند.

این منبع گفت که عناصر الترکستانی قصد داشتند از عناصر تروریستی چینی حاضر در این منطقه حمایت کنند، که در پی آن، چهار خودروی تروریستها منهدم و بیش از 15 نفر از عناصر این گروه، کشته و زخمی شدند.

عناصر ترکستانی و چینی، مهمترین عناصر تروریستی هستند که در کنار عناصر، چچنی و ازبک، نقش مهمی در اشغال نهادهای نظامی شمال و شمال غرب سوریه ایفا کردند.

محل استقرار این تروریست‌ها در غرب ادلب و شمال لاذقیه است و شهرک‌هایی را برای اسکان خانواده‌های خود در این مناطق ایجاد کردند.

علت انتخاب این مناطق، وجود چندین روستا و شهرک است که برخی از ساکنان آن، همچنان به حکومت منحله عثمانی، اعلام وابستگی می‌کنند. الحزب الترکستانی از نظر عقیدتی نیز به گروه تروریستی جبهه النصره نزدیک است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها