محمدی: حوزه هنری یک تفکر است

مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری گفت: حوزه هنری یک تفکر است و باید این را بدانیم هیچ هنری با آیین نامه و بیانیه تغییر رویکرد نخواهد داد.
کد خبر: ۳۷۱۰۵۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۹ - 23November 2019

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «عباس محمدی» مدیریت مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری در نشست هم‌اندیشی مسئولین واحد آفرینش‌های ادبی مراکز استانی اظهار داشت: نظر به نکاتی که در خصوص سیاست و ادبیات بیان شد باید بگویم که حوزه را یک تفکر می‌بینم تا ساختار اداری و دیگر اینکه ادبیات هنر مادر است و هیچ هنری با آیین‌نامه و بیانیه تغییر رویکرد نخواهد داد. سیاست‌گذاری از این دست، دور از دست است هدف ما بایست آفرینش ادبیات خلاق و متعهد باشد و رویکرد ما در این زمینه زمانی ممکن است که هنرمندانی هم‌سو تربیت کرده باشیم.

استان‌ها باید به آموزش توجه کنند و در این مسیر از چهره‌های شاخص ادبی استان بهره‌مند شوند. همچنین تمرکز واحد آفرینش‌های ادبی مراکز استانی در استعدادیابی، باید با جدیت تلاش کنند تا نسل آینده ادبی این کشور را در استان‌ها پرورش دهند.

محمدی افزود: در خصوص اتکا به دانش مدرسان استانی نیز، هر گاه احساس نیاز داشتید مرکز آمادگی دارد تا در دو بخش شعر و داستان کارگاه‌های پیشرفته در راستای دانش افزایی برگزار کند. همچنین توصیه می‌کنم به جای تکیه بر ستاد از استادان استان‌های همجوار یا منطقه بهره‌مند شوید چرا که این هم افزایی‌ها سبب بالندگی ادبیات استان‌ها خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت داستان‌نویسی و گستره مخاطبانش در ادبیات کشور گفت: توجه بیشتری به ادبیات داستانی شود. چرا که تجربه نشان داده است مخاطبان ادبیات از رمان استقبال بیشتری می‌‌کنند. از همین رو برگزاری کارگاه‌های رمان‌نویسی در استان‌ها اهمیت زیادی دارد.

وی در خصوص فعالیت‌های روزمره استانی هم افزود: شیوه حوزه هنری انجمن داری نیست و باید رویکرد این نشست‌ها آموزشی، ترویجی باشد و در این خصوص سرفصل های آموزشی مربوط از جمله مطالعه و بررسی آثار فاخر ادبی پیش چشم باشد.

محمدی در پایان گفت: هم‌افزایی و مبنی قرار دادن شیوه ‌نامه‌هایی که به استان‌ها ارسال شده است را سر فصل فعالیت‌های خویش قرار دهند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها