مازندرانی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

درباره دفاع مقدس فیلمِ خوب نساخته‌ایم/ شهیدان باقری و صیاد شیرازی را الگو کنیم

مدیرتولید فیلم، سریال و امور سینمایی دفاع مقدس گفت: درباره شخصیت‌های دفاع مقدس کم فیلم ساخته‌ایم و اگر چند مورد تولید کرده‌ایم، خوب ساخته نشده‌اند.
کد خبر: ۳۷۱۱۱۵
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۴ - 24November 2019

«حبیب‌الله مازندرانی» مدیرتولید فیلم، سریال و امور سینمایی دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، بابیان اینکه یکی از ضعف‌های ما در سینمای دفاع مقدس عدم الگوسازی است، اظهار داشت: ما همواره در سینمای دفاع مقدس ضعف الگوسازی داریم. به‌نظرم باید در سینمای دفاع مقدس شخصیت‌های برجسته‌ی همانند شهیدان باقری و صیاد شیرازی را الگو کنیم.

وی برتوانایی سینمای دفاع مقدس برای ساخت آثار سینمایی تاکید کرد و گفت: ما درباره شخصیت‌های دفاع مقدس کم فیلم ساخته‌ایم و اگر چند مورد ساخته‌ایم، خوب نساخته‌ایم. ظرفیت و توانمندی‌های زیادی در حوزه دفاع مقدس وجود دارد اما مشکل کارگردانی وجود دارد چراکه کارگردانان ما سینمای دفاع مقدس را نمی‌شناسند چراکه در فضای دفاع مقدس رشد نکرده‌اند و نمی‌توانند شخصیت‌های دفاع مقدس را به‌گونه‌ای به تصویر بکشانند که قابل قبول باشد لذا شخصیت‌هایی را نشان می‌دهند که دست ‌نیافتنی است.

مدیرتولید فیلم، سریال و امور سینمایی دفاع مقدس فیلم «چ» را نمونه مناسبی از آثار سینمایی دفاع مقدس دانست و خاطرنشان کرد: فیلم «چ» اگرچه به‌اندازه شخصیت وجودی شهید چمران نبود اما در این اثر سینمایی به خوبی بُرش کوتاهی از زندگی شهید مصطفی چمران نشان داده شد.

مازندرانی افزود: معتقدم سینما با تولید آثار ضعیف، تنها شخصیت‌ها و قهرمانان ملی را خراب کرده است اما نباید از تولید آثار سینمایی با موضوع دفاع مقدس و شخصیت‌ها و قهرمانان ملی و مذهبی صرف‌نظر کنیم بلکه باید همواره تولیدات سینمایی را ادامه دهیم تا بتوانیم این ضعف‌ها را برطرف کنیم.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار