حجت‌الاسلام رئیسی تأکید کرد؛

تعیین تکلیف وضعیت بازداشتی‌های اغتشاشات اخیر/ تلاش تمامی دستگاه‌ها برای کاهش فشار معیشتی بر مردم

رئیس قوه قضائیه گفت: باید تلاش شود که هرچه زودتر وضعیت بازداشتی‌های اغتشاشات اخیر تعیین تکلیف شود.
کد خبر: ۳۷۱۳۸۱
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۲ - 25November 2019

هر چه زودتر وضعیت بازداشتی‌های اخیر مشخص شودبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «سید ابراهیم رئیسی» رئیس قوه قضائیه در جلسه امروز با مسئولان قضایی اظهار داشت: در مسائل و اغتشاشات اخیر، حضور مردم و بسیجیان در ارتباط با ایجاد امنیت و آرامش نقش ارزشمند و بی بدیلی بود که باید از آن‌ها قدردانی کرد.

وی ضمن درود به ارواح طیبه شهدای بسیج گفت: تفکر بسیجی، باید تفکر غالب در همه حوزه‌ها و مدیریت‌ها باشد و اگر امروز امنیتی در کشور داریم، مرهون تفکر بسیجی است. همچنین اگر امنیتی در منطقه وجود دارد، مرهون اندیشه و تفکر بسیجی است.

رئیس قوه قضائیه افزود: ما در دستگاه قضایی باید روز به روز تفکر بسیجی را توسعه دهیم و همه سطوح در دستگاه قضایی باید با تفکر و اندیشه بسیجی کار را دنبال کنند. هرچه مسئولیت برتر و بالاتر است، باید اندیشه بسیجی بیشتر رشد داشته باشد. این همان چیزی است که امروز روح امام راحل و شهدای بزرگوار را شاد می‌کند و انتظارات مقام معظم رهبری و مردم عزیز را برآورده می‌سازد.

حجت‌الاسلام رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از عنایات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی به دستگاه قضایی بابت تلاش‌های مربوط به جلوگیری از تعطیلی واحد‌های تولیدی، این فرمایشات را موجب سنگین‌تر شدن مسئولیت قوه قضاییه دانست و گفت: برخی تصور می‌کنند کار دستگاه قضایی فقط بگیر و ببند است. البته ما در خصوص متجاسران به قانون و هنجارشکنان، قطعا بگیر و ببند هم داریم منتها امروز یکی از کار‌های جدی ما در حوزه نظارت و قضاوت، ایجاد گشایش برای تولیدکنندگان، کارآفرینان، صاحبان سرمایه و فعالان اقتصادی است.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت همکاری، انسجام و وحدت همه مردم و دستگاه‌ها، مسئولان را در همه بخش‌ها موظف به انسجام و خدمتگزاری خالصانه به مردم عنوان و بیان کرد: حل مشکلات معیشتی مردم، باید دغدغه اول و اصلی همگان باشد. کنترل بازار و قیمت‌ها مسئله بسیار مهمی است که در وهله اول بر عهده دولت است، اما اعلام می‌کنم دستگاه قضایی با بهره‌مندی از تمام ظرفیت‌های خود، در این حوزه به دولت کمک می‌کند تا فشار بر خانواده‌های کم‌درآمد و محرومین کاهش یابد و این همکاری بین دستگاه‌ها برای کاهش فشار‌های معیشتی بر مردم، یک وظیفه عمومی است.

رئیس قوه قضائیه سپ با اشاره به حوادث اخیر کشور، ضمن قدردانی از مسئولان قضایی بابت سرکشی به بازداشتگاه‌ها، بر تعیین تکلیف فوری بازداشتی‌ها و پیگیری مستمر وضعیت آن‌ها تأکید کرد و گفت: طبعاً با کسانی که در این حوادث، تقصیر کمتری دارند، باید برخورد متناسب صورت گیرد و کسانی هم که دست به ایجاد ناامنی و اغتشاش زده‌اند، باید پرونده‌شان در اختیار دادگاه قرار گیرد تا به جرم آنان به صورت قاطعانه و براساس حق و عدل رسیدگی شود.

حجت‌الاسلام رئیسی با تأکید بر لزوم تحلیل همه‌جانبه ابعاد فتنه اخیر اظهار داشت: برخی از اقدامات مانند تلاش برای تخریب زیرساخت‌های کشور، واقعاً کار مردم نیست و باید ردپای اشرار، اغتشاشگران، معاندان و سرویس‌های بیگانه در این قبیل رویداد‌ها را به صورت جدی دنبال کرد.

رئیس دستگاه قضا افزود: مسؤولانی که در مرکز، کار مدیریتی انجام می‌دهند، در این خصوص کار خود را دنبال و پیگیری کنند؛ چرا که شرط موفقیت، پیگیری علی‌الدوام است و نباید پیگیری‌ها قطع شود.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار