جمشید جم به دفاع‌پرس خبر داد؛

همکاری بسیج با وزارت ارشاد در حوزه موسیقی/ سرود به جشنواره فجر اضافه می‌شود

مسئول انجمن موسیقی سازمان بسیج هنرمندان کشور از همکاری‌های این انجمن با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای اضافه شدن بخش سرود به جشنواره موسیقی فجر خبر داد.
کد خبر: ۳۷۱۲۴۹
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۴:۵۰ - 25November 2019

«جمشید جم» مسئول انجمن موسیقی سازمان بسیج هنرمندان کشور و خواننده قطعه «یار دبستانی من» در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، از برگزاری پنجمین جشنواره سرود بسیج با همکاری وزارت ارشاد خبر داد و اظهار داشت: طی جلساتی که با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار کردیم به توافقاتی برای همکاری در برگزاری جشنواره ملی سرود بسیج رسیده‌ایم که امیدواریم به جمع‌بندی مناسبی برسیم.

وی گفت: تلاش داریم جشنواره سروده بسیج را با جشنواره موسیقی فجر تلقیق کنیم؛ یعنی سرودهای انقلابی را به جشنواره موسیقی فجر اضافه کنیم و این دو جشنواره را همزمان برگزار کنیم.

مسئول انجمن موسیقی سازمان بسیج هنرمندان کشور، تقویت سرود را هدف این همکاری با جشنواره موسیقی فجر دانست و تصریح کرد: ما می‌خواهیم با این تلفیق سرود را که 40 سال پیش حرکت ابتدایی آن را آغاز کردیم را جا بیاندازیم.

جم خاطرنشان کرد: قصد داریم گروه‌های سرود استان‌ها را در این رویکرد شرکت دهیم؛ سطح کیفی سرود بسیج خیلی بهتر شده و ما هر ساله رو به جلو حرکت می‌کنیم. واقعاً طی این سال‌ها تنها انجمن موسیقی بسیج هنرمندان پایبند به سرود مانده است و انرژی صرف آن کرده لذا بسیج متولی سرود خواهد بود.

وی تقویت سرود را رویکرد انجمن موسیقی سازمان بسیج هنرمندان کشور دانست و گفت: بنده نیز شخصاً از فضای سرود و موسیقی دور نیستم و طی سال‌های اخیر چندین قطعه با موضوع فلسطین، مقاومت و مسائل اجتماعی تولید کرده‌ام.

سطح رادیو تنزل پیدا کرده است

مسئول انجمن موسیقی سازمان بسیج هنرمندان کشور درباره برنامه‌های رادیویی مربوط به موسیقی و سرود گفت: من بخاطر ضعف مدیریت‌های رادیو چند ماهی است به رادیو نمی‌روم چراکه سطح رادیو نسبت به گذشته پایین آمده است.

جم اظهار داشت: در گذشته همه تاکسی‌های شخصی و غیرشخصی رادیو گوش می‌دادند اما حالا سطح کیفی پایین آمده و از صاحب‌نامان کم استفاده می‌شود و متن رادیویی ضعیف شده است. رادیو در عمق جامعه است و هنوز هم می‌تواند رهرو باشد و متاسفانه من شخصاً این روزها رادیو گوش نمی‌دهم.

وی تصریح کرد: برنامه‌های موسیقایی رادیو کم و پراکنده است و بخشی که برنامه دارند با رویکرد پاپ فعالیت می‌کنند و موسیقی هویت ندارد. رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز چند ماه پیش درحالی که همواره از رادیو ابراز رضایت داشتند، از برنامه‌های رادیو انتقاد کردند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار