نصیربیگی به دفاع‌پرس خبر داد؛

برگزاری دو برنامه ملی و 100 برنامه استانی در هفته بسیج

رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور از برگزاری دو برنامه ملی «شاهدان شیدایی» و «در امتداد هشت» و 100 برنامه استانی در هفته بسیج توسط سازمان بسیج هنرمندان خبر داد.
کد خبر: ۳۷۱۳۸۴
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۵ - 26November 2019

برگزاری دو برنامه ملی و 100 برنامه استانی در هفته بسیج«امیر نصیربیگی» رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور در گفت‌‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، با اشاره به برنامه‌های این سازمان در هفته بسیج اظهار داشت: برنامه‌های بسیار متنوع و متعددی از سوی سازمان بسیج هنرمندان در هفته بسیج اجرا خواهد شد.

وی گفت: برگزاری همایش هنرمندان بسیجی، اجرای نمایش‌های میدانی و صحنه‌ای در نقاط مختلف کشور، برپایی‌ نمایشگاه‌های هنری، جشنواره‌های سرود، تئاتر استانی و ... در دستور کار سازمان‌های استانی سازمان بسیج هنرمندان است.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور از برگزاری دو برنامه ملی در هفته بسیج اشاره کرد و عنوان کرد: مراسم «شاهدان شیدایی» ویژه پاسداشت هنرمندان شهید در چند روز آتی در تهران برگزار خواهد شد. جشنواره شعر «در امتداد هشت» برنامه دیگری بود که اختتامیه آن را در استان یزد برگزار کردیم و برگزیدگان آن معرفی شدند.

برگزاری جشنواره شعر «در امتداد هشت» با موضوع گام دوم انقلاب
نصیربیگی درخصوص جشنواره شعر «در امتداد هشت» گفت: این جشنواره یکی از اتفاقات هنری بود که در راستای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و با موضوع گام دوم انقلاب اسلامی طراحی و اجرا شد و شاعران نیز آثارشان را بر همین اساس به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند.

وی افزود: هجو استکبار و جاهلیت مدرن، موضوع دیگری بود که به عنوان یکی از بخش‌های جشنواره «در امتداد هشت» پیش‌بینی شده بود که با حضور شاعرانی از گویش‌های مختلف برگزار شد.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور خاطرنشان کرد: بالغ بر پنج هزار اثر به دبیرخانه این رویداد هنری ارسال شده بود که چهار هزار و 500 اثر در بخش اصلی و 600 اثر در بخش ویژه جشنواره به موضوع جاهلیت مدرن پرداخته بود که در مجموع 32 نفر به عنوان برگزیده بخش‌های مختلف تجلیل شدند.

نصیربیگی عنوان کرد: بالغ بر 100 برنامه در هفته بسیج در استان‌های سراسر کشور توسط دفاتر بسیج هنرمندان برگزار خواهد شد. دفاتر بسیج هنرمندان هر استان چند برنامه ویژه در این هفته خواهند داشت که با همکاری کانون‌های شهرستان‌ها برگزار می‎شود.

وی به تشریح برنامه «شاهدان شیدایی» پرداخت و اظهار داشت: برگزاری این برنامه به دلیل پاره‌ای از مشکلات به هفته‌جاری موکول شده است که ویژه برای تجلیل از شهدای هنرمند است. حدود 25 خانواده شهیدان هنرمند در این برنامه مورد تقدیر و تجلیل قرار خواهند گرفت.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور ادامه داد: دراین برنامه از مسعود نجابتی، مرتضی سرهنگی، محمد گلریز و جمال شورجه هنرمندان برجسته انقلابی که در مسیر ترویج فرهنگ شهدا و مقاومت تلاش زیادی در طی سال‌های فعالیت هنریشان داشته‌اند، تقدیر خواهد شد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار