شمار کشته‌های تظاهرات عراق 111 نفر اعلام شد

وزیر بهداشت عراق شمار کشته‌های اعتراضات عراق از ماه گذشته میلادی تاکنون را 111 نفر اعلام کرد.
کد خبر: ۳۷۱۳۴۶
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵ - 25November 2019

شمار کشته‌های تظاهرات عراق 111 نفر اعلام شدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از سومریه‌نیوز، «جعفر علاوی» وزیر بهداشت عراق شمار کشته‌های اعتراضات عراق از ماه گذشته میلادی تاکنون را 111 نفر اعلام کرد.

علاوی که میزبان کمیسیون پارلمانی حقوق بشر کشورش بود در پاسخ به سوالی درباره شمار قربانیان اعتراضات عراق گفت: شمار شهدا از بین معترضان و نیروهای امنیتی از ماه اکتبر گذشته تاکنون به 111 نفر رسیده است.

وزیر عراقی در پاسخ به سوال دیگری درباره نوع گاز مورد استفاده در متفرق کردن معترضان و تعداد پایگاه‌های امدادرسان حاضر در میدان التحریر بغداد گفت: یک کمیته وزارتی برای تحقیق درباره نوع گاز اشک‌آور مورد استفاده تشکیل دادیم و معلوم شد که هیچ ماده سمی در این گاز نبوده و بلکه گاز اشک‌آور طبیعی است که معمولا در مانورها هم استفاده می‌شود.

علاوی افزود: وزارت بهداشت عراق در میدان‌های برپایی تجمع‌های اعتراضی در عراق پایگاه‌های درمانی دایر کرده تا به معترضان مسالمت‌جو امدادرسانی کنند.

این در حالی است که نهادهای حقوق بشری ادعا می‌کنند از آغاز اعتراضات عراق در اول اکتبر گذشته تاکنون 339 نفر کشته و 16 هزار نفر هم زخمی شدند.

موج دوم تظاهرات در مناطق مختلف عراق از 25 اکتبر آغاز شده و همچنان ادامه دارد. مردم عراق از یکم اکتبر گذشته نیز به‌مدت یک هفته در اعتراض به فساد، بیکاری و کمبود خدمات عمومی در بغداد و شهرهای جنوبی این کشور تظاهرات کردند.

وزارت دفاع عراق روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد طرف سومی مسئول کشتار و هدف قرارگرفتن تظاهرات‌کنندگان و نیروهای امنیتی با هدف ایجا هرج و مرج و فتنه در عراق است.

انتهای پیام/ 421

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار