عضو هیئت علمی دانشگاه علوم و معارف:

هجمه های دشمن بر روی هویت دینی ملت ماست

برخی از کاندیداهای ریاست جمهوری اعتقاد دارند که در برابر دشمن باید سازش کنیم در صورتی که هرکسی گامی برای سازش برداشت ذلت بیشتری پیدا کرد. باید یک مقاومت درست وباتدبیرباشد.
کد خبر: ۳۷۱
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۰ - 10June 2013

هجمه های دشمن بر روی هویت دینی ملت ماست

دکتر عظیم عظیم پوردر گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس گفت: رئیس جمهور اصلح از جمله خصوصیاتی که باید داشته باشد اولا معتقد به ولی فقیه باشد، هم دراعتقاد و هم در عمل یعنی مطیع محض ولایت باشد .

این مقام بلند پایه دولتی با تاکید بر اینکه رئیس جمهور باید بازوان قوی رهبری باشد به ویژه در هنگام مقابله با سیاست هایی که در داخل و خارج انجام می شود، گفت: نقش رئیس جمهوری در تدابیر امور اقتصادی از جمله ساده زیستی، دوری از تجملات و معیشت مردم، خیلی با اهمیت است.

وی با اشاره به توصیه حضرت علی (ع) که به مالک اشتر می فرمایند: طبقه متوسط و ضعیف جامعه را دقت کنند که زیر پا له نشوند، گفت: رئیس جمهور باید با مشکلات و چالش های جامعه به خوبی آشنا باشد و از عهده حل این مشکلات بربیاید.

دکتر عظیم پور با بیان اینکه در حال حاضر هجمه های دشمن از هر طرف و با هر روشی بر هویت دینی و اسلامی ما فعالیت شبانه روزی دارند، تصریح کرد: رئیس جمهور باید یک حرکت بسیار جهادی و حساب شده برعلیه هجمه های دشمن نیز داشته باشد و اصل فرهنگ دینی ما را احیا کند.

وی گفت: حالا که ما توفیق آن را داریم  که نظام اسلامی در جامعه ما حاکم باشد، ما هم باید در صدد ترویج احیاء و اجرای فرهنگ و ارزش های اسلامی باشیم که اگر کسی این دغدغه را نداشته باشد به درد ریاست جمهوری نمی خورد.

عظیم پور گفت: در بین کاندیداها برخی از آنها در احیای ارزشهای دینی، گفتمان انقلاب اسلامی، توجه کامل به منویات و اندیشه های امام راحل و مقام معظم رهبری جزء سرلوحه کارهای آنهاست، اما متاسفانه برخی دیگر اعتقاد دارند که در برابر دشمن باید سازش کنیم؛ در صورتی که هر کسی گامی برای سازش برداشت ذلت بیشتری پیدا کرد. البته باید یک مقاومت درست و با تدبیر باشد.

وی با خطاب به کاندیداهای ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه هجمه ها و شبیه خونهای فرهنگی در حال حاضر زیاد است کاندیداها باید در این مورد نیز به برنامه های خود اشاره داشته باشند، گفت: کاندیداها برای مقابله و جلوگیری از فیلمهای مستهجنی که به شکل های متفاوت روانه بازار شده اند چه برنامه ای برای آنها دارند و قرار است چه سرگرمی برای اینگونه برنامه ها جایگزین کنند.

عضوهیئت علمی دانشگاه علوم و معارف گفت: ای کاش شورای نگهبان 4 نفر را به عنوان کاندیداهای ریاست جمهوری معرفی می کرد. اگر بقیه احراز صلاحیت می شدند اتفاقی نمی افتاد بعضی از کسانی که در بین این 8 نفر هستند البته صالح هستند ولی برای اداره امور کشور شاید صلاحیت لازم را ندارند.

این استاد فرهیخته در ادامه با اشاره به روز جانباز وشهادت حضرت ابوالفضل عباس گفت: ما ایثارگران وجانبازان همین که ازمحبان حضرت عباس هستیم  دلمان به این خوش است وگرنه آن عظمت واستواری وفداکاری او کجا وما کجا... همین قدر که ما احساس می کنیم دلبستگی به این بزرگوار داریم برای ما مایه افتخار است.

وی با اشاره به اینکه رئیس جمهور آینده باید ولایتمدار باشد، گفت: حضرت ابوالفضل العباس فقط مختص به جانبازان نیست همه می توانند به این ولی خدا افتخار کنند، افتخار حضرت عباس به این بود که مدافع حریم ولایت بود پس باید افتخار رئیس جمهور به این باشد که مدافع رهبری وفدایی او باشد.

 دکتر عظیم پوربا بیان اینکه چه آنهایی که به ظاهر جانباز هستند وچه آنهایی که در روح ومعنویت جانباز هستند باید از حضرت عباس درس ایثار وفداکاری بگیرند، افزود : من معتقدم اگر کسی که امروز اعضایی از خود را نثار نکرده باشد اما این روحیه را داشته باشد که هرموقعه لازم شد حاضر است جان خود را برای رسیدن به آنچه که رضای الهی در آن است. در مسیر حضرت عباس در دفاع از حریم ولایت قدم بردارد، او هم جانباز است.

دکتر عظیم عظیم پور،  در سال 59 که عازم جبهه بودند در دی ماه 59 اسیر دشمن بعثی شدند ودر سال 69 هم جزء اولین گروه آزادگان بودند که توفیق بازگشت به وطن را داشتند در حال حاضر وی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم ومعارف هستند که در دانشگاه تدریس می کنند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار