رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

«بسیج» با بصیرت و هوشمندی خود تمامی نقشه‌های دشمنان را باطل کرده است

حمیدرضا حاجی‌بابایی با بیان اینکه تخریب بسیاری از ارزش‌ها از مانند فرهنگ ایثار و شهادت، ایمان، حجاب و ارزش‌های دینی از جمله نقشه‌های دشمنان و بدخواهان انقلاب اسلامی است، گفت: به واسطه بصیرت، هوشمندی و حضور به‌موقع بسیج در میدان، یکی پس از دیگری این نقشه‌ها باطل می‌شود.
کد خبر: ۳۷۰۹۳۶
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۵ - 23November 2019

«بسیج» با بصیرت و هوشمندی خود تمامی نقشه‌های دشمنان را باطل  کرده است«حمیدرضا حاجی‌بابایی» رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، ضمن گرامی‌داشت هفته بسیج، این قشر مجاهد از جامعه را عامل موثری در خنثی شدن توطئه‌های دشمنان دانست و اظهار داشت: تخریب ارزش‌های دینی، فرهنگ شهادت، ایمان و حجاب از جمله نقشه‌های دشمنان و بدخواهان انقلاب اسلامی ما است که به واسطه بصیرت، هوشمندی و حضور به‌موقع بسیج در میدان، یکی پس از دیگری این نقشه‌ها باطل می‌شوند.

این مقام مسوول با اشاره به اغتشاشات اخیر، فتنه‌انگیزی را از دیگر نقشه‌های دشمنان دانست و افزود: ما برای عبور از فتنه باید بصیرت داشته باشیم. بار‌ها رهبر معظم انقلاب اسلامی بر این موضوع تاکید کرده‌اند و به همین دلیل برای عبور از فتنه‌های دشمن باید گوش به فرمان ایشان باشیم؛ چراکه رمز موفقیت و سربلندی کشورمان در گرو این امر مهم است.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسیج و بسیجیان همواره از آرمان‌های شهدا، امام راحل و انقلاب اسلامی صیانت کرده‌اند، تصریح کرد: امروز نقش‌آفرینی بسیجیانِ با اخلاص و با بصیرت در عرصه‌هایی مانند علم و فناوری، فرهنگی و سازندگی به ویژه در محرومیت‌زدایی و مردم‌یاری و مشارکت در طرح‌های بزرگ ملی نشان از مسئولیت‌پذیری متعهدانه آن‌ها دارد.

وی با تاکید بر اینکه بسیجیان مطیع و گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی هستند و رمز موفقیت‌شان ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری است، گفت: یقینا اگر تمام مسوولان چه در مجلس و چه در دولت از اطاعت بی‌چون و چرای بسیجیان از رهبر معظم انقلاب اسلامی الگو گرفته بودند، امروز وضعیت ملت و کشور رونق بهتر و بیشتری داشت.

حاجی‌بابایی با اشاره به دو رسالت اصلی و مهم نمایندگان مبنی بر قانونگذاری و نظارت بر اجرای دقیق و صریح آن اظهار داشت: یکی از عوامل مهم در بروز مشکلات جاری کشور ضعف مجلس در بعد نظارتی بر قوانین است؛ لذا چنین سهل‌انگاری و کم‌کاری نمایندگان در نظارت بر اجرای مصوبات و قوانین، شایسته و زیبنده مجلسی که به فرموده امام راحل، در راس امور است، نخواهد بود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیام مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی به مجلس دهم و تاکید بر توجه مجلس به اقتصاد مقاومتی و فرهنگ اسلامی، گفت: کلید مشکلات ما اقتصاد مقاومتی است و همه وظیفه داریم در کنار دولت در تحقق بیانات حضرت امام خامنه‌ای تلاش کنیم؛ اما اینکه عده‌ای از اقتصاد مقاومتی به معنای کم خوردن و زجر کشیدن تعبیر می‌کنند، بی‌انصافی و خیانت به کسانی است که درصدد هستند تا با تلاش در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی باری را از روی دوش مردم و به خصوص قشر مستضعف جامعه بردارند؛ لذا مسولان باید با درک صحیح از معنا و مفهوم اقتصاد مقاومتی برای تحقق این مسئله مهم تلاش کنند.

وی با اشاره به رشادت‌ها و مجاهدت‌های رزمندگان دوران دفاع مقدس، پیروزی کشورمان در نبرد نابرابر، جنگ تحمیلی را مرهون ایمان قلبی ملت به شکست دشمن و بهره‌مندی از ظرفیت‌های داخلی دانست و تصریح کرد: قطعا مشکلاتی که امروز مردم ما با آن‌ها دست به گریبان هستند، از چالش‌ها و بحران‌های موجود در جنگ تحمیلی کمتر است.

موفقیت ما در دوران مقدس ریشه در خودباوری مردم نسبت به داشته‌ها و امکانات داخلی بود

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: ما دوران دفاع مقدس علیرغم حمایت‌های بلوک غرب و شرق از رژیم بعث عراق، با موفقیت و پیروزی پشت سر گذاشتیم. آن زمان ریشه در خودباوری مردم نسبت به بهره‌مندی از داشته‌ها و امکانات داخلی بود و اینکه امروز هنوز نتوانسته‌ایم از پس مشکلاتی که غربی‌ها برای ما به وجود آورده‌اند برآییم، ناشی از عدم اتکا به ظرفیت و سرمایه‌های داخلی و دلبستگی برخی مسوولان به غربی‌هاست.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه تا زمانی که چشم و دل برخی مسوولان به خارج از مرز‌های کشور باشد، مشکلاتمان کم نخواهد شد، تصریح کرد: در واقع مجلس باید با تمام قدرت و بنیه پشتیبان مردم و منافع ملی کشور باشد و از دستگاه دیپلماسی در جهت افزایش تعامل و همکاری با کشور‌های همسایه حمایت و از سوی پیدا کردن به سمت مذاکره با غربی‌ها منع کند؛ در حقیقت مرتفع شدن مشکلات ملت و کشور در گرو بهره‌مندی از ظرفیت‌های داخلی و قطع امید از کشور‌هایی است که در مسیر رشد و رونق کشور ما در تمام عرصه‌ها یک قدم هم برنمی‌دارند.

انتهای پیام/ ۱۵۱

نظر شما
پربیننده ها